Show simple item record

dc.contributor.authorΧριστοδουλάκη, Ελένη
dc.date.accessioned2020-11-01T20:05:17Z
dc.date.available2020-11-01T20:05:17Z
dc.date.issued2019-05-24
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1865
dc.descriptionThe aim of the dissertation is to investigate the question: whether the theatrical transfer of a short story can yield to its totality its conceptual content. For this purpose, the narrative theory was chosen as reference tool and as an example the collection of short stories by D. Chatzis The end of our small town. The fact that many of the short stories of this collection have been transferred to the theater has been one of the main factors of this choice. In order to investigate the question, the short story “Margarita Perdikari” of D. Chatzis was analyzed, based on the narrative theory and in relation to the theatrical play “Good night Margarita” by G. Stavros, inspired by the same short story. Similarly, a comparative narrative analysis of D. Chatzis short story "The Detective", which exists at the end of the paper, was carried out in connection with the attempt to dramatize it. The main axis of the stage dramatization of the short story "The Detective" was the transfer of the narrative axis of the original story as faithfully as possible.en_US
dc.description.abstractΣτόχος της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση του ερωτήματος: κατά πόσο η θεατρική μεταφορά ενός πεζού κείμενου μικρής φόρμας μπορεί να αποδίδει στην ολότητα της το εννοιολογικό περιεχόμενό του. Για τον σκοπό αυτό επιλέχθηκε ως εργαλειακός άξονας αναφοράς η αφηγηματολογία και ως παράδειγμα προς ανάλυση η συλλογή διηγημάτων του Δ. Χατζή Το τέλος της μικρής μας πόλης. Το γεγονός ότι πολλά από τα διηγήματα της συγκεκριμένης συλλογής έχουν μεταφερθεί στο θέατρο αποτέλεσε έναν από τους κυριότερους παράγοντες επιλογής του. Για τη διερεύνηση του ερωτήματος αναλύθηκε, με άξονα την αφηγηματολογική θεωρία, το διήγημα του Δ. Χατζή «Μαργαρίτα Περδικάρη» σε συνάρτηση με το, εμπνευσμένο από το διήγημα, θεατρικό έργο του Γ. Σταύρου Καληνύχτα Μαργαρίτα. Αντίστοιχα πραγματοποιήθηκε συγκριτική αφηγηματολογική ανάλυση του διηγήματος του Δ. Χατζή «Ο Ντεντέκτιβ», σε συνάρτηση με την απόπειρα δραματοποίησης του, που υπάρχει στο τέλος της εργασίας. Κύριος άξονας της δραματοποίησης του διηγήματος «Ο Ντεντέκτιβ» ήταν η όσο το δυνατόν πιστότερη μεταφορά του αφηγηματικού άξονα του αρχικού διηγήματος.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ"en_US
dc.subjectΔ. Χατζήςen_US
dc.subjectΔραματοποίησηen_US
dc.subjectΑφηγηματολογίαen_US
dc.subjectΘεατρική διασκευήen_US
dc.subjectD. Chatzisen_US
dc.subjectDramatizationen_US
dc.subjectNarrative theoryen_US
dc.subjectTheatrical adaptationen_US
dc.titleΟ Δ. Χατζής από τη σελίδα στο σανίδι. Αφηγηματολογική προσέγγιση της δραματοποίησης του Τέλους της μικρής μας πόλης.en_US
dc.title.alternativeD. Chatzis from the pages to the stage. Narrative approach and stage dramatization of short stories based on the book The end of our small town.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record