Ο ρόλος, η οργάνωση και η λειτουργία εργαστηρίων Δημιουργικής Γραφής: η διδασκαλία του ποιητικού λόγου σε ενήλικες
Abstract
Στην παρούσα διπλωματική εργασία ερευνάται ο ρόλος και η παιδαγωγική προσέγγιση ενός εργαστηρίου Δημιουργικής Γραφής για ενήλικες, με τις ιδιαιτερότητες που διακρίνει τη διαφορετική προσέγγιση της εκπαίδευσης ενηλίκων. Κεντρικό ερευνητικό ερώτημα υπήρξε η μέχρι σήμερα λειτουργία των -εκτός ακαδημαϊκού χώρου- εργαστηρίων Δημιουργικής Γραφής. Η εικόνα που αποτυπώθηκε μετά από την έρευνα με ερωτηματολόγιο, οδήγησε στην αποτύπωση μιας πρότασης οργάνωσης και ύλης αναφορικά με την ποίηση. Η μελέτη καταθέτει προτάσεις για τη λειτουργία του εργαστηρίου και τον ρόλο του διδάσκοντος. Προτείνεται μία ποικιλία ασκήσεων που μπορούν να πραγματοποιηθούν τόσο μέσα στο εργαστήριο όσο και να δοθούν ως εργασία για το σπίτι, για τη σύνθεση ποιημάτων και μία σειρά γλωσσικών ή υφολογικών ασκήσεων, καταθέτοντας τον διδακτικό κάθε φορά σκοπό. Στόχος των ασκήσεων είναι να λειτουργήσουν ως παράγοντες παρακίνησης μαζί με τα συνδεόμενα ποιήματα αναφοράς ενός ευρέος καταλόγου συνθέσεων αντιστοιχισμένων σε συγκεκριμένες θεματικές, ώστε να τεθούν σε μία βάση διαλογικής κριτικής και έμπνευσης στο εργαστήριο∙ συμπεριλαμβάνονται ποιητές όλης της σύγχρονης ηλικιακής γκάμας και όλων των ρευμάτων και γενεών.