Show simple item record

dc.contributor.advisorΙορδανίδης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΜορφίδου, Χριστίνα
dc.date.accessioned2020-11-24T12:23:24Z
dc.date.available2020-11-24T12:23:24Z
dc.date.issued2020-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1928
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσης θεωρητικής και ερευνητικής μελέτης είναι να εξεταστεί η συμμετοχή των δυο φύλων στα όργανα διοίκησης των σχολικών μονάδων. Επιπροσθέτως θα διερευνηθούν οι απόψεις των δυο φύλων για την σύγχρονη παρουσία του γυναικείου πληθυσμού στην διοικητική ιεραρχία της εκπαίδευσης και θα αναδειχθούν τα σημεία σύγκλισης ή απόκλισης των απόψεων των δυο πλευρών. Για την καλύτερη και ολοκληρωμένη εκτίμηση του στόχου της παρούσης εργασίας, θεωρήθηκε σκόπιμο να ερευνηθεί η υπάρχουσα κατάσταση σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα σχολικών μονάδων, στη συνέχεια να εξεταστούν τα αποτελέσματα και να οδηγηθούμε ενδεχομένως σε χρήσιμα συμπεράσματα και προτεινόμενες λύσεις. Στο πλαίσιο της διερεύνησης του παραπάνω θέματος, διανεμήθηκαν ερωτηματολόγια σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων, ανεξαρτήτου φύλου, σε σχολεία της Θεσσαλίας και της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας. Μέσω του παρόντος ερωτηματολογίου έγινε προσπάθεια διερεύνησης των απόψεων των εκπαιδευτικών ως προς το ποιον θεωρούν ικανότερο για την διοίκηση μιας σχολικής μονάδας. Επιπλέον εξετάστηκαν πιθανά χαρακτηριστικά που μπορεί να προσδιορίζουν το εκάστοτε φύλλο και τις πρακτικές διοίκησης που ακολουθεί. Ολοκληρώνοντας διερευνήθηκαν οι λόγοι διαμόρφωσης της συνθήκης υπό-αντιπροσώπευσης του γυναικείου φύλου στην διοίκηση της εκπαίδευσης και εάν και σε ποιο βαθμό οι λόγοι αυτοί επηρεάζονται από τα κοινωνικά στερεότυπα και τις προκαταλήψεις. Τα αποτελέσματα μας οδήγησαν στο συμπέρασμα πως παρόλη την κοινωνική και πνευματική ανάπτυξη του κόσμου τα εμπόδια και οι προκαταλήψεις δεν έχουν ακόμα εκλείψει εντελώς, ενώ ταυτόχρονα το επιβεβαρυμμένο πρόγραμμα των γυναικών τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο (οικογένεια, σπίτι, παιδία) δεν τους επιτρέπει να ανέλθουν στην ιεραρχία της εκπαίδευσης. The purpose of the present theoretical and research study is to survey the participation of both sexes in administration boards of school units. Additionally, the opinions of both sexes on the modern presence of female populace in the educational administration hierarchy will be examined, with points of convergence or divergence of the two sides being highlighted. For a complete and well-rounded assessment of this study's goal, it was deemed appropriate to investigate the current status of a representative sample of school units, then examine the results in order to extract any potential useful outcomes and suggest solutions. During researching this topic, questionnaires were distributed to primary education staff of all specialties, regardless of sex, to schools in Thessaly as well as Central and Western Macedonia. Through this questionnaire, an attempt was made to investigate the staff opinions as to whom they deem fittest for the administration of a school unit. In addition, we looked into potential traits that might characterize either sex and the administration practices they employ. Finally, the reasons for the formation of the condition of sub-representation of the female sex in educational administration were investigated, along with whether and to what extent these causes are influenced by social stereotypes and prejudices. The results have lead us to the conclusion that despite social and cultural advancement, obstacles and prejudices are still not fully expunged, while at the same time the encumbered female schedule -both on professional and personal (family, housework, kids) levels- does not allow them to rise up in the educational hierarchy.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδιοίκησηen_US
dc.subjectπρωτοβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectσχολική διοίκησηen_US
dc.subjectσχολική μονάδαen_US
dc.subjectadministrationen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectschool administrationen_US
dc.subjectschool uniten_US
dc.titleΦύλο και σχολική διοίκηση- ο ρόλος του γυναικείου φύλου στην διοίκηση των δημοτικών σχολείων της χώρας μαςen_US
dc.title.alternativeGender and school administration- the participation of women in the administration of the primary schools of our countryen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record