Show simple item record

dc.contributor.advisorΛαζαρίδης, Θεμιστοκλής
dc.contributor.authorΚολοκότση, Βαρβάρα Καρολίνα
dc.date.accessioned2021-06-23T11:06:41Z
dc.date.available2021-06-23T11:06:41Z
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2077
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικούen_US
dc.description.abstractΚαθώς οι συγκρούσεις στον εργασιακό χώρο αποτελούν στη σύγχρονη εποχή μια πραγματικότητα, το ενδιαφέρον της εργασίας αυτής εστιάστηκε στις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ εργαζομένων και τα συναισθήματα που προκαλούν, στην ύπαρξη συγκρούσεων και στο ρόλο του ηγέτη στην επίλυσή τους. Ωστόσο η διαμόρφωση των εργασιακών σχέσεων μέσω της διαδικασίας της σύγκρουσης μπορεί να προσφέρει κίνητρα για εξομάλυνση της συνεργασίας μεταξύ των εργαζομένων ή των τμημάτων μιας επιχείρησης, οδηγώντας με τον τρόπο αυτό στη βελτίωση της λειτουργικότητας και της αποδοτικότητας των οργανισμών. Όμως τα άτομα τείνουν να αποφεύγουν τις συγκρούσεις, μη γνωρίζοντας τα οφέλη τους (De Dreu et al 2001, Lewin 2001, Teague, Roche&Hann 2012). Η πολυπλοκότητα ή η επιμονή των συγκρούσεων σε έναν εργασιακό χώρο μπορεί να ποικίλει σημαντικά ανάλογα με το αντικείμενο της σύγκρουσης, τη χρονική περίοδο κατά την οποία λαμβάνει χώρα και το επίπεδο δυσαρέσκειας των εμπλεκομένων. Οι ανεπίλυτες συγκρούσεις παράλληλα, μπορούν να κλιμακώσουν ακόμα περισσότερο την ένταση, ειδικά αν εξαπλωθούν σε όλα τα επίπεδα ενός οργανισμού (De Dreu et al, 2001; Kuzstal, 2002; Starks, 2006; Singleton et al, 2011). Στη μελέτη που ακολουθεί, χρησιμοποιήθηκε ένα δείγμα 81 ατόμων που εργάζονται σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα. Μέσω ερωτηματολογίου, έγινε μια προσπάθεια ανάδειξης των συναισθημάτων, θετικών και αρνητικών, που προκαλούνται λόγω των εργασιακών συγκρούσεων και των ιδανικότερων τρόπων αντιμετώπισής τους. Ειδικό τμήμα της έρευνας αφιερώθηκε στο ρόλο του ηγέτη και στο πως αυτός φροντίζει για τη δημιουργία θετικών διαπροσωπικών σχέσεων καθώς και το αν και πώς παρεμβαίνει στη διαδικασία της σύγκρουσης.Abstract As workplace conflicts are a reality in the modern era, the interest of this study focused on interpersonal relations between workers and the emotions that they cause, the existence of conflicts and the role of leader in resolving them. However the formation of labour relations through the process of the conflict may offer incentives for normalization of cooperation among workers or between parts of an enterprise, leading to improvement of the functionality and the efficiency of organizations. Though people tend to avoid conflicts, not knowing their benefits (De Dreu et al 2001, Lewin 2001, Teague, Roche & Hann 2012). The complexity or persistence of conflicts in a workplace can vary considerably depending on the subject of the conflict, the time period in which it takes place and the level of dissatisfaction of the parties involved. Unresolved collisions can even further increase tension, especially if they spread to all levels of an organism (De Dreu et al, 2001, Kuzstal, 2002, Starks, 2006, Singleton et al, 2011). In the following study, a sample of 81 people working in private sector businesses was used. Through a questionnaire, an attempt was made to highlight emotions, both positive and negative, caused by labor conflicts and the best ways to deal with them. A specific part of the research was devoted to the role of the leader and how he looks after the creation of positive interpersonal relationships as well as if and how he intervenes in the conflict process.en_US
dc.language.isoen_USen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδιαπροσωπικές σχέσειςen_US
dc.subjectσυγκρούσειςen_US
dc.subjectρόλος ηγέτηen_US
dc.subjectεργαζόμενοιen_US
dc.subjectinterpersonal relationshipsen_US
dc.subjectconflictsen_US
dc.subjectrole of a leaderen_US
dc.subjectemlpoyeesen_US
dc.titleΘετικές και αρνητικές σχέσεις και συναισθήματα στον εργασιακό χώρο. Συγκρούσεις και ο ρόλος του ηγέτηen_US
dc.title.alternativePositive and negative relations and emotions in the workplace. Conflicts and the role of the leaderen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record