Show simple item record

dc.contributor.advisorΜιχαήλ, Δόμνα
dc.contributor.authorΜαντιού, Κλειώ
dc.date.accessioned2021-06-25T09:52:05Z
dc.date.available2021-06-25T09:52:05Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2083
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικούen_US
dc.description.abstractΕίναι γεγονός πως κατά τη σύγχρονη εποχή η είσοδος αλλοδαπών και πολιτισμικά διαφοροποιημένων μαθητών στις ελληνικές σχολικές μονάδες γίνεται ολοένα και εντονότερη. Πρόκειται για ένα γεγονός το οποίο προκύπτει ως απότοκος του ολοένα και εντονότερου πολιτισμικού πλουραλισμού ο οποίος παρατηρείται επί της ελληνικής κοινωνίας. Ως εκ τούτου, η έννοια της ετερότητας συνοδευόμενη από επιπρόσθετες έννοιες όπως αυτή της ταυτότητας, του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, απασχολούν σε ιδιαίτερα έντονο βαθμό ζητήματα τα οποία καθίστανται άμεσα συνυφασμένα με τον τομέα της εκπαίδευσης. Έτσι, επιβάλλεται ως επιτακτική ανάγκη η ακολούθηση και εφαρμογή μιας εξειδικευμένης εκπαιδευτικής πρακτικής επί της οποίας θα καθίσταται δυνατή η ανταπόκριση και η κάλυψη του συνόλου των επιμέρους αναγκών επί του σύγχρονου κοινωνικού πλαισίου. Επιπροσθέτως, μέσω των εν λόγω εξειδικευμένων εκπαιδευτικών πρακτικών η υιοθέτηση των οποίων κρίνεται απαραίτητη, θα δοθεί η δυνατότητα στους αλλοδαπούς και πολιτισμικά διαφοροποιημένους μαθητές να ενταχθούν ομαλά τόσο στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα όσο και στην ελληνική κοινωνία. Πρόκειται για μια διαδικασία επί της οποίας ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο διαδραματίζει τόσο η εκάστοτε σχολική μονάδα όσο και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι καλούνται να επιτελέσουν το διδακτικό και εκπαιδευτικό τους λειτούργημα επί σχολικών τάξεων οι οποίες απαρτίζονται όχι μόνο από ημεδαπούς αλλά και από αλλοδαπούς μαθητές. Επί της παρούσας πτυχιακής εργασίας πρόκειται να εμβαθύνουμε στο ζήτημα της ετερότητας των πολυπολιτισμικά διαφοροποιημένων μαθητών και στον τρόπο με τον οποίο η εν λόγω έννοια αντιμετωπίζεται τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης επί της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας.It is a fact that in modern times the admission of foreign and culturally diverse pupils to Greek schools is becoming more and more intense. This is a fact that emerges as a result of a steadily increasingcultural pluralism observed in Greek society. Hence, the notion of ‘otherness’, coupled with additional concepts such as ‘identity’, ‘racism’ and ‘xenophobia’, are of particular concern in matters directly related to the field of education. Thus, it is imperative to follow and apply a specialized educational practice in which it will be possible to respond and meet all the individual needs within the modern social framework. Additionally, through these specialized educational practices whose adoption is deemed necessary, foreign and culturally diversified students will be able to integrate smoothly both in the Greek educational system and in Greek society. This is a process in which both the school unit and the teachers who are called upon to perform their teaching and educational function on school classes, composed not only of native but also of foreign pupils, play a particularly important role. In the context of this dissertation, we are going to look at the question of the otherness of multicultural diversified pupils and the way in which this concept is addressed by both teachers and primary school pupils in the context of modern Greek reality.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectπολιτισμική ετερότηταen_US
dc.subjectπολιτισμικός πλουραλισμόςen_US
dc.subjectδιαπολιτισμική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectπολυπολιτισμικότηταen_US
dc.subjectπρωτοβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectcultural diversityen_US
dc.subjectcultural pluralismen_US
dc.subjectintellectual educationen_US
dc.subjectmulticulturalismen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.titleΗ έννοια της «ετερότητας» όπως την αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςen_US
dc.title.alternativeThe notion of "distinctness" comprehended by teachers in primary educationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record