Show simple item record

dc.contributor.advisorΘωίδης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΛαζαρίδου, Χριστίνα
dc.date.accessioned2020-07-14T09:41:41Z
dc.date.available2020-07-14T09:41:41Z
dc.date.issued2020-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1735
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Παιδαγωγική και Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΈρευνες έχουν αποδείξει την ύπαρξη αιτιακής σχέσης μεταξύ του σχολικού χρόνου και της μάθησης, που μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στη σχολική επιτυχία των μαθητών. Στην ουσιαστική διαμόρφωση λοιπόν του σχολικού ωρολόγιου προγράμματος καλείται να συμβάλλει και ο εκπαιδευτικός, ρυθμίζοντας το σχολικό χρόνο με ευέλικτο τρόπο, λαμβάνοντας υπόψη του τις βιολογικές ανάγκες των μαθητών, τα ενδιαφέροντα και τις κλήσεις τους, εντός ενός ευχάριστου σχολικού περιβάλλοντος, άμεσα συνδεδεμένο με την πραγματική ζωή. Η παρούσα έρευνα είχε ως κύριο σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη δυνατότητα διευθέτησης χρονικών ζητημάτων στο σχολείο. Το δείγμα συγκροτήθηκε κατά τυχαίο τρόπο από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (152) από τις σχολικές μονάδες του νομού Φλώρινας. Ως βασικό ερευνητικό μας εργαλείο επιλέχτηκε ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου με τους εξής θεματικούς άξονες: την εναρμόνιση του σχολικού προγράμματος με τους βιολογικούς ρυθμούς των μαθητών, τις ανάγκες και ενδιαφέροντα μαθητών, τη δυνατότητα ρύθμισης και ευελιξίας του προγράμματος, τη μεθόδευση της διδασκαλίας και την εισαγωγή καινοτομιών, τις σχέσεις της σχολικής κοινότητας καθώς και το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία. Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων που συνελέγησαν έγινε με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS και οδήγησε στη διαπίστωση ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν πως το ολοήμερο δημοτικό σχολείο είναι πιο αποτελεσματικό όταν το ωράριο λειτουργίας εξυπηρετεί τις ανάγκες των μαθητών, όταν οι μαθητές έχουν αρκετό χρόνο στο μεσημεριανό διάλειμμα και όταν τους δίνεται η δυνατότητα να κινούνται πάντα. Επίσης θεωρούν ότι το ολοήμερο γίνεται πιο αποτελεσματικό, εάν έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώνουν ευέλικτα το ωρολόγιο πρόγραμμα λαμβάνοντας υπόψη τους βιολογικούς ρυθμούς των μαθητών, όταν επιτηρούνται οι μαθητές στον ελεύθερό τους χρόνο, όταν επικρατεί καλό συναδελφικό κλίμα, όταν λύνονται τα προβλήματα μεταξύ τους με διάλογο, όταν το ολοήμερο είναι ανοιχτό στην κοινωνία, συμβάλλει στην ανάπτυξη της τοπική κοινωνίας και συνεργάζεται με άλλα σχολεία. The relationship between school time and learning has been researched for several decades as it has been found that there is an interrelated relationship that can effectively contribute to school success, which is a key pillar in the state's timing of school life. The teacher is also called to contribute to the effective configuration of the school timetable, regulating the school time in a flexible way, taking into account the biological needs of students, their interests and calls, while at the same time seeking to create a pleasant school environment directly connected with real life. This study has as a basic purpose the investigation of the opinions of the teachers as far as the management of time at school in concerned. The sample was randomly collected by teachers of primary Education (152) from schools of Florina. As our basic study instrument, we chose closed-format questionnaires which consist of these topics: the attunement of the curriculum with the biological needs and interests of the students, the regulation potential and flexibility of the program, the scheme of teaching and introduction of pioneering methods, the relationships of the school community as the opening of the school at society. The statistical process of date that were collected was done with the statistical program Spss and drew to the conclusion that teachers consider the all-day school to be more affective, when students have enough time during their lunch break and when they have the chance to more around. They also consider that all-day school becomes even more effective if they have the potential to formulate the timetable in a flexible way, taking into consideration the biological rhythm of the students when there is a good colleagues environment and when the problems are solved with the dialogue. They also believe that when all-day school is open to society, contributes to the development of the local society and cooperates with other schools, than it can be even more effective for the students.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδιευθέτηση σχολικού χρόνουen_US
dc.subject"ρύθμιση" χρονικό μοντέλο ολοήμερου σχολείουen_US
dc.subjectολοήμερο σχολείοen_US
dc.subjectmanagement of school timeen_US
dc.subject"rhythmisierung" time model of all day schoolen_US
dc.subjectall-day schoolen_US
dc.titleΟ ρόλος των χρονικών διευθετήσεων στο Ημιημερήσιο και Ολοήμερο Σχολείο στη βελτίωση της μάθησης και της σχολικής ζωής: Οι απόψεις των Εκπαιδευτικώνen_US
dc.title.alternativeThe role of time arrangements in the Half-Day and All-Day School in Improving Learning Life: Teachers' Opinionsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record