Show simple item record

dc.contributor.advisorΘωίδης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΒογδάνου, Δημήτριος
dc.date.accessioned2021-02-16T10:58:23Z
dc.date.available2021-02-16T10:58:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1956
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Επαγγελματική Μάθηση και Καινοτομίες στην Εκπαίδευσηen_US
dc.description.abstractΗ φροντίδα των ανηλίκων όταν οι γονείς τους εργάζονται απασχολούσε πάντοτε τους επιστήμονες και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια με τη μαζική είσοδο της γυναίκας στην αγορά εργασίας. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία πραγματεύεται την περίπτωση των παιδιών που αναγκάζονται να φροντίζουν μόνα τον εαυτό τους λόγω της πολύωρης απουσίας των γονέων για βιοποριστικούς λόγους. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα βασίστηκε στη διανομή ερωτηματολογίου σε μαθητές της τρίτης, τετάρτης, πέμπτης και έκτης Δημοτικού που φοιτούσαν σε σχολεία δύο επαρχιακών νομών. Έμφαση δόθηκε στην διερεύνηση ορισμένων παραμέτρων όπως η συμμετοχή των εν λόγω ανηλίκων σε συγκεκριμένες εξωσχολικές δραστηριότητες, τα συναισθήματα ικανοποίησης ή απογοήτευσης των ερωτώμενων λόγω της απουσίας των γονέων, οι τρόποι επικοινωνίας με τους γονείς όταν είναι μόνοι στο σπίτι, η πιθανότητα ενίσχυσης της αυτονομίας και της υπευθυνότητας των μαθητών λόγω της συγκεκριμένης κατάστασης και η επίδραση της απουσίας επίβλεψης στην σχολική επίδοσή τους. Έπειτα από την επεξεργασία των δεδομένων, προέκυψε ότι οι συγκεκριμένοι μαθητές δεν συμμετέχουν περισσότερο στις υπό διερεύνηση εξωσχολικές δραστηριότητες, όταν οι γονείς τους απουσιάζουν από το σπίτι. Ακόμη, φαίνεται να αισθάνονται πολλές φορές μοναξιά και να στεναχωριούνται που αναγκάζονται να ασχοληθούν με τα μαθήματα τους χωρίς τη βοήθεια των γονέων, ενώ από τους στατιστικούς ελέγχους προέκυψε ότι χρησιμοποιούν κυρίως το τηλέφωνο, τόσο το σταθερό όσο και το κινητό, για να επικοινωνήσουν με τους γονείς τους. Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα η αυτονομία και η υπευθυνότητα των παιδιών φαίνεται να αυξάνεται λόγω της απουσίας επίβλεψης από ενήλικες. Τέλος, οι συγκεκριμένοι μαθητές απάντησαν ότι η σχολική επίδοσή τους επηρεάζεται θετικά από την έλλειψη εποπτείας, ενώ οι μισοί περίπου από αυτούς ανέφεραν ότι δεν θα διάβαζαν τα μαθήματά τους περισσότερο στην περίπτωση που επιτηρούνταν από τους γονείς τους. The care of minors while their parents are working has always attracted the interest of scientists, especially, in the last few years, due to the massive entrance of women in the labour force. The current paper examines the case of children who are forced to take care of themselves because the parents are absent in order to provide for their family. This research was based on a questionnaire distribution to third, fourth, fifth and sixth grade students in schools of two rural areas. The focus of the investigation was on parameters such as the participation of the particular minors in certain afterschool activities, their feelings of content or disappointment resulting from the absence of parents from home, their ways of communication when they stay home alone, the possibility of enforcement of autonomy and responsibility of students because of the particular situation, and the influence of lack of supervision on their school performance. After processing the data, it is observed that the particular students don’t participate in the afterschool activities that are being examined when their parents are absent from home. In addition they often seem to feel loneliness and sad to be obliged to do their homework without their parents’ help, while by the statistical measurements it appeared that they mostly use the home telephone and cell phones in order to communicate with their parents. Moreover, according to the study the autonomy and responsibility of children seem to increase as a result of the absence of supervision by adults. Finally, students claimed that their school performance is positively influenced when their parents are absent. In fact, half of them stated that they would not study more in the case of parental supervision.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectπαιδιά με το κλειδί στο χέριen_US
dc.subjectεξωσχολικός χρόνοςen_US
dc.subjectελεύθερος χρόνοςen_US
dc.subjectπαιδική ηλικίαen_US
dc.subjectlatchkey childrenen_US
dc.subjectafterschool timeen_US
dc.subjectfree timeen_US
dc.subjectchildhooden_US
dc.titleΤα Παιδιά Με το Κλειδί στο Χέριen_US
dc.title.alternativeLatchkey Childrenen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record