Show simple item record

dc.contributor.authorΡουμάνη, Ελένη Δήμητρα
dc.date.accessioned2020-11-01T18:43:36Z
dc.date.available2020-11-01T18:43:36Z
dc.date.issued2020-01-29
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1852
dc.descriptionTo teach literature and poetry, written by the great Greek Nobel laureate, Odysseus Elytis, to elementary school children, would be one of the most, if not utopian, at least over-optimistic endeavors. However, the recent scientific researches and medical discoveries as well as the modern psychology and pedagogy have suggested that, when children are given the right stimuli and their senses –that are at their pick during this period- are activated, it is possible for them to conquer the rhetoric speech; to analyze it, to compose it and through this process to conquer critical thinking. The purpose of the present study is, through experiential learning and creative writing, to open up the intellectual horizons of young children and to help them to acquaint the poetic thinking and writing, with Elytis’s texts assistance. The results of this research, conducted among 17 children of the third grade of elementary school, have shown that, with the help of the visual arts, the initiation into the literature and in every higher spiritual function, can be achieved naturally and effortlessly.en_US
dc.description.abstractΤο να διδάξει κανείς λογοτεχνία και μάλιστα ποίηση, γραμμένη από τον μεγάλο Έλληνα Νομπελίστα ποιητή, Οδυσσέα Ελύτη, σε παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου, θα έλεγε κανείς ότι είναι ένα, αν όχι ουτοπικό, τουλάχιστον υπεραισιόδοξο εγχείρημα. Όμως, οι πρόσφατες επιστημονικές έρευνες και ανακαλύψεις της ιατρικής καθώς και οι θέσεις της σύγχρονης ψυχολογίας και παιδαγωγικής θεωρούν ότι, αν δοθούν τα κατάλληλα ερεθίσματα και αν ενεργοποιηθούν οι αισθήσεις, που βρίσκονται την περίοδο αυτή στον κολοφώνα τους, είναι δυνατόν τα παιδιά να κατακτήσουν τόσο τον προφορικό όσο και τον γραπτό ποιητικό λόγο, να τον αναλύσουν, να τον συνθέσουν και μέσα από αυτή την ανάλυση και σύνθεση να κατακτήσουν στη συνέχεια την κριτική σκέψη. Η παρούσα εργασία στόχο έχει, μέσα από τη βιωματική μάθηση και τη δημιουργική γραφή, με τη βοήθεια των εικαστικών, να ανοίξει τους πνευματικούς ορίζοντες των μικρών παιδιών και να τα βοηθήσει να εντρυφήσουν στη λογοτεχνική σκέψη και γραφή του Ελύτη. Τα αποτελέσματα της έρευνας, που διεξήχθη μεταξύ 17 παιδιών της τρίτης τάξης του δημοτικού σχολείου, περίτρανα απέδειξαν ότι, με τη βοήθεια των εικαστικών τεχνών, η μύηση στη λογοτεχνία αλλά και κάθε ανώτερη πνευματική λειτουργία είναι δυνατόν να κατακτηθεί με τρόπο φυσικό και αβίαστο.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ"en_US
dc.subjectΔημιουργική γραφήen_US
dc.subjectΜύηση στη λογοτεχνίαen_US
dc.subjectΠαιδίen_US
dc.subjectΕλυτική ποίησηen_US
dc.subjectCreative writingen_US
dc.subjectInitiation into literatureen_US
dc.subjectChilden_US
dc.subjectElytis’s poetryen_US
dc.titleΟ Ελύτης μέσα από το ιχνογράφημα των παιδιών της πρώτης σχολικής ηλικίας»en_US
dc.title.alternativeElytis using the tracing methodology through children in the first years of schoolen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record