Show simple item record

dc.contributor.advisorΔορδανάς, Ευστράτιος
dc.contributor.authorΑντωνίου, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2021-02-17T11:16:01Z
dc.date.available2021-02-17T11:16:01Z
dc.date.issued2020-11
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1961
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Ιστορία, Τοπική Ιστορία: Έρευνα και Διδακτικήen_US
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη εργασία έχει στόχο να εξετάσει τις μνημονικές διαστάσεις και τις εκπαιδευτικές δυνατότητες της ιστορίας του Αγρινίου την περίοδο της Κατοχής. Η εργασία αναπτύσσεται σε πέντε κεφάλαια. Αρχικά παρουσιάζονται τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο Αγρίνιο την επίμαχη περίοδο της Κατοχής (1941 έως 1944) και η επίδρασή τους στον πολιτικό, διοικητικό, κοινωνικό και οικονομικό τομέα σε τοπική κλίμακα. Κατόπιν, επιχειρείται η καταγραφή του ρόλου που διαδραματίζουν οι αντιστασιακές οργανώσεις στη μεγαλύτερη πόλη του Νομού Αιτωλοακαρνανίας και στο νομό γενικότερα. Στη συνέχεια, εξιστορούνται οι σημαντικότερες μάχες που έλαβαν χώρα στην περιοχή μεταξύ των Ελλήνων και των κατακτητών, αλλά και μεταξύ των Ελλήνων των ίδιων. Η περιγραφή της περιόδου ενισχύεται αξιοποιώντας προφορικές και γραπτές μαρτυρίες που αποτυπώνουν στοιχεία σχετικά με τα γεγονότα. Ακολουθεί η μελέτη της τραυματικής μνήμης της Κατοχής και το αποτύπωμά της στην πόλη του Αγρινίου. Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με μία πρόταση για τη διδακτική αξιοποίηση της τοπικής ιστορίας σε μαθητές της Στ΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου με θέμα την Κατοχή. Στόχος της διδακτικής πρότασης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών για επίμαχα γεγονότα της τοπικής ιστορίας και ανάπτυξη της ιστορικής τους σκέψης και συνείδησης.This dissertation seeks to examine the mnemonic implications and the educational potential of the history of Agrinio during German Occupation. It consists of five chapters. Firstly, an account of the events of the period of German Occupation from 1941 until 1944 is presented and their impact on the political, administrative and socioeconomic life of the area is discussed. Then, the role of Resistance Forces in the biggest town of Aitoloakarnania as well as the whole Prefecture is recorded along 5 with the most important battles between the Greeks and the Occupying Forces or among Greek troops themselves. This detailed account of the period in question is further supported by interviews and written evidence available concerning the aforementioned events. What follows is the study of traumatic memory of the German Occupation and its dramatic impact on the town of Agrinio. The dissertation concludes with a proposal on the educational potential of the local history for 6th Grade Primary School students about the period of German Occupation. The aim of the educational intervention proposal is to raise students’ understanding of events pertaining to the local history as well as to promote historical awareness and critical thinking.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΚατοχήen_US
dc.subjectΑντίστασηen_US
dc.subjectΑγρίνιοen_US
dc.subjectμάχηen_US
dc.subjectαντιστασιακές οργανώσειςen_US
dc.subjectGerman Occupationen_US
dc.subjectresistanceen_US
dc.subjectAgrinioen_US
dc.subjectbattleen_US
dc.subjectresistance forcesen_US
dc.titleΤο Αγρίνιο στην Κατοχή και η μεταπολεμική μνήμη: Μια ερευνητική και διδακτική προσέγγισηen_US
dc.title.alternativeAgrinio during Occupation and post-war memory: A scientific and teaching approachen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record