dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία διεξήχθη με στόχο να συμβάλλει στη συζήτηση για τα Κέντρα
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ως καινοτόμες δομές του δημόσιου εκπαιδευτικού μας
συστήματος και σχετικά με τον χαρακτηρισμό τους ως φορείς σχεδιασμού και
εισαγωγής καινοτόμων δράσεων και προγραμμάτων.
Είναι γεγονός, ότι η καινοτομία αποτελεί πλέον καθημερινή επιδίωξη όλων των
πτυχών της σημερινής κοινωνίας, ως ένας μοχλός ανάπτυξης και προόδου. Ο τομέας
της εκπαίδευσης φυσικά και δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Η ανάγκη
ύπαρξης δημιουργικών και πρωτότυπων ιδεών που προσελκύουν τον μαθητή, ωθεί την
εκπαιδευτική κοινότητα ολοένα και περισσότερο σε προσπάθειες που εμπεριέχουν την
αλλαγή με στόχο τη βελτίωση.
Για την επίτευξη του σκοπού της έρευνας διατυπώθηκαν τρία ερευνητικά
ερωτήματα, που αναφέρονται κυρίως στον τρόπο νοηματοδότησης της έννοιας της
καινοτομίας, από τους Υπεύθυνους των ΚΠΕ, τους παράγοντες που την επηρεάζουν,
αλλά και στην υποστήριξη που θεωρούν απαραίτητη για την ανάπτυξη καινοτομιών
από τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας των ΚΠΕ.
Δεδομένου ότι πρόκειται για μια ποιοτική έρευνα, καταγράφηκαν με
ημιδομημένες συνεντεύξεις οι απόψεις δεκαπέντε Υπευθύνων λειτουργίας ΚΠΕ. Η
ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη μέθοδο της Ποσοτικής Ανάλυσης Περιεχομένου,
ώστε να είναι εφικτή η κατηγοριοποίηση με βάση τη θεωρία που πλαισιώνει το θέμα
μας και να έχουμε απαντήσεις στα ερωτήματά μας.
Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι Υπεύθυνοι λειτουργίας των ΚΠΕ,
φαίνεται να κατανοούν την έννοια της καινοτομίας, να αναγνωρίζουν τα
χαρακτηριστικά που την ορίζουν καθώς και τη σημασία της καινοτομίας στην
εκπαίδευση, μέσω της υλοποίησης προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Επιπλέον, από τα αποτελέσματα αναδείχθηκαν οι ανάγκες αλλά και τα προβλήματα
που αντιμετωπίζουν τα ΚΠΕ στη λειτουργία τους, αλλά και πόσο σημαντικός είναι ο
ρόλος των εκπαιδευτικών που απαρτίζουν την παιδαγωγική ομάδα των ΚΠΕ, ιδιαίτερα
αν η απόσπασή τους σε αυτά αποτελεί προσωπική επιλογή και αγάπη για το
αντικείμενο.The present thesis was conducted aiming to enrich the discussion for the
Environmental Education Centers (EEC) as innovative structures of the public
educational system and their characterization as agencies of design and agencies of
introducing innovative actions and programs as well.
It is a fact that innovation is now a daily pursuit of every aspect of today's
society as a sign of growth and progress. The education sector could not have been an
exception. The need for creative and original ideas that attract students is increasingly
urging the education community in efforts which include change aiming improvement.
In order to achieve the purpose of the research, three research questions were
formulated. These questions mainly refer to the way of understanding the notion of
innovation, which is followed by the EEC Operators, the factors that affect the notion
and the support that they consider necessary for the development of innovations by the
members of EEC’s Educational Group.
Given that this is a qualitative survey, they were conducted semi-structured
interviews taken by fifteen EEC Operators. The analysis of the data was done by using
the Quantitative Content Analysis, in order to have a categorization, based on the
theory that frames our topic, and have answers to our queries.
The results showed that the EEC Operators seem to understand the notion,
recognize the features that define it as well as the importance of innovation in
education, through the implementation of environmental education programs.
Furthermore, from the results showed, not only are the ECC’s needs and operation
problems highlighted, but also the importance of teachers’ role that built the EEC’s
educational group, especially if their posting to the EEC is due to personal choice and
love for the subject. | en_US |