dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία επιχειρεί να διερευνήσει θεωρητικά και
εμπειρικά την αναγκαιότητα της εισαγωγής του θεσμού του μέντορα νεοδιόριστου
εκπαιδευτικού στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση.
Με την ανασκόπηση της ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας του θεωρητικού
μέρους της εργασίας καταδείχτηκε η αναγκαιότητα της παροχής παιδαγωγικής και
διδακτικής υποστήριξης από το μέντορα στο νεοεισερχόμενο εκπαιδευτικό,
εντοπίστηκαν οι ανάγκες στις οποίες αυτός καλείται να ανταποκριθεί, σκιαγραφήθηκε
το προφίλ του αποτελεσματικού μέντορα, οι συνθήκες και οι παράγοντες που θα
συμβάλλουν στην αποτελεσματικότητα του έργου του.
Στη συνέχεια η εμπειρική έρευνα, που έγινε στο πλαίσιο της εργασίας, με τη
χρήση του ερωτηματολογίου, στην οποία πήραν μέρος 250 εκπαιδευτικοί της
πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποκάλυψε ότι οι εκπαιδευτικοί
ως πρωτοδιόριστοι χρειάστηκαν καθοδήγηση και υποστήριξη, πρωτίστως, στα
διοικητικά θέματα του σχολείου, θεωρούν, στην πλειοψηφία τους, αναγκαίο το θεσμό
του μέντορα νεοδιόριστου εκπαιδευτικού στο ελληνικό σχολείο, σκιαγραφούν το
προφίλ του αποτελεσματικού μέντορα ως του καταρτισμένου εκπαιδευτικού στη
σύγχρονη διδακτική και ψυχοπαιδαγωγική, με μεγάλη εμπειρία στη σχολική τάξη, με
διαπροσωπικές ικανότητες και διευρυμένο ρόλο υποστήριξης, λειτουργώντας σε ένα
πλαίσιο ισότητας με τον νεοδιόριστο χωρίς να τον αξιολογεί.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν την ευαισθητοποίησή τους στα προβλήματα του
νέου εκπαιδευτικού ως λόγο συμμετοχής σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης για
μέντορες, αλλά και τον προβληματισμό τους για την απουσία ενός συνολικού,
συνεπούς και σαφούς σχεδίου εκπαιδευτικής πολιτικής από την πλευρά της πολιτείας
στο οποίο να εντάσσεται ο εν λόγω θεσμός, ενώ εξέφρασαν την πεποίθησή τους ότι ο
θεσμός συμβάλλει στην ανάπτυξη του εκπαιδευτικού και της σχολικής κοινότητας. | el_GR |