Show simple item record

dc.contributor.authorΔουλιανάκη, Νεκταρία
dc.date.accessioned2020-11-01T17:15:08Z
dc.date.available2020-11-01T17:15:08Z
dc.date.issued2020-01-25
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1839
dc.descriptionMarios Chakkas is a Greek writer who is defined by the time and the place in which he lives and creates . He belongs to the second generation of postwar writers and seems to be bearing the burden of the historical events that took place in postwar Greece, of the left-wing ideology of which he was rather critical and last, of the alienation he experienced due to urbanization and consumerism. Despite his progressive ideas, women sustain in his consciousness an inferior role, which reflects the conservative sociopolitical system of the Greek community in which he lived. The approach of the study includes, through a holistic view, the parameters which led the writer to present his female characters as reproduction of stereotyped roles. It, also, includes the parameters which formed his own ideas along with his life choices which are conveyed throughout his works. The paper is divided into three sections: In the first one, there is an analysis of the time and place context which affect the writer, the legal, social and political framework concerning the status of women in Greece, as well as the expression of this framework in literature in the course of time. The second section presents Chakka’s work, reviews, articles, tributes, the acting characters of his work, the analysis of every female character being encountered, even in references, in addition to the writer’s thoughts which seem to agree with the Greek conservative stereotypes. Additionally, Greek literature studies are cited regarding the woman – heroine during the period concerned. At the end of this section, the results of the study are submitted. In the third section, the creative part of the study is presented. In conclusion, Chakkas is erotic but from a man’s perspective; it is the woman who reinvigorates him and provides him with power and a reason to live. Nevertheless, women sustain a secondary role since, for him, the primary role is that of the collectivity embedded within the main priorities of companionship and humanity, components which determine his work.en_US
dc.description.abstractΟ Μάριος Χάκκας είναι ένας συγγραφέας που καθορίζεται από το χώρο και το χρόνο στον οποίο ζει και δημιουργεί. Ανήκει κατά κύριο λόγο στη δεύτερη μεταπολεμική γενιά λογοτεχνών και φαίνεται να φέρει το βάρος ιστορικών γεγονότων της μεταπολεμικής Ελλάδας, της αριστερής ιδεολογίας στην οποία διαμόρφωσε κριτική στάση απέναντί της και της αλλοτρίωσης που βίωσε εξαιτίας της αστικοποίησης και του καταναλωτισμού. Παρ’ όλες τις προοδευτικές ιδέες του όμως, στη συνείδησή του, η γυναίκα παραμένει σε ένα συντηρητικό πλαίσιο δευτερεύοντα ρόλου, που απηχεί το κοινωνικοπολιτικό σύστημα της εποχής του και της ευρύτερης ελληνικής κοινωνίας. Στην εργασία μας αυτή, η προσέγγιση που γίνεται κατά τη μελέτη, περιλαμβάνει, με μία ολιστική οπτική, τις παραμέτρους που τον κατεύθυναν να παρουσιάσει τις γυναικείες μορφές των έργων του στην αναπαραγωγή στερεοτυπικών ρόλων αλλά και που διαμόρφωσαν τις δικές του ιδέες και στάσεις ζωής και μεταφέρονται μέσα από τα διηγήματά του. Η εργασία είναι χωρισμένη σε τρία μέρη : Στο πρώτο μέρος αναλύεται το χωρο-χρονικό συγκείμενο το οποίο επηρεάζει το συγγραφέα, το νομικό, κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο που αφορά τη θέση της γυναίκας στην Ελλάδα, καθώς και την έκφραση αυτού του πλαισίου και τη θέση της γυναίκας στο χώρο της λογοτεχνίας διαχρονικά. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται το έργο του Χάκκα, κριτικές, αρθρογραφίες κι αφιερώσεις, τα δρώντα πρόσωπα του έργου του, η ανάλυση κάθε γυναικείου ρόλου που συναντάμε ακόμα και σε αναφορές, καθώς και σκέψεις του συγγραφέα που αποτυπώνουν μια γενικότερη ταύτιση προς τα ελληνικά συντηρητικά δεδομένα της εποχής. Επίσης αναφέρονται έρευνες που έχουν γίνει στον ελληνικό λογοτεχνικό χώρο για τη γυναίκα-ηρωίδα της περιόδου, και τέλος παρατίθενται τα συμπεράσματα της μελέτης. Στο τρίτο μέρος παρουσιάζεται το δημιουργικό κομμάτι της εργασίας μας. Εν κατακλείδι, ο Χάκκας απέναντι στη γυναίκα παρουσιάζεται ερωτικός με την οπτική ενός άνδρα που η γυναίκα του δίνει πνοή, δύναμη για ζωή και λόγο ύπαρξης. Δεν παύει, βέβαια, η γυναίκα να παίζει δευτερεύοντα ρόλο στα έργα του αφού στη σκέψη του πρωτεύει η συλλογικότητα ενταγμένη μέσα στις κύριες ορίζουσες της συντροφικότητας και της ανθρωπιάς, συνιστώσες που καθορίζουν τα κείμενά του.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectΧάκκαςen_US
dc.subjectΚοινωνικοπολιτικό σύστημαen_US
dc.subjectΓυναίκαen_US
dc.subjectΑμφισβήτηση - Αλλοτρίωσηen_US
dc.subjectHakkasen_US
dc.subjectSocio-political systemen_US
dc.subjectWomanen_US
dc.subjectDispute - Alienationen_US
dc.titleΗ γυναικεία παρουσία στα διηγήματα του Μάριου Χάκκα ιδωμένη μέσα στο κοινωνικοπολιτικό σύστημα αξιών της εποχήςen_US
dc.title.alternativeThe female presence in Marios Hakkas’ narratives seen within the socio-political system of values of the timeen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record