Show simple item record

dc.contributor.authorΤσανακτσίδης, Ιωάννης
dc.date.accessioned2020-11-01T19:23:56Z
dc.date.available2020-11-01T19:23:56Z
dc.date.issued2020-01-28
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1858
dc.descriptionThe aim of this study was to investigate the effect of a cross-thematic program of creative story-telling combined with kinetic expression and movement education in the development of children’s social skills in preschool. For this purpose the program included cross-thematic activities of story-telling and physical education. The research was consisted of twenty- eight preschool children, of a public preschool in the Prefecture of Thessaloniki, (14 girls, 14 boys), ages 5 to 6, with the permission of their parents. The children were divided into two groups based on their classroom: experimental group (EG) and control group (CG). The experimental group was consisted of 15 children, 7 boys and 8 girls. The control group was consisted of 13 children, 7 boys and 6 girls who were being taught based on the traditional program of the kindergarten about creative story-telling. The program lasted from 13/10 /2016 to 17/02/2017 and it took place once a week exclusively for the experimental group, inside a closed, spacious, suitable for movement, setting. The goals of the program were: the development of story-telling, creative kinetic expression, initiative, collaboration, acceptance of others and the development of children’s motor skills. For the assessment of the program, a rubric assessment tool was created composed of specific criteria for every goal, based on which three observers recorded their observations: one participant and two non- participants. An observation protocol with the ability of quantification of the observations was designed, which was used to assess both groups, based on specific activities, both in beginning and the end of the program. In the data analysis, the final performance of both groups, as well as the first and final performance of each group separately was compared, in regards to the goals of the program. Based on the results it was ascertained that the experimental group performed better in the final assessment regarding all the axes. The results of the research confirm that a creative story-telling and kinetic expression cross-thematic program can be implemented for the development of children’s social skills.en_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι να αξιολογηθεί η επίδραση ενός διαθεματικού προγράμματος δημιουργικής αφήγησης σε συνδυασμό με την κινητική αγωγή και την κινητική έκφραση στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών προσχολικής ηλικίας. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήθηκε ένα παρεμβατικό πρόγραμμα, το οποίο περιελάμβανε διαθεματικές δραστηριότητες αφήγησης και κινητικής αγωγής. Στην έρευνα συμμετείχαν 28 νήπια δημόσιου νηπιαγωγείου του Νομού Θεσσαλονίκης (14 κορίτσια, 14 αγόρια) ηλικίας 5-6 ετών, με άδεια των γονέων τους. Τα παιδιά χωρίστηκαν με βάση την τάξη τους σε δύο ομάδες: την ομάδα παρέμβασης (ΟΠ) και την ομάδα ελέγχου (ΟΕ). Στην ΟΠ συμμετείχαν 15 παιδιά, 7 αγόρια και 8 κορίτσια, τα οποία πήραν μέρος στην εφαρμογή του παρεμβατικού προγράμματος. Στην ΟΕ συμμετείχαν 13 παιδιά, 7 αγόρια και 6 κορίτσια, τα οποία παρακολούθησαν το τυπικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου σχετικά με τη δημιουργική αφήγηση. Το παρεμβατικό πρόγραμμα διήρκησε απο τις 13/10/2016 μέχρι τις 17/2/2017 και εφαρμοζόταν μία φορά την εβδομάδα αποκλειστικά στην ομάδα παρέμβασης σε ευρύχωρο κλειστό χώρο, κατάλληλο για κίνηση. Στόχοι του προγράμματος ήταν: η ανάπτυξη της δεξιότητας της αφήγησης, της δημιουργικής κίνησης, της πρωτοβουλίας, της συνεργασίας, της αποδοχής του διαφορετικού και η ανάδυση κινητικών δεξιοτήτων των παιδιών. Για την αξιολόγηση του προγράμματος δημιουργήθηκε ρουμπρίκα με συγκεκριμένα κριτήρια για κάθε στόχο, με βάση τα οποία σημείωσαν τις παρατηρήσεις τους τρεις παρατηρητές: ένας συμμετέχων και δύο μη συμμετέχοντες. Σχεδιάστηκε πρωτόκολλο παρατήρησης με δυνατότητα ποσοτικοποίησης των παρατηρήσεων, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για να αξιολογηθούν πάνω σε ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες τα παιδιά και των δύο ομάδων, τόσο στην αρχή, όσο και στο τέλος της παρέμβασης. Για την ανάλυση των δεδομένων συγκρίθηκε η τελική απόδοση των δύο ομάδων σε σχέση με τους στόχους καθώς και η αρχική με την τελική απόδοση κάθε ομάδας χωριστά. Από τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε ότι η ΟΠ είχε καλύτερη απόδοση στην τελική μέτρηση σε όλους τους άξονες. Τα ευρήματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ότι ένα διαθεματικό πρόγραμμα δημιουργικής αφήγησης, κινητικής αγωγής και έκφρασης μπορεί να εφαρμοστεί αποτελεσματικά για την καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ"en_US
dc.subjectΔιαθεματική διδασκαλίαen_US
dc.subjectΠροσχολική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectΔημιουργική αφήγησηen_US
dc.subjectΚινητική έκφρασηen_US
dc.subjectΚοινωνικές δεξιότητεςen_US
dc.subjectCross-thematic programen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectCreative story-tellingen_US
dc.subjectKinetic expressionen_US
dc.subjectSocial skillsen_US
dc.titleΔημιουργική Αφήγηση και Κινητικό Παιχνίδι στο νηπιαγωγείο: Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων των παιδιώνen_US
dc.title.alternativeCreative story-telling and kinetic expression in Kindergarten: Development of children's social skillsen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record