Show simple item record

dc.contributor.advisorΔεσλή, Δέσποινα
dc.contributor.authorΜέμτσας, Αλέξανδρος
dc.date.accessioned2021-05-19T10:50:51Z
dc.date.available2021-05-19T10:50:51Z
dc.date.issued2020-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2030
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των νοερών υπολογισμών ενηλίκων σε αφαιρέσεις με τριψήφιους αριθμούς και των στρατηγικών τους. Για τον σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε έρευνα στην οποία συμμετείχαν 32 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και 32 ενήλικες διαφόρων ειδικοτήτων και επιπέδου εκπαίδευσης. Σχεδιάστηκαν 16 αφαιρέσεις, η επιλογή των οποίων βασίστηκε: α) στην αριθμητική απόσταση μεταξύ αφαιρετέου και διαφοράς και β) στο μέγεθος του αφαιρετέου σε σχέση με τη διαφορά. Με βάση τις παραπάνω συνθήκες, δημιουργήθηκαν 4 ομάδες αφαιρέσεων: α) αφαιρέσεις όπου η αριθμητική απόσταση μεταξύ αφαιρετέου και διαφοράς ήταν μικρή και ο αφαιρετέος ήταν μικρότερος της διαφοράς, β) αφαιρέσεις όπου η αριθμητική απόσταση μεταξύ αφαιρετέου και διαφοράς ήταν μικρή και ο αφαιρετέος ήταν μεγαλύτερος από τη διαφορά, γ) αφαιρέσεις όπου η αριθμητική απόσταση μεταξύ αφαιρετέου και διαφοράς ήταν μεγάλη και ο αφαιρετέος ήταν μικρότερος της διαφοράς, δ) αφαιρέσεις όπου η αριθμητική απόσταση μεταξύ αφαιρετέου και διαφοράς ήταν μεγάλη και ο αφαιρετέος ήταν μεγαλύτερος από τη διαφορά. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν υψηλές επιδόσεις στις νοερές αφαιρέσεις για τους συμμετέχοντες των δύο ομάδων, με τους εκπαιδευτικούς και τους ενήλικες διαφόρων ειδικοτήτων να έχουν παρόμοιες επιδόσεις. Σημαντικοί παράγοντες που επηρέασαν θετικά την επίδοση των ενηλίκων διαφόρων ειδικοτήτων ήταν το μέγεθος του αφαιρετέου σε σχέση με τη διαφορά, η ύπαρξη δεκάδας στις αφαιρέσεις καθώς και η μη ύπαρξη κρατούμενου στις αφαιρέσεις. Από την άλλη, η ύπαρξη δεκάδας στις αφαιρέσεις καθώς και η μη ύπαρξη κρατούμενου επηρέασαν θετικά την επίδοση των εκπαιδευτικών. Για την εκτέλεση των υπολογισμών οι συμμετέχοντες χρησιμοποίησαν ποικιλία στρατηγικών, με τον νοερό αλγόριθμο και τη στρατηγική του διαχωρισμού των όρων να χρησιμοποιούνται σε μεγαλύτερο βαθμό από τους συμμετέχοντες των δύο ομάδων.The aim of this study is to investigate mental calculations of adults in subtractions with three-digits numbers and their strategies. For this purpose, the research carried out with 32 primary school teachers and 32 adults of various specialties and levels of education participated. 16 subtractions were designed, the choice of which was based on: a) the numerical distance between subtrahend and difference and b) the size of subtrahend in relation to the difference. Based on the above conditions 4 groups of subtractions were created: a) subtractions where the numerical distance between subtrahend and difference was small and the subtrahend was smaller than difference, b) subtractions where the numerical distance between subtrahend and difference was small and the subtrahend was larger than difference, c) subtractions where the numerical distance between subtrahend and difference was large and the subtrahend was smaller than difference, d) subtractions where the numerical distance between subtrahend and difference was large and the subtrahend was larger than difference. The results of the research showed high performance in mental subtractions for the participants of both groups, with the teachers and the adults of various specialties having similar performance. Important factors that affected positively the performance of adults in various specialties were the size of subtrahend in relation to the difference, the existence of ten in subtractions as well as the absence of carrying in subtractions. On the other hand, the existence of ten in subtractions as well as the absence of carrying in subtractions had a positive effect on the performance of teachers. To perform the calculations, participants used a variety of strategies, with the mental algorithm and the strategy of separating the terms being used to a greater extent by participants of both groups.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectνοερές αφαιρέσειςen_US
dc.subjectτριψήφιοι αριθμοίen_US
dc.subjectστρατηγικέςen_US
dc.subjectεπιδόσειςen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectmental subtractionsen_US
dc.subjectthree-digits numbersen_US
dc.subjectstrategiesen_US
dc.subjectperformanceen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.titleΝοερές αφαιρέσεις με τριψήφιους αριθμούς: Επιδόσεις και στρατηγικές ενηλίκωνen_US
dc.title.alternativeAdults' performance and strategies in mental subtractions with three digit numbersen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record