Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαμαρούδης, Σταύρος
dc.contributor.authorΜεταβιτσιάδου, Ελένη
dc.date.accessioned2020-07-17T11:51:51Z
dc.date.available2020-07-17T11:51:51Z
dc.date.issued2020-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1749
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί μία διαθεματική προσέγγιση της θεματικής ενότητας του νερού και παρουσιάζει την κατασκευή μίας μακέτας - επιτραπεζίου, η οποία απευθύνεται, σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως της πέμπτης και της έκτης τάξης του δημοτικού σχολείου και έχει ως στόχο την εκμάθηση των υδρωνυμίων καθώς και των διάφορων θεμάτων αλλά και χαρακτηριστικών που σχετίζονται με το νερό. Αρχικά, παρατίθεται το θεωρητικό μέρος της εργασίας, το οποίο ξεκινάει με μία αναφορά στον πολύτιμο ρόλο του νερού για το ότι υπήρξε το επίκεντρο της φιλοσοφίας, της μυθολογίας, της θρησκείας όπως επίσης αποτελεί το βασικό υλικό ως προς τη διαμόρφωση των λαϊκών παραδόσεων. Γίνεται εκτενής αναφορά στο νερό, ως χημική ένωση αλλά και ως προς τις μεταβολές της φυσικής του κατάστασης καθώς και στις ιδιότητές του. Αναλύεται ο υδρολογικός κύκλος, η σύσταση των φυσικών νερών, το πρόβλημα της ρύπανσης του νερού. Αναφέρεται επίσης η πραγματοποίηση της Παγκόσμιας Σύμπραξης με σκοπό τη διαχείριση αυτού του αγαθού. Ακόμη, παρουσιάζεται η σύνδεση του νερού με διάφορες θρησκείες καθώς και με τη Παγκόσμια Μυθολογία και την Τέχνη. Έπειτα, γίνεται αναφορά στους υγροτόπους γενικότερα και των ποταμών και των λιμνών ειδικότερα, γίνεται λόγος και για τις φυσικές λειτουργίες τους καθώς και για τη σύμβαση Ramsar, η οποία θεσπίστηκε έχοντας ως απότερο σκοπό την προστασία τους. Πραγματοποιείται η αναφορά της ετυμολογικής ανάλυσης εικοσι δύο ενδεικτικών υδρωνυμίων, δηλαδή των ονομάτων των ποταμών και των λιμνών της Ελλάδας. H επιλογή των ποταμών και των λιμνών έγινε με το κριτήριο "γενικά άγνωστο στο νεανικό κοινό". Ύστερα, ακολουθεί μία αναφορά ενδεικτικών ερωτημάτων που σχετίζονται με το επιτραπέζιο, με άλλα λόγια μία διαθεματική προσέγγιση του θέματος του νερού σε σχέση με τη Γλώσσα, τη Μουσική, τα Εικαστικά, τη Γεωγραφία και την Ιστορία. Αποτυπώνονται τα συμπεράσματα μέσω των ερωτημάτων, παρέχεται η σχετική βιβλιογραφία και ολοκληρώνεται με το παράρτημα, στο οποίο θα αναφερθούν τα υλικά και ο τρόπος κατασκευής του επιτραπεζίου, ενώ θα υπάρξουν και εικόνες που θα απεικονίζουν την πορεία της δημιουργίας του αλλά και ολοκληρωμένο το τελικό αποτέλεσμα. This dissertation is an interdisciplinary approach to the thematic unit of water and presents the construction of a model - table, which is addressed to students of primary education, mainly on the fifth and the sixth grade of elementary school and aims to learn hydronyms as well as various water - related issues and features. First, the theoretical part of the work is given, which begins with a reference to the valuable role of water in that it has been the focus of philosophy, mythology, religion as well as the basic material for the formation of popular traditions. Extensive reference is made to water, as a chemical compound but also in terms of changes in its physical state as well as its properties. The hydrological cycle, the composition of natural waters, the problem of water pollution are analyzed. The implementation of the Global Partnership for the management of this good is also mentioned. In addition, the connection of water with various religions as well as with World Mythology and Art is presented. Then, reference is made to wetlands in general and rivers and lakes in particular, and their physical functions as well as the Ramsar Convention, which was established with the ultimate goal of protecting them. The etymological analysis of twenty two indicative hydronyms, ie the names of the rivers and lakes of Greece, is reported. The choice of rivers and lakes was made with the criterion "generally unknown to the young public". Then follows a report of indicative questions related to the table, in other words an interdisciplinary approach to the subject of water in relation to Language, Music, Arts, Geography and History. The conclusions are reflected through the questions, the relevant bibliography is provided and completed with the appendix, in which the materials and the way of construction of the table will be mentioned, while there will be images that will depict the course of its creation and the final result.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectνερόen_US
dc.subjectυδρωνύμιαen_US
dc.subjectεπιτραπέζιοen_US
dc.subjectδιαθεματικότηταen_US
dc.subjectομαδοσυνεργατική μάθησηen_US
dc.subjectwateren_US
dc.subjecthydronymsen_US
dc.subjectboard gameen_US
dc.subjectinterdisciplicarityen_US
dc.subjectcollaborative learningen_US
dc.titleΤα Υδρωνύμια: Κατασκευή εκπαιδευτικού διαθεματικού υλικού με βάση τα ονόματα των ποταμών και των λιμνώνen_US
dc.title.alternativeThe Hydronyms: Construction of educational interdisciplinary material based on the names of rivers and lakesen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record