dc.description.abstract | Ο σχολικός εκφοβισμός λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια στον εκπαιδευτικό χώρο. Το φαινόμενο αυτό, έχει τις ρίζες του σε πολλαπλά αίτια και οι συνέπειές του είναι αρνητικές τόσο σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.
Και ο διαδικτυακός εκφοβισμός, όμως, αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα στα σχολεία. Πολλοί θεωρούν ότι είναι αποτελεί τη σύγχρονη μορφή του παραδοσιακού εκφοβισμού, ο οποίος ασκείται με την χρήση των ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας.
Ο εκφοβισμός μπορεί να συμβεί τόσο μέσα όσο και έξω από το σχολείο. Ο συνδυασμός του παραδοσιακού εκφοβισμού, με το διαδικτυακό, τον καθιστά ιδιαίτερα επιβλαβή, αφού οι μαθητές μπορεί να εκφοβιστούν οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, καθώς η ηλεκτρονική επικοινωνία είναι μέρος της καθημερινότητάς τους και της ζωής τους.
Η παρούσα εργασία ερευνά το φαινόμενο του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού, στην ύστερη εφηβική ηλικία, δηλαδή, στην ηλικιακή ομάδα 17 έως 19 ετών. Σκοπός αυτής, είναι να ερευνηθεί, αν είναι γνωστή η σημασία των εννοιών, σε αυτή τη μεταβατική και κρίσιμη περίοδο, όπως και να καταγραφούν οι γενικότεροι τρόποι αντιμετώπισης και συμπεριφορές των υποκειμένων.
Στη συγκεκριμένη έρευνα, το δείγμα των ατόμων που συμμετείχαν αποτελούνταν από 200 στο σύνολο, - μαθητές 3ης Λυκείου, είτε πρωτοετείς φοιτητές - , οι οποίοι προέρχονται από τους νομούς Ημαθίας, Πιερίας της Κεντρικής Μακεδονίας. Ένα ανώνυμο ερωτηματολόγιο, αυτοαναφορών, κατασκευάστηκε για τη συλλογή και παραγωγή ποσοτικών δεδομένων. Πραγματοποιήθηκε περιγραφική και επαγωγική ανάλυση των δεδομένων.
Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται οι βασικές έννοιες του παραδοσιακού και του διαδικτυακού εκφοβισμού και στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η στατιστική ανάλυση των δεδομένων της εμπειρικής έρευνας.School bullying has taken on great proportions in recent years in the educational space. This phenomenon has its roots in multiple causes and its consequences are negative at both personal and collective level.
And cyberbullying, however, is a major problem in the schools. Many consider it to be the modern form of traditional bullying, which is carried out through the use of electronic means of communication.
Bullying can happen both inside and outside the school. The combination of traditional bullying, with online bullying, makes it particularly harmful, since students can be intimidated anywhere and at any time of the day.
This paper investigates the phenomenon of school and online bullying, in the late teens, that is, in the 17 to 19 age group. The purpose of this is to investigate, if the meaning of the concepts is known, in this transitional and critical period, as well as recording the more general ways of dealing with and behaviors of subjects.
The sample of the people who participated consisted of 200 in total, students of the 3rd Lyceum or first-year college students who come from the district of Imathia and Pieria, in Central Macedonia. An anonymous questionnaire, self-reporting, was constructed for the collection and production of quantitative data.
The paper consists of two parts, theoretical and research. The first part presents the basic concepts of traditional and online bullying and the second part presents the statistical analysis of the data of experimental research. | en_US |