dc.contributor.author | Βλασσιώτου, Νικολέττα | |
dc.date.accessioned | 2020-11-01T16:13:24Z | |
dc.date.available | 2020-11-01T16:13:24Z | |
dc.date.issued | 2020-09-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1830 | |
dc.description | The phrase ut pictura poesis, culled from Horace’s Ars Poetica evolved into a dogma which dominated Western cultural and artistic life for many centuries, resuming a theoretical debate regarding the exact nature of the relation between literature and visual arts which persists1 until today. Tracing its historic course constitutes a rare opportunity to examine the way in which each period appropriated the issue reflecting its specific politic and socioeconomic conditions. Today, since the thriving technological development seems to favour the precedence of image over word, the debate re-emerges stronger than ever, with the advocates of an interartistic approach looking for new ways of interchange between these two traditional forms of art which will assure a more holistic perspective of the subject. Consequently, the illustration of literature emerges as an alternative way of connecting word and image which could ensure, under specific circumstances, that both the artistic identity of each contributing part and the integrity of the work will be respected. The aim of this thesis is to present Pat Andrea’s illustration of Lewis Carroll’s Alice in Wonderland/ Through the Mirror as a paradigm of the aforementioned model of interartistic synthesis, thus, attempting to demonstrate in practice all points of convergence and/or divergence stemming from such an approach. | en_US |
dc.description.abstract | Η φράση ut pictura poesis, από την Ποιητική Τέχνη του Οράτιου, εξελίχθηκε σε δόγμα το οποίο κυριάρχησε για πολλούς αιώνες στον πνευματικό και καλλιτεχνικό βίο της Δύσης, συνοψίζοντας επιγραμματικά μία θεωρητική διαμάχη σχετικά με τον ακριβή χαρακτήρα της σχέσης μεταξύ εικαστικών τεχνών και τεχνών του λόγου που συνεχίζεται έως σήμερα. Η εξέταση της ιστορικής διαδρομής της αποτελεί μία συναρπαστική ευκαιρία διερεύνησης του τρόπου με τον οποίο κάθε εποχή οικειοποιήθηκε το ερώτημα προσαρμόζοντάς το στις ιδιαίτερες κοινωνικοπολιτικές και καλλιτεχνικές συνθήκες που τη χαρακτήριζαν. Σήμερα, καθώς οι τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις ευνοούν όλο και περισσότερο την επικράτηση της εικόνας έναντι του λόγου, το ερώτημα επανακάμπτει πιο επίκαιρο από ποτέ, με τους υποστηρικτές της διακαλλιτεχνικότητας να διερευνούν νέους τρόπους αλληλεπίδρασης των παραδοσιακών τεχνών που θα διασφαλίσουν μία περισσότερο ολιστική προσέγγιση του ζητήματος. Στο πλαίσιο αυτό, η εικονογράφηση λογοτεχνικών έργων αποτελεί μία εναλλακτική πρόταση διασύνδεσης λόγου και εικόνας, η οποία θα μπορούσε, υπό προϋποθέσεις, να διασφαλίσει τόσο τον σεβασμό της ιδιαίτερης ταυτότητας κάθε δημιουργού όσο και την καλλιτεχνική αξία του αποτελέσματος. Η παρούσα εργασία προτείνει ως παράδειγμα αυτού του μοντέλου διακαλλιτεχνικής συνεργασίας την εικονογράφηση των δύο βιβλίων του Lewis Carroll, Η Αλίκη στην Χώρα των Θαυμάτων και Μέσα στον Καθρέφτη από τον Pat Andrea, τα οποία και εξετάζει επιχειρώντας να διαπιστώσει στην πράξη, τόσο τα σημεία διεπαφής όσο και απόκλισης, τα οποία δυνητικά μπορεί να προκύψουν από ένα τέτοιο εγχείρημα. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | ΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ" | en_US |
dc.subject | Λόγος / εικόνα | en_US |
dc.subject | Αλίκη | en_US |
dc.subject | Εικονογράφηση | en_US |
dc.subject | Λούις Κάρολ | en_US |
dc.subject | Word / image | en_US |
dc.subject | Alice | en_US |
dc.subject | Illustration | en_US |
dc.subject | Lewis Carroll | en_US |
dc.title | Ut pictura poesis. Η σχέση εικαστικών τεχνών και λογοτεχνίας στον 21ο αι. Η περίπτωση της απόπειρας εικαστικής αφήγησης των διηγημάτων του Lewis Carroll. H Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων και Μέσα από τον καθρέπτη του Pat Andrea. | en_US |
dc.title.alternative | Ut pictura poesis. The relationship between visual arts and literature in the 21st century. Pat Andrea’s attempt to visually narrate Lewis Carroll’s Alice in Wonderland and Through the Looking Glass. | en_US |