Show simple item record

dc.contributor.authorΒούλγαρη, Αναστασία
dc.date.accessioned2020-11-01T16:27:21Z
dc.date.available2020-11-01T16:27:21Z
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1832
dc.descriptionThe present study addresses the role of myths as a pedagogical tool in the learning process during preschool education. Myths are an essential tool for every kindergarten teacher. Moreover, myths are highly attractive for children, as they find the way through them, to discover worlds made of fiction, as well as novel concepts; all presented in an experiential and creative way. At this sensitive age, children learn and explore myths, which can provide children values and ideas in a tender way. Since ancient times, it is widely accepted that myths have a didactic character. Each myth "hides" a moral lesson, meaning that people at any age can take important lessons about life. Clearly, myths are also entertaining. A well-known example is the Myths of Aesop, which teach and entertain at the same time. Children show great interest in both fairy tales and myths. For this reason, the aim of this dissertation is to investigate the Myths of Aesop as a pedagogical tool in the learning process of children during preschool education. Firstly, the study starts by assessing the importance of myths in general and then, are presented in detail, definition, types and characteristics of myths. Thereafter, the didactic and the pedagogical value of myths in kindergartens, that are essential for the development of children in pre-school education, are noted. This is followed by the presentation of the study results from a relevant survey, which was conducted in the region of Macedonia, Greece. The survey was conducted on 50 kindergarten teachers, who completed a questionnaire consisting of 8 questions, each graded on a 4-point scale. Finally, the present work concludes by writing a personal myth, consisting of the 4 Aesop’s myths, after deriving inspiration from the children’s ideas.en_US
dc.description.abstractΤο θέμα αυτής της διπλωματικής εργασίας αφορά τους μύθους ως παιδαγωγικό εργαλείο κατά την μαθησιακή διαδικασία στην προσχολική εκπαίδευση. Η χρησιμότητα των μύθων είναι απαραίτητο εργαλείο στα χέρια κάθε νηπιαγωγού. Τα παιδιά αγαπούν πολύ τους μύθους, καθώς γνωρίζουν νέους κόσμους, νέες έννοιες με βιωματικό και δημιουργικό τρόπο. Μέσα από τους μύθους, τα παιδιά διδάσκονται αξίες και ιδέες με τρυφερό τρόπο σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία τους, την οποία διανύουν. Επίσης, ήδη από την αρχαιότητα, οι μύθοι έχουν διδακτικό χαρακτήρα. Κάθε μύθος «κρύβει» ένα ηθικό δίδαγμα, μέσα από τον οποίο, είτε ένας μεγάλος, είτε ένας μικρός μαθαίνει και καταλαβαίνει περισσότερα για την ζωή. Βέβαια, οι μύθοι έχουν και ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Ένα γνωστό παράδειγμα είναι οι Μύθοι του Αισώπου, οι οποίοι διδάσκουν και ψυχαγωγούν ταυτόχρονα. Τα παιδιά δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον και για παραμύθια και για τους μύθους. Για αυτό το λόγο, η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό την μελέτη των μύθων του Αισώπου ως παιδαγωγικό εργαλείο των νηπίων κατά την εκπαιδευτική διαδικασία τους στο νηπιαγωγείο. Αρχικά, η εργασία ξεκινάει με αναφορές στην σημαντικότητα των μύθων και στην συνέχεια τα κεφάλαια, τα οποία ξεκινούν να παρατίθενται παρακάτω, αναφέρονται αναλυτικά στους μύθους και στον ορισμός τους, στα είδη και στα χαρακτηριστικά τους. Φυσικά, παρατίθενται η διδακτική αξία του μύθου για την ανάπτυξη των παιδιών στην προσχολική εκπαίδευση και η παιδαγωγική αξία των μύθων μέσα στα νηπιαγωγεία. Έπειτα, παρατίθενται ένα κεφάλαιο με την έρευνα και τα αποτελέσματα της για το θέμα αυτό, η οποία διεξάχθηκε στην Μακεδονία. Η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε σε 50 νηπιαγωγούς, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο με 8 ερωτήσεις, με μία 4βαθμη κλίμακα διαβάθμισης. Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με μία προσωπική δημιουργική συγγραφή ενός μύθου(μυθοσαλάτα), ο οποίος αποτελείται από 4 μύθους συνολικά του Αισώπου.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ"en_US
dc.subjectΜύθοιen_US
dc.subjectΠαιδαγωγικό εργαλείοen_US
dc.subjectΜαθησιακή διαδικασίαen_US
dc.subjectΠροσχολική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectMythsen_US
dc.subjectPedagogical toolen_US
dc.subjectLearning processen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.titleΗ χρήση των μύθων ως παιδαγωγικό εργαλείο κατά τη μαθησιακή διαδικασία στην προσχολική εκπαίδευση. Από τη θεωρία στην πράξηen_US
dc.title.alternativeThe use of myths as a pedagogical tool during the learning process in preschool educationen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record