Show simple item record

dc.contributor.authorΣκουληκάρη, Ευδοκία
dc.date.accessioned2020-11-01T18:48:43Z
dc.date.available2020-11-01T18:48:43Z
dc.date.issued2019-04-19
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1853
dc.descriptionThis research follows an abductive process par excellence based on grounded bibliographic theories. Its objective is to propose, present, delineate and analyze the types of the readers’ reception of literature. Although the archetypal and fundamental reader is the starting point in this project, the emphasis is placed on the interpretative literature reading. Provided that humans are characterized by the motivating need to understand, comprehend, notify and interpret given –oral or written- messages, this study elucidates the ways or methods of creating, constructing or engendering meaning out of literature. The construction or production of meaning depends on the reading intentions and objectives. Every reading-interpretative attempt -as far as the text is concerned- is based on the perspective chosen in each reading activity. Readers might focus on the text –as an independent entity-, on the writer and their historical and biographical information and characteristics, on the reader and their “horizon” either on a combination of these three options. Elements and characteristics of readers’ approach and response to literature have been selected from the history of reading, from literature theories and from implementation suggestions of the reading types on literature or other texts. The Homo Lector (Human-Reader) typology, which is established on the readers’ focal priorities, comprises a powerful usable tool to its readers, for it provides them with the ability to decide on the type which is mostly appropriate to them in any reading case, in order to deduce meaning from literature texts.en_US
dc.description.abstractΑντικείμενο και στόχος εκπόνησης τους παρούσας εργασίας, η οποία βασίστηκε σε απαγωγική βιβλιογραφική μελέτη, είναι η πρόταση, παρουσίαση, περιγραφή και ανάλυση των τύπων αναγνωστικής ανταπόκρισης σε λογοτεχνικά κείμενα. Σημείο εκκίνησης είναι οι αρχέτυποι πρωτ-αναγνώστες. Η έμφαση δίνεται στην ερμηνευτική λογοτεχνική ανάγνωση, όπως, εξελικτικά, διαγράφεται μέσα τους λογοτεχνικές θεωρίες. Δεδομένου ότι ο άνθρωπος, χαρακτηρίζεται, μεταξύ άλλων, και από την κινητήρια ανάγκη για κατανόηση, νοηματοδότηση και ερμηνεία, η εργασία αυτή παρέχει ένα πλαίσιο αποσαφήνισης των τρόπων παραγωγής ή δημιουργίας νοήματος. Η παραγωγή ή δημιουργία νοήματος εξαρτάται από τους προθέσεις και τους στόχους που τίθενται κατά την αναγνωστική διαδικασία. Κάθε ανάγνωση-ερμηνευτική απόπειρα βασίζεται στην οπτική γωνία από την οποία «θεάται» το κείμενο. Η εστίαση της οπτικής γωνίας μπορεί να προσανατολίζεται στο κείμενο –ως αυτόνομο οργανισμό-, στον συγγραφέα και τα ιστορικοβιογραφικά του στοιχεία, στον αναγνώστη και τον δικό του ορίζοντα ή σε συνδυασμό αυτών των τριών πεδίων. Με στόχο την κατάρτιση μιας τυπολογίας αναγνωστών, πραγματοποιήθηκε συλλογή στοιχείων και χαρακτηριστικών των αναγνωστικών προσεγγίσεων και ανταποκρίσεων από την ιστορία τους ανάγνωσης, από θεωρίες της λογοτεχνίας, καθώς και από προτάσεις εφαρμογής των τύπων ανάγνωσης σε λογοτεχνικά και άλλου είδους κείμενα. Η τυπολογία του Homo Lector (Ανθρώπου-Αναγνώστη), που προκύπτει από τις προτεραιότητες εστίασής του, αποτελεί ένα ισχυρό χρηστικό εργαλείο για τους αναγνώστες της, δεδομένου ότι τους δίνεται η δυνατότητα επιλογής ως προς τον τύπο που θα υποδυθούν σε κάθε αναγνωστική τους δραστηριότητα, ώστε καταλήξουν σε αντίστοιχα συμπεράσματα όσον αφορά το νόημα.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ"en_US
dc.subjectΕρμηνείαen_US
dc.subjectΑναγνώστηςen_US
dc.subjectΣυγγραφέαςen_US
dc.subjectΚείμενοen_US
dc.subjectMeaningen_US
dc.subjectReaderen_US
dc.subjectWriteren_US
dc.subjectTexten_US
dc.titleHomo Lector - Τυπολογία Αναγνωστώνen_US
dc.title.alternativeHomo Lector - A Reader's Typologyen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record