Show simple item record

dc.contributor.authorΚΕΧΑΓΙΑ, ΦΑΝΗ
dc.date.accessioned2021-01-18T07:32:37Z
dc.date.available2021-01-18T07:32:37Z
dc.date.issued2021-01-07
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1946
dc.descriptionThis dissertation primarily concerns two terms of literature. The one of the current of Postmodernism and the aesthetic proposal that came through the needs and imperatives of the movement of Postmodernism for the renewal of the literature of Modernism, who came to a dead end, that of Metafiction. In order to explore the two terms as fully as possible, a historical framework of their appearance was attempted on the one hand and, on the other hand, the parallel investigation of characteristics of postmodern and metafictional literature works, first in the wider European and then in the Greek area. It was considered necessary to investigate the movement of Modernism that preceded it in time, in order to smooth the transition and to reveal the reasons/needs that led to the movement of Postmodernism, the offshoot – or branch – of which is Metafiction. Metafiction in Greece and its special characteristics, which differentiate it from the corresponding appearance of this aesthetic movement in the rest of Europe, is a separate chapter of this thesis. The OuLiPo movement/workshop, the terms of "cento" and "pastiche" and, consequently, the concept of intertextuality and the currents of dadaism and surrealism, as long as and the art of "non-art" are subsequently approached, as they all relate in one way or another to Metafiction. It follows a proposal for the naming of the special category or sub-case of metafictional literature works that have a dialogue with others with the technique of insinuation and they are listed some neologisms for study and reflection. The intention of this chapter is to establish a dialogue that will potentially, in its maturation, be able to delineate yet another space in the vast universe of literature. At the end, they are proposed twenty exercises of creative writing that can contribute to the practical understanding of the techniques of constructing a metafictional text and rationally attempt to rid Metafiction of its possible association, even as an allusion, with plagiarism.en_US
dc.description.abstractΗ εν λόγω διπλωματική εργασία αφορά πρωτίστως σε δύο λογοτεχνικούς όρους. Αυτόν του ρεύματος του Μεταμοντερνισμού και του αισθητικού προτάγματος που ενέσκηψε μέσα από τις ανάγκες και τις επιταγές του Μεταμοντερνιστικού κινήματος για ανανέωση της τελματωμένης μοντερνιστικής λογοτεχνίας, αυτού της Μεταμυθοπλασίας. Προκειμένου να διερευνηθούν οι δύο όροι το δυνατόν πληρέστερα, επιχειρήθηκε αφενός μία ιστορική πλαισίωση της εμφάνισής τους και αφετέρου η εκ παραλλήλου διερεύνηση χαρακτηριστικών μεταμοντερνιστικών και μεταμυθοπλαστικών έργων, αρχικά στον ευρύτερο ευρωπαϊκό και στη συνέχεια στον ελληνικό χώρο. Κρίθηκε απαραίτητη η προηγούμενη διερεύνηση του κινήματος του Μοντερνισμού που προηγήθηκε χρονικά, ώστε να γίνει ομαλή η μετάβαση και να αποκαλυφθούν και οι λόγοι/ανάγκες που οδήγησαν στο κίνημα του Μεταμοντερνισμού, απότοκο –ή κλαδί- του οποίου είναι η Μεταμυθοπλασία. Η Μεταμυθοπλασία στην Ελλάδα και τα ειδικά χαρακτηριστικά της, που τη διαφοροποιούν από την αντίστοιχη εμφάνιση του συγκεκριμένου αισθητικού κινήματος στον λοιπό ευρωπαϊκό χώρο, αποτελεί ένα ξεχωριστό κεφάλαιο της εργασίας. Στη συνέχεια, προσεγγίζονται ερμηνευτικά το κίνημα/εργαστήρι του OuLiPo, οι όροι του «κέντρωνα» και του «παστίς» και, συνακόλουθα, η έννοια της διακειμενικότητας και τα ρεύματα του ντανταϊσμού και του υπερρεαλισμού και της τέχνης του «μη τέχνη», καθώς όλα σχετίζονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο με τη Μεταμυθοπλασία. Ακολουθεί μία πρόταση ονοματοδοσίας της ειδικής κατηγορίας-υποπερίπτωσης μεταμυθοπλαστικών έργων που συνομιλούν με άλλα με την τεχνική του υπαινιγμού και παρατίθενται κάποιοι νεολογισμοί προς μελέτη και προβληματισμό. Πρόθεση του εν λόγω κεφαλαίου είναι να εγκαθιδρύσει έναν διάλογο που δυνητικά στην ωρίμανσή του θα σταθεί ικανός να οριοθετήσει έναν ακόμη χώρο του αχανούς λογοτεχνικού σύμπαντος. Ακολουθούν είκοσι προτεινόμενες ασκήσεις δημιουργικής γραφής που μπορούν να συμβάλουν στην πρακτική κατανόηση των τεχνικών κατασκευής ενός μεταμυθοπλαστικού κειμένου και επιλογικά επιχειρείται η απαλλαγή της Μεταμυθοπλασίας από πιθανό συσχετισμό της, έστω και ως νύξη, με τη λογοκλοπή.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ"en_US
dc.subjectΜεταμοντερνισμόςen_US
dc.subjectΜεταμυθοπλασίαen_US
dc.subjectOuLiPo (Ouvroir de Litterature Potentielle)en_US
dc.subjectΠαστίςen_US
dc.subjectΔιακειμενικότηταen_US
dc.subjectPostmodernismen_US
dc.subjectMetafictionen_US
dc.subjectOuLiPo (Ouvroir de Litterature Potentielle)en_US
dc.subjectPasticheen_US
dc.subjectIntertextualityen_US
dc.titleΤα δύο “μετά” του 20ού αιώνα στη Λογοτεχνία και στη Γραφή: Μεταμοντερνισμός και Μεταμυθοπλασίαen_US
dc.title.alternativeThe two ‘post’ of the 20th Century to Literature and Writing: Postmodernism and Metafictionen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record