Show simple item record

dc.contributor.advisorΚασβίκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΡίζος, Νικόλαος
dc.date.accessioned2020-07-17T13:31:33Z
dc.date.available2020-07-17T13:31:33Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1752
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις των μαθητών του Δημοτικού και συγκεκριμένα της Δ΄ Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, αναφορικά με διάκριση μύθου και ιστορικής πραγματικότητας. Στην αρχή έγινε μια εισαγωγή σχετικά με τον μύθο, τον ορισμό του, τις ερμηνείες του, τις επιστημονικές προσεγγίσεις που πραγματοποιήθηκαν για τη μελέτη του κυρίως στον 18ο και 19ο αιώνα, αλλά και τη μελέτη της ιστορικότητας του και την επιβίωση του στο χρόνο. Εν συνεχεία έγινε μια αναφορά στο μύθο και την Ελληνική εκπαίδευση έτσι όπως διδάσκεται η διδακτική της ιστορίας στα σχολικά εγχειρίδια και η μυθολογία στα σχολικά εγχειρίδια της Γ΄ Δημοτικού. Στο τελευταίο κομμάτι της εργασίας υπάρχει η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σχετικά με τη διάκριση μεταξύ μύθου και ιστορικής πραγματικότητας όπου εξετάζουμε αν οι μαθητές μπορούν να ανακαλύπτουν την ουσία του μύθου σε μεγάλους μυθολογικούς κύκλους όπως σε αυτούς του Θησέα, του Τρωικού πολέμου και της Αργοναυτικής εκστρατείας, αν μπορούν να εντοπίσουν ποια από τα ιστορικά πρόσωπα που διδάχθηκαν είναι φανταστικά και ποια πραγματικά, αν μπορούν να διακρίνουν τα ιστορικά γεγονότα που κρύβονται πίσω από τον μύθο, Αν μπορούν να διαχωρίσουν τα πραγματικά (ιστορικά) γεγονότα στο πλαίσιο της προϊστορίας, από τα μυθολογικά. Τέλος μέσα από την έρευνα παρατηρήθηκε πως ο διαχωρισμός μεταξύ μύθου και ιστορίας δεν είναι μια εύκολη υπόθεση ούτε αυτονόητη καθώς πολλοί μαθητές πραγματοποίησαν λάθη σε βασικούς μύθους ακόμη και μεγάλης ηλικίας μαθητές που ενδεχομένως μπορεί κάποιος να υποθέσει πως είναι ικανότερος να κρίνει και να διαχωρίσει ιστορία και μύθο. This work examines the perceptions of primary school students and in particular of the 4th 5th and 6th grades, regarding the distinction between myth and historical reality. At the beginning an introduction was made about myth, its definition, its interpretations, the scientific approaches made for its study, mainly in the 18th and 19th centuries, but also the study of its historicity and its survival over time. Then a reference was made to the myth and the Greek education as the teaching of history is taught in the textbooks and the mythology in the text books of the 3rd Primary school. In the last part of the work there is research on the distinction between myth and historical reality where we examine whether students can discover the essence of the myth in major mythological circles such as those of Theseus, the Trojan war and the Argonaut campaign, if can identify which of the historical figures taught are fantastic and which ones really, if any, can discern the historical events behind the myth, if they can separate the real historical events in the context of prehistory, from the mythological ones. Finally, research has shown that the distinction between myth and history is not an easy one, nor is it self-evident, as many students have made mistakes in basic myths, who many assume they are better able to judge and separate history and myth.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectμύθοςen_US
dc.subjectιστορίαen_US
dc.subjectιστορική πραγματικότηταen_US
dc.subjectαλληγορικός μύθοςen_US
dc.subjectσχολικό εγχειρίδιοen_US
dc.subjectmythen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjecthistorical realityen_US
dc.subjectallegorical mythen_US
dc.titleΜυθολογία και ιστορική πραγματικότητα: έρευνα των αντιλήψεων των μαθητών για την διάκριση μύθου και ιστορικής πραγματικότηταςen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record