Show simple item record

dc.contributor.authorΒουτσά, Δουκένη
dc.date.accessioned2020-11-01T16:32:40Z
dc.date.available2020-11-01T16:32:40Z
dc.date.issued2019-06-26
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1833
dc.descriptionSecond chance school is a free, innovative public school of adults with 2 years duration. It is addressed to people over 18 years old who haven’t complete compulsory secondary education. Second chance school is also applied in prison institutions. And its goal is acquiring basic knowledge and skills, enhancing the personality of prisoners and preparing them to the labor market. Students have the opportunity to express themselves and this helps them to cure themselves. They are able to learn how to overcome the difficulties, to change the way they think in order to live a better life. In April 22nd 2013, a group of students of the post graduate program of creative writing department of West Macedonia University under the responsibility of professor Triantafylou Kotopoulou visited the 3rd second chance school of Diavata Jail and for the first time applied the program of:”creative writing and imprisonment”. The goal of this program is to help every prisoner to express his feelings via writing without having any fear of being criticized if something is wrong. Its target is to find how this program influences prisoners, if it is capable of changing their character and their behavior towards their inmates in order to join the society more gently when they are released. This program is accomplished with both the support of the state and the financial support of European Union in order to help prisoners communicate each other, educate them and assimilate them normally to the society. The You in Europe program member of KA2 action of Erasmus-Educate-Educators for Inclusive and Effective Reintegration of Inmates participates in a 2 year educational program. Mrs. Mary Gkrizou, the headmistress of the second chance school of Diavata jail focuses to the Greek prison system as a means of reinforcement of self knowledge. My contribution as a postgraduate student is to present the creative writing as a good practice and an innovative action of self confidence reinforcement examining people during the and also their reintegration to the society. This project is named: “from the biographical narration of an imprisoned to the literal and cinematographic reconstruction” and consists the master thesis of the postgraduate student of West Macedonia University, Dukeni Voutsa. Its aim is how the creative writing is a quality research instrument which influences the attitude and behavior of the imprisoned and explores the way the experience turns into inspiration and evolves to literal and cinematographic word. The creative part of the thesis consists of a prisoner’s report and gives inspiration of creating a story and a short film.en_US
dc.description.abstractΤο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) είναι ένα δωρεάν, καινοτόμο δημόσιο σχολείο εκπαίδευσης ενηλίκων, με διάρκεια φοίτησης δύο εκπαιδευτικά έτη. Απευθύνεται σε πολίτες ενήλικες, οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σ.Δ.Ε. λειτουργούν και μέσα σε ορισμένα σωφρονιστικά καταστήματα κράτησης. Στόχος αυτών των Σ.Δ.Ε. είναι η απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων, η ενίσχυση της προσωπικότητας των εκπαιδευόμενων και η πρόσβασή τους στην αγορά εργασίας. Οι εκπαιδευόμενοι αποκτούν μια φωνή για να εκφραστούν και αυτό είναι πολύ ισχυρό και θεραπευτικό. Οι αντιλήψεις για τον εαυτό τους μπορούν να αλλάξουν και μαθαίνουν να εντοπίζουν τα εμπόδια που στέκονται στο δρόμο τους για μια καλύτερη ζωή. Τον Απρίλη του 2013 ομάδα του μεταπτυχιακού προγράμματος Δημιουργικής Γραφής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Τριαντάφυλλο Κωτόπουλο, εγκαινίασε με την επίσκεψή της στο 3ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας των Φυλακών Διαβατών, τη δράση «Δημιουργική γραφή και εγκλεισμός». Σκοπός της δράσης είναι ο κάθε έγκλειστος εκπαιδευόμενος με τις μεθόδους της δημιουργικής γραφής να μπορεί να εκφραστεί ελεύθερα μέσω του γραπτού λόγου. Στόχος λοιπόν είναι να αποδειχθεί πώς επιδρά αυτό το πρόγραμμα στους έγκλειστους, αν μπορεί να αλλάξει την συμπεριφορά τους σε σχέση με τον εαυτό τους και με τους συγκρατούμενούς τους, ώστε να βοηθηθούν, να αλλάξουν και να ενταχθούν πιο ομαλά στην κοινωνία, όταν αποφυλακισθούν. Η πρωτοπόρος αυτή πρακτική υλοποιείται σε συνεργασία κοινωνικών δομών του κράτους με ΜΚΟ και με την οικονομική στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμπράττοντας έτσι στη χάραξη διαύλων επικοινωνίας και ανταλλαγής καλών πρακτικών μεταξύ των συμμετεχόντων φορέων στον τομέα της εκπαίδευσης, εμψύχωσης και κοινωνικής ενσωμάτωσης των κρατουμένων. Τo You in Europe, εταίρος στη Δράση KA2 του προγράμματος Erasmus+ "Educate – Educators for Inclusive and Effective Reintegration of Inmates" συμμετέχει σε ένα 2ετές εκπαιδευτικό χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα. Από την πλευρά της ελληνικής ομάδας συμμετέχοντες όπως η Κα. Μαίρη Γκρίζου, Διευθύντρια του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας των φυλακών Διαβατών εστίασε στο ισχύον Ελληνικό σωφρονιστικό σύστημα ως μέσο ενίσχυσης της αυτογνωσίας του έγκλειστου και από την πλευρά μου, ως μεταπτυχιακή φοιτήτρια του τμήματος της Δημιουργικής Γραφής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας παρουσιάστηκε η δημιουργική γραφή ως μια καλή πρακτική και ως μία πρωτότυπη δράση για την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των κρατουμένων, τόσο κατά την περίοδο του εγκλεισμού τους όσο και κατά την ομαλή επανένταξή τους στην κοινωνία. Η παρούσα εργασία με τίτλο «Από τη βιογραφική αφήγηση ενός εγκλείστου στη λογοτεχνική και κινηματογραφική αναδόμηση» αποτελεί διπλωματική εργασία της Βουτσά Δουκένης, φοιτήτριας του Μεταπτυχιακού προγράμματος «Δημιουργική Γραφή-κατεύθυνση: Συγγραφή» της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και έχει στόχο, χρησιμοποιώντας ως εργαλείο ποιοτικής έρευνας τις προτάσεις δημιουργικής γραφής, να εξετάσει κατά πόσο το πρόγραμμα της δημιουργικής γραφής επηρεάζει τη στάση και τη συμπεριφορά του κρατούμενου κατά την περίοδο του εγκλεισμού του και να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο το προσωπικό βίωμα καταφέρνει να γίνει αντικείμενο έμπνευσης ώστε να μετεξελιχθεί σε λογοτεχνικό και κινηματογραφικό λόγο. Το δημιουργικό μέρος της εργασίας περιλαμβάνει το κείμενο του εγκλείστου το οποίο γίνεται πηγή έμπνευσης συγγραφής διηγήματος και κατόπιν σεναρίου μικρού μήκους ταινίας.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ"en_US
dc.subjectΣΔΕ (Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας)en_US
dc.subjectΜΚΟen_US
dc.subjectΒιογραφική αφήγησηen_US
dc.subjectΕγκλεισμόςen_US
dc.subjectSCS (Second Change School)en_US
dc.subjectNGO (Non Governmental Organization)en_US
dc.subjectBiographical narrationen_US
dc.subjectImprisonmenten_US
dc.titleΑπό τη βιογραφική αφήγηση ενός εγκλείστου στη λογοτεχνική και κινηματογραφική αναδόμησηen_US
dc.title.alternativeFrom the biographical narration of an imprisoned to the literal and cinematographic reconstructionen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record