Show simple item record

dc.contributor.advisorΓρίβα, Ελένη
dc.contributor.authorΣπυρόπουλος, Θεόδωρος
dc.date.accessioned2020-07-29T12:06:52Z
dc.date.available2020-07-29T12:06:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1782
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ σύγχρονη πολυπολιτισμική πραγματικότητα που χαρακτηρίζει την Ελληνική εκπαίδευση καθιστά αναγκαία την υιοθέτηση θέσεων της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση διαδραματίζει το παιχνίδι. Σκοπός της παρέμβασης αποτελεί η γνωριμία των μαθητών με άλλους πολιτισμούς μέσα από το παιχνίδι. Οι στόχοι της παρέμβασης διακρίνονται σε ψυχοκινητικούς και διαπολιτισμικούς. Η εργασία διακρίνεται σε δύο μέρη το πρώτο πού είναι το θεωρητικό και περιλαμβάνει δύο κεφάλαια και την παρέμβαση που περιλαμβάνει δύο κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο επιχειρείται η εννοιολογική αποσαφήνιση του όρου διαπολιτισμική εκπαίδευση, η διατύπωση της στοχοθεσίας της καθώς και η ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της. Αναλυτικότερα η διαπολιτισμική εκπαίδευση επιδιώκει την δημιουργική χρήση και εκμετάλλευση στοιχείων του οικείου πολιτισμού που συμβάλλουν στην αποφυγή εντάσεων (Μπεζάτη & Θεοδοσοπούλου, 2006). Στο δεύτερο κεφάλαιο της παρέμβασης προσεγγίζεται εννοιολογικά το παιχνίδι, αναπτύσσονται οι θεωρίες σχετικά με αυτό, παράλληλα παρουσιάζονται οι κατηγορίες του και αναλύεται η εκπαιδευτική αξία του παιχνιδιού και η σχέση του με την διαπολιτισμική εκπαίδευση. Πλήθος κλασσικών και μοντέρνων θεωριών αναδεικνύουν τα πολύπλευρα οφέλη του παιχνιδιού στην ανάπτυξη των παιδιών. Το δεύτερο μέρος της εργασίας που αφορά την παρέμβαση. Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύονται οι σκοποί και στόχοι της παρέμβασης, περιγράφεται το δείγμα και αναλύεται ο σχεδιασμός, εφαρμογή και αποτίμηση της παρέμβασης. Η παρέμβαση εφαρμόστηκε στην έκτη τάξη ενός δημοτικού σχολείο της δυτικής Θεσσαλονίκης, και αποτελείται από οκτώ ενότητες. Ο σχεδιασμός της παρέμβασης συνυπολόγισε τις ανάγκες και το διαπολιτισμικό προφίλ των μαθητών. Η εφαρμογή της έρευνας ακολουθούσε τρία στάδια και διακόπηκε λόγω του κορονοϊού. Μετά την εφαρμογή της παρέμβασης στο δεύτερο κεφάλαιο αναδεικνύεται η σημασία του παιχνιδιού στην καλλιέργεια της διαπολιτισμικής επίγνωσης των μαθητών μέσα από την σύγκριση των αποτελεσμάτων της παρούσας παρέμβασης με αντίστοιχες προγενέστερες έρευνες.The modern multicultural reality that characterizes Greek education makes it necessary to adopt positions of intercultural education. The game plays an important role in education. The purpose of the intervention is to acquaint students with other cultures through play. The goals of the intervention are divided into psychomotor and intercultural. The work is divided into two parts, the first of which is the theoretical one and includes two chapters and the intervention which includes two chapters. In the first chapter, the conceptual clarification of the term intercultural education, the formulation of its goal setting as well as the highlighting of its advantages are attempted. More specifically, intercultural education seeks the creative use and exploitation of elements of the familiar culture that contribute to the avoidance of tensions (Μπεζάτη & Θεοδοσοπούλου, 2006). In the second chapter of the intervention, the game is conceptually approached, theories about it are developed, at the same time its categories are presented and the educational value of the game and its relationship with intercultural education is analyzed. Numerous classical and modern theories highlight the multifaceted benefits of play in children's development. The second part of the work is about intervention. The first chapter analyzes the aims and objectives of the intervention, describes the sample and analyzes the design, implementation and evaluation of the intervention. The intervention was implemented in the sixth grade of a primary school in western Thessaloniki, and consists of eight sections. The planning of the intervention took into account the needs and the intercultural profile of the students. The research followed three stages and was discontinued due to the coronary artery. After the implementation of the intervention in the second chapter, the importance of the game in the cultivation of the intercultural awareness of the students is highlighted through the comparison of the results of the present intervention with corresponding previous researches.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδιαπολιτισμική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectδιαπολιτισμικό προφίλen_US
dc.subjectδραστηριοκεντρική μάθησηen_US
dc.subjectπαιχνίδιen_US
dc.subjectintercultural educationen_US
dc.subjectintercultural profileen_US
dc.subjecttask-based learningen_US
dc.subjectplayen_US
dc.titleΠαίζω και μαθαίνω για άλλους πολιτισμούς: Μία πιλοτική παρέμβαση στο δημοτικό σχολείοen_US
dc.title.alternativeI play and learn about other cultures: A pilot intervention in elementary schoolen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record