Show simple item record

dc.contributor.advisorΤριαντάρη, Σωτηρία
dc.contributor.authorΔιακουλάκη, Μαρία
dc.date.accessioned2021-07-06T07:19:58Z
dc.date.available2021-07-06T07:19:58Z
dc.date.issued2018-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2107
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικούen_US
dc.description.abstractΣκοπός και διακύβευμα της παρούσας εργασίας αποτελεί η απόδειξη ότι τόσο η Ηγεσία όσο και το Mentoring μπορούν να αποδειχτούν ουσιαστικοί αρωγοί στους υπαλλήλους του Δημοσίου Τομέα, ειδικά εν μέσω των ριζικών και ραγδαίων αλλαγών που υφίσταται η Δημόσια Διοίκηση τη σύγχρονη εποχή. Ανεξαρτήτως εποχής, βέβαια, πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν αυτοί που διοικούν και αυτοί που διοικούνται. Αυτό που αλλάζει πλέον στο δημόσιο τομέα είναι οι τρόποι/μέθοδοι διοίκησης. Η βάση της Δημόσιας Διοίκησης είναι ο άνθρωπος και άρα η αποτελεσματική Δημόσια Διοίκηση είναι η ανθρωποκεντρική διοίκηση, που επικεντρώνεται στη σημασία της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και της αποτελεσματικής επικοινωνίας, που πιστεύει στις ικανότητες και στις δεξιότητες των ανθρώπων, τις καλλιεργεί συστηματικά και παρακινεί τους υπαλλήλους στη μέγιστη απόδοσή τους. Σπουδαίο ρόλο στην ανθρωποκεντρική βάση της Δημόσιας Διοίκησης διαδραματίζουν τα ανώτερα στελέχη αυτής Διευθυντές, Γενικοί Διευθυντές, Προϊστάμενοι Τμημάτων κοκ, οι οποίοι πρωτίστως θα πρέπει να είναι Ηγέτες για να ασκούν επιτυχημένη διοίκηση. Οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν ανάγκη όχι απλά από έναν καλό Manager/Προϊστάμενο, αλλά από έναν αποτελεσματικό ευέλικτο Ηγέτη, ο οποίος προσαρμόζεται αναλόγως τους υφισταμένους που έχει, τους συμβουλεύει όπως ένας ικανός Μέντορας και τους εμπνέει σε ένα κοινό όραμα. Κατά συνέπεια, η Ηγεσία και το Mentoring αποτελούν ένα κλειδί επιτυχίας στα χέρια κάθε Manager/Προϊσταμένου. Όμως, υπάρχει διαφορά μεταξύ Manager και Ηγέτη. Όπως επίσης και μεταξύ Ηγέτη και Μέντορα. Είναι ο Ηγέτης Μέντορας άραγε; Μπορεί να αντιληφθεί το συναίσθημα των υπαλλήλων και να τους κινητοποιήσει; Ποιος είναι ο ρόλος της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στη Λήψη Αποφάσεων; Γνωρίζουν οι εργαζόμενοι στη Δημόσια Διοίκηση όλους αυτούς τους όρους ή είναι ακόμη ασαφείς για τα ελληνικά δεδομένα; Υφίσταται τυπικό Mentoring στη Δημόσια Διοίκηση ή μόνο η άτυπη μορφή του; Εν τέλει πόσο σημαντική είναι η Ηγεσία και το Mentoring στη Δημόσια Διοίκηση της σύγχρονης εποχής; Όλα αυτά τα θέματα καλείται να αναπτύξει η παρούσα εργασία μέσω της μελέτης περίπτωσης ενός δημόσιου Οργανισμού και συγκεκριμένα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης.The purpose and the stakes of this current work is the proof that both Leadership and Mentoring can prove to be effective assistants to the public sector employees, especially amid radical and rapid changes that exist in Public Administration in modern times. Of course, regardless of period, there have always been and will be those who lead and those who are governed. What changes now in the public sector are the ways/methods of administration. The basis of Public Administration is the human factor, and therefore an effective Public Administration is an anthropocentric administration, focusing on the importance of Emotional Intelligence and on effective communication, which believes in people's abilities and skills, cultivates them systematically, and motivates employees to the maximum of their performance. An important role in the human-centered public administration base is played by its senior executives, Directors, General Managers, Heads Departments and so on, who should primarily be Leaders in order to exercise a successful management. Civil servants need not only a good Manager/Director, but an effective flexible Leader, who adapts their subordinates accordingly, advises them as a competent Mentor and inspires them into a common vision. As a result, Leadership and Mentoring are keys to success in the hands of each Manager/Director. But there is a difference between Manager and Leader. As well as between Leader and Mentor. Is the Leader a Mentor? What is the role of Emotional Intelligence in decision-making? Are the Public Administration employees aware of all these conditions or are they still unclear for the Greek standards? Is there formal Mentoring in Public Administration or it only occurs in its informal form? Finally, how important are Leadership and Mentoring in Public Administration of Modern Times? All these issues are to be developed by the presentdissertation, through the case study of a public sector, and specifically of the Decentralized Administration of Macedonia – Thrace.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδιαχείριση ανθρώπινου δυναμικούen_US
dc.subjectδημόσια διοίκησηen_US
dc.subjectηγεσίαen_US
dc.subjectmentoringen_US
dc.subjecthuman resources managementen_US
dc.subjectpublic administrationen_US
dc.subjectleadershipen_US
dc.titleΔιαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού: ο ρόλος της Ηγεσίας και του Mentoring στη Δημόσια Διοίκησηen_US
dc.title.alternativeHuman Resource Management: the role of Leadership and Mentoring in Public Administrationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record