dc.contributor.author | Βλάχου, Ασημίνα | |
dc.date.accessioned | 2020-11-01T16:19:11Z | |
dc.date.available | 2020-11-01T16:19:11Z | |
dc.date.issued | 2019-04-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1831 | |
dc.description | The target of this thesis is to detect the social representations through the popular literature and especially the sentimental literature (called “pink lit”) during the years of 1926-1932 in Greece. The research concerns two magazines of wide circulation of this period : Nea Estia and Bouketo and includes analysis both of articles of several themes and of small stories. The editor of Nea Estia was Gregorios Xenopoulos, member of the Athens Academy, while Bouketo has been edited by a group of intellectuals. Both magazines were addressed to a wide public of not a concrete political orientation: Nea Estia’s public was more sophisticated while Bouketo has remained a magazine for the whole family. So, it was easier to detect the stereotypes, the opinions, the dominant ideology of the era in many areas concerning not only the two-sex relationships, as the subject is the “pink” literature, but also all forms of social diversity. Furthermore, the research includes two “pink” romances of two representative authors of this kind : Myrto, of the Greek author Ioanna Boukouvala –Anagnostou and The Infidel of the French author Delly. As about the creative work I had to submit, I have tried to write two episodes of a roman of the kind, as supposed to be edited in a magazine in series. I have also tried to guess the readers’ reactions and write them down in the correspondence column. The research has also proved the responsibility of the intellectuals representing the dominant ideology who have promoted inferior literature works especially through the new mass media, radio and cinema. Many attitudes which are represented in such works appear nowadays stronger than ever, such as racism or self-justice and violence. Therefore, it would be interesting the elaboration of other researches concerning new areas, such as the interaction between popular literature and internet games or reality shows. | en_US |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανίχνευση κοινωνικών αναπαραστάσεων μέσα από την παραλογοτεχνία και ειδικότερα την αισθηματική παραλογοτεχνία της εποχής του μεσοπολέμου στην Ελλάδα, από το 1926 έως το 1932. Το υλικό (άρθρα ποικίλου περιεχομένου και διηγήματα όπου χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της ανάλυσης περιεχομένου) αντλείται από δύο κυρίως περιοδικά που αξιολογήθηκαν ως επιτυχημένα στο χώρο των εκδόσεων της εποχής : η Νέα Εστία, περιοδικό λόγου και τέχνης που εξέδιδε ο Γρ. Ξενόπουλος και το Μπουκέτο, οικογενειακό λαϊκό περιοδικό που εξέδιδε ομάδα λογίων. Και τα δύο απευθύνονταν σε ένα ευρύ κοινό χωρίς ιδεολογικές διαφοροποιήσεις, οπότε διευκολύνθηκε η προσπάθεια να εντοπιστούν τα στερεότυπα, οι απόψεις, η κυρίαρχη ιδεολογία της εποχής σε ένα πλήθος θεματικών που δεν αφορούν μόνο τις έμφυλες σχέσεις, κάτι που είναι αναμενόμενο να εξεταστεί σε μία έρευνα που αφορά την αισθηματική λογοτεχνία, αλλά και απόψεις που αφορούν τη διαφορετικότητα σε πολλές μορφές. Επιπλέον επιλέχθηκαν δύο μυθιστορήματα τυπικά του είδους που εκδόθηκαν αυτή την εποχή, η Μυρτώ της Ιωάννας – Μπουκουβάλα Αναγνώστου και ο Άπιστος των Delly και αναλύθηκαν διεξοδικά ως προς τις εμφανιζόμενες κοινωνικές αναπαραστάσεις. Ως δημιουργική εργασία, προσπάθησα να εκπονήσω δύο συνέχειες ενός μυθιστορήματος που ακολουθεί τις συνταγές του είδους και υποτίθεται ότι εκδιδόταν σε συνέχειες σε ένα λαϊκό περιοδικό, καθώς και να μαντέψω τις αντιδράσεις του αναγνωστικού κοινού της εποχής. Η έρευνα κατέδειξε επίσης και τις ευθύνες του λογοτεχνικού κατεστημένου στην παραγωγή της παραλογοτεχνίας, καθώς αυτό όχι μόνο αναπαρήγαγε την ιδεολογία που συντηρεί αυτό το είδος, αλλά με έμμεσο τρόπο, π.χ. μέσα από τα νέα μέσα της εποχής, το ραδιόφωνο και το σινεμά, το προωθεί. Πολλές από αυτές τις αντιλήψεις που τροφοδοτήθηκαν συστηματικά μέσα από την παραλογοτεχνία της εποχής, όπως η αυτοδικία ή ο φυλετισμός, αναβιώνουν στην εποχή μας μέσα από προϊόντα μαζικής κουλτούρας. Τέλος, άλλα πεδία προκύπτουν, π.χ. η αλληλεπίδραση της παραλογοτεχνίας με τη τηλεόραση (reality shows) ή με το διαδίκτυο (διαδικτυακά παιχνίδια που κάνουν χρήση της ιστορίας). | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | ΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ" | en_US |
dc.subject | Μαζική κουλτούρα | en_US |
dc.subject | «ροζ» λογοτεχνία | en_US |
dc.subject | Μεσοπόλεμος στην Ελλάδα | en_US |
dc.subject | Ρατσισμός και σεξισμός | en_US |
dc.subject | Mass culture | en_US |
dc.subject | “pink” lit | en_US |
dc.subject | Interwar in Greece | en_US |
dc.subject | Racism and sexism | en_US |
dc.title | Μεσοπόλεμος στην Ελλάδα και “ροζ” λογοτεχνία – Κοινωνικές αναπαραστάσεις | en_US |
dc.title.alternative | Interwar period in Greece and “pink” literature – Social representations | en_US |