dc.contributor.author | Καλμανίδου, Σοφία | |
dc.date.accessioned | 2020-11-01T17:43:30Z | |
dc.date.available | 2020-11-01T17:43:30Z | |
dc.date.issued | 2020-06-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1843 | |
dc.description | This postgraduate thesis investigates the opportunity of using Creative Writing as a basickey lever of development and culture love reading into Demotic Libraries and consists of three parts: theory, practical and research.
In theoretical part, the proposal approaches the theories of reading and creativity according to the transactional theory of L.M. Rosenblatt. Aims and programs of Demotic Libraries depending the aspect of creating a common place of meeting family- school are analyzed. Finally, it is studied the aspect of introduction and development of love reading.
In practical part, it is presented the three-year guiding model of the program of Love Reading of Demotic Library of Ptolemaida with the title: “Love Reading handshakings”. This particular program is based on the bibliography ofMaria Papagiannis, Vaggelis Iliopoulos, Loti Petrovits- Androutsopoulou and was the motive to create workshops of reading and writing for children and adolescents in Demotic Library of Prolemaida . The theory,on which the program is based, is the Theory of Reading of L.M. Rosenblatt.
Finally, the research part presents an investigation mapping of love reading and creative writing in Western Macedonia for the demotic libraries and also the relationships with other libraries of common geographic place in the two-year program of 2015-2016. | en_US |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία, διερευνά τη δυνατότητα χρήσης της Δημιουργικής Γραφής ως βασικό μοχλό ανάπτυξης και καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας, στο χώρο των Λαϊκών Βιβλιοθηκών και δομείται σε τρία μέρη: θεωρητικό, πρακτικό και ερευνητικό.
Στο θεωρητικό μέρος, προσεγγίζονται οι θεωρίες της ανάγνωσης και της δημιουργικότητας με εστίαση στη συναλλακτική θεωρία της L.M.Rosenblatt. Αναλύονται οι στόχοι και οι πρακτικές των Λαϊκών Βιβλιοθηκών σε συνάρτηση με την προοπτική δημιουργίας κοινού τόπου αναγνωστικής συνάντησης, οικογένειας- σχολείου. Τέλος, μελετάται η προοπτική εισαγωγής και αξιοποίησης της Δημιουργικής Γραφής, στο χώρο των Λαϊκών Βιβλιοθηκών ως μοχλός καλλιέργειας και ανάπτυξης της φιλαναγνωσίας.
Στο πρακτικό μέρος, παρουσιάζεται το τριετές πιλοτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πτολεμαΐδας με τον τίτλο : «Φιλαναγνωστικές χειραψίες». Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, σχεδιάστηκε πάνω στις βιβλιογραφίες των συγγραφέων: Μαρίας Παπαγιάννη, Βαγγέλη Ηλιόπουλου, Λότης Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου κι αποτέλεσε την αφορμή να δημιουργηθούν εργαστήρια λογοτεχνικής ανάγνωσης και δημιουργικής γραφής στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πτολεμαΐδας για παιδιά και για νέους. Η αναγνωστική θεωρία στην οποία βασίστηκε το πρόγραμμα ήταν η θεωρία ανάγνωσης της L.M.Rosenblatt.
Τέλος στο ερευνητικό μέρος, παρουσιάζεται η έρευνα χαρτογράφησης της φιλαναγνωσίας και της Δημιουργικής Γραφής στο γεωγραφικό διαμέρισμα της Δυτικής Μακεδονίας στο χώρο των Λαϊκών Βιβλιοθηκών, καθώς επίσης και η σχέσεις τους με άλλες βιβλιοθήκες του κοινού γεωγραφικού τόπου σε διετές πλαίσιο που αφορά τα έτη 2015-2016. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | ΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ" | en_US |
dc.subject | Φιλαναγνωσία | en_US |
dc.subject | Δημιουργική γραφή | en_US |
dc.subject | Λαϊκή Βιβλιοθήκη | en_US |
dc.subject | Αναγνωστική θεωρία | en_US |
dc.subject | Love reading | en_US |
dc.subject | Creative writing | en_US |
dc.subject | Public library | en_US |
dc.subject | Transactional theory | en_US |
dc.title | Η Δημιουργική Γραφή, πάει… Βιβλιοθήκη¨. Δημιουργική Ανάγνωση- Γραφή-Φιλαναγνωσία. Πραγματικότητες- Προτάσεις- Προοπτικές εφαρμογής της Δημιουργικής Γραφής στο χώρο των Βιβλιοθηκών» | en_US |
dc.title.alternative | Creative writing goes to… Library”. Creative reading- Writing- Love reading. Reality- Suggestions- Prospects of applying Creative Writing into libraries” | en_US |