Show simple item record

dc.contributor.authorΧλωπτσιούδης, Δήμος
dc.date.accessioned2020-11-01T20:00:46Z
dc.date.available2020-11-01T20:00:46Z
dc.date.issued2019-06-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1864
dc.descriptionIn this present thesis titled "The Role, Organization and Function of Creative Writing Workshops: the teaching of poetic speech in adults" the role and pedagogical approach of a Creative Writing Workshop for adults is approached, with the peculiarities that distinguish the different approaches of adult education. The central research question has been the function of the workshops of Creative Writing, apart from the academic field. The image depicted, after the questionnaire survey, led to the drafting of a proposal on the organization and corpus on poetry teaching. The research presents proposals for the workshop and the role of the lecturer. A variety of exercises, which can be done in the class and assigned as homework, are suggested for poem writing; a series of linguistic exercises or various literary styles are included in the educational purpose as well. The aim of the exercises is to act as motivation. The corpus of the poems, which is attached in the thesis, is comprehensive catalogue of poems related to different themes; it is suggested as o source of inspiration and critic reconstruction. The catalogue includes contemporary poets of all literary generation and current trends.en_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία ερευνάται ο ρόλος και η παιδαγωγική προσέγγιση ενός εργαστηρίου Δημιουργικής Γραφής για ενήλικες, με τις ιδιαιτερότητες που διακρίνει τη διαφορετική προσέγγιση της εκπαίδευσης ενηλίκων. Κεντρικό ερευνητικό ερώτημα υπήρξε η μέχρι σήμερα λειτουργία των -εκτός ακαδημαϊκού χώρου- εργαστηρίων Δημιουργικής Γραφής. Η εικόνα που αποτυπώθηκε μετά από την έρευνα με ερωτηματολόγιο, οδήγησε στην αποτύπωση μιας πρότασης οργάνωσης και ύλης αναφορικά με την ποίηση. Η μελέτη καταθέτει προτάσεις για τη λειτουργία του εργαστηρίου και τον ρόλο του διδάσκοντος. Προτείνεται μία ποικιλία ασκήσεων που μπορούν να πραγματοποιηθούν τόσο μέσα στο εργαστήριο όσο και να δοθούν ως εργασία για το σπίτι, για τη σύνθεση ποιημάτων και μία σειρά γλωσσικών ή υφολογικών ασκήσεων, καταθέτοντας τον διδακτικό κάθε φορά σκοπό. Στόχος των ασκήσεων είναι να λειτουργήσουν ως παράγοντες παρακίνησης μαζί με τα συνδεόμενα ποιήματα αναφοράς ενός ευρέος καταλόγου συνθέσεων αντιστοιχισμένων σε συγκεκριμένες θεματικές, ώστε να τεθούν σε μία βάση διαλογικής κριτικής και έμπνευσης στο εργαστήριο∙ συμπεριλαμβάνονται ποιητές όλης της σύγχρονης ηλικιακής γκάμας και όλων των ρευμάτων και γενεών.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ"en_US
dc.subjectΕργαστήριen_US
dc.subjectΔιδακτική προσέγγισηen_US
dc.subjectΔημιουργική γραφήen_US
dc.subjectΑσκήσειςen_US
dc.subjectΔιδακτική ποίησηςen_US
dc.subjectΠοιήματα αναφοράςen_US
dc.subjectWorkshopen_US
dc.subjectTeaching approachen_US
dc.subjectCreative writingen_US
dc.subjectExercisesen_US
dc.subjectPoetry teachingen_US
dc.subjectReference poemsen_US
dc.titleΟ ρόλος, η οργάνωση και η λειτουργία εργαστηρίων Δημιουργικής Γραφής: η διδασκαλία του ποιητικού λόγου σε ενήλικεςen_US
dc.title.alternativeThe Role, Organization and Function of Creative Writing Workshops: the teaching of poetic speech in adultsen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record