Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικολαντωνάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΤραπεζανλίδης, Θεόφιλος
dc.date.accessioned2020-09-03T10:54:53Z
dc.date.available2020-09-03T10:54:53Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1818
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως κεντρικό άξονα την έννοια της εφαπτομένης από την αρχική Ευκλείδεια μορφή της έως την αναλυτική της διάσταση. Αρχικά, μελετούμε την βιβλιογραφία που σχετίζεται με την εφαπτομένη, την διδακτική της και τα πολλαπλά εννοιολογικά της περιεχόμενα, πλαισιώνοντας τη διαδικασία με τα θεωρητικά εργαλεία της εικόνας έννοιας και του ορισμού έννοιας. Για να γίνει εφικτή η κατανόηση των διδακτικών δυνατοτήτων της έννοιας στην ελληνική πραγματικότητα, αναλύουμε τους τρόπους που παρουσιάζεται η έννοια στα σχολικά εγχειρίδια. Έπειτα, καταγράφουμε την εξέλιξη της έννοιας της εφαπτομένης από την γέννησή της έως τη σημερινή της μορφή, ως εφαπτομένη γραφικής παράστασης συνάρτησης. Τέλος, προτείνουμε μια δραστηριότητα που αφορά στην διδακτική της εφαπτομένης της παραβολής στα πλαίσια της Β΄ Λυκείου σε μαθητές του θετικού προσανατολισμού, με στόχο την ομαλή τους μετάβαση από την Ευκλείδεια έννοια της εφαπτομένης στην αναλυτική της μορφή. Η δραστηριότητα αυτή επιδιώκει να ενσωματώσει την ιστορική εξέλιξη της εφαπτομένης, χρησιμοποιώντας την μέθοδο του Fermat, σε ένα πλαίσιο συνεργατικότητας και διαλόγου μεταξύ τόσο των μαθητών μεταξύ τους, όσο και ανάμεσα στους μαθητές και τον καθηγητή. The present dissertation focuses on the concept of tangent line from its original Euclidean form to its analytical dimension. Firstly, we review the literature related to tangent, its teaching and its multiple conceptual contents, using the theoretical tools of concept image and concept definition. In order to understand the teaching possibilities of the concept in the Greek reality, we analyze the ways in which the concept is presented in textbooks. Next, we record the evolution of the concept of tangent from its birth to its current form, as tangent to a graph of function. Finally, we propose an activity regarding teaching tangent to parabola to students of Sciences Orientation Group in the Second Year of Greek Lyceum, aiming at their smooth transition from the Euclidean concept of tangent to its analytical form. This activity seeks to incorporate the historical development of tangent, using Fermat’s method, in a context of collaboration and dialogue between both students and the student and the teacher.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectεφαπτομένηen_US
dc.subjectμέθοδος fermaten_US
dc.subjectεικόνα έννοιαςen_US
dc.subjecttangenten_US
dc.subjectfermat's methoden_US
dc.subjectconcept imageen_US
dc.titleΔιδασκαλία και μάθηση της έννοιας της εφαπτόμενης: Μετάβαση από τη γεωμετρική στην αναλυτική αντίληψηen_US
dc.title.alternativeTeaching and learning the notion of tangent: The transition from the geometric to the analytic way of thinkingen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record