dc.description.abstract | Τις τελευταίες δεκαετίες, η επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων, διερευνάται συστηματικά στο διεθνή χώρο και πολλές μελέτες έχουν επιχειρήσει να προσδιορίσουν πηγές επαγγελματικής ικανοποίησης και δυσαρέσκειας των εργαζομένων. Στην Ελλάδα μόνο λίγες εμπειρικές μελέτες έχουν διερευνήσει καθοριστικούς παράγοντες που επηρεάζουν τα επίπεδα της επαγγελματικής ικανοποίησης των εργαζομένων.
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να ερευνήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα της επαγγελματικής ζωής και συνδέονται με την επαγγελματική ικανοποίηση που βιώνουν όλοι οι εργαζόμενοι των δημοτικών παιδικών σταθμών των Δήμων Φλώρινας και Εορδαίας ως προς τις συνθήκες εργασίας τους στη σημερινή ελληνική κοινωνική και επαγγελματική πραγματικότητα.
Η έρευνα διεξήχθη το σχολικό έτος 2018-2019. Προκειμένου να εντοπίσουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν την επαγγελματική ικανοποίηση όλων των εργαζομένων των παιδικών σταθμών των Δήμων Φλώρινας και Εορδαίας (προϊστάμενοι, νηπιαγωγοί, βρεφονηπιοκόμοι, βοηθοί βρεφονηπιοκόμων, μάγειρες/σες, υπάλληλοι καθαριότητας), καθώς και τις διαφορές μεταξύ των απόψεων των εργαζομένων αναφορικά με το βαθμό ικανοποίησης τους βάσει διαφόρων χαρακτηριστικών, π.χ. ειδικότητας, χρηματικών απολαβών, χρόνια υπηρεσίας, κ.α., χρησιμοποιήσαμε πρωτογενή δεδομένα, που συγκεντρώσαμε με ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις.
Συμπερασματικά, από τη στατιστική επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων προκύπτει ότι όλοι οι εργαζόμενοι των δημοτικών παιδικών σταθμών αισθάνονται ευχαριστημένοι και αντλούν ικανοποίηση από την εργασία τους, αλλά ως προς μερικές όψεις των επαγγελματικών συνθηκών που βιώνουν στο εργασιακό τους περιβάλλον. Οι όψεις αυτές αναφέρονται κυρίως στη κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή των παιδικών σταθμών, στη διοικητική οργάνωση των παιδικών σταθμών, στο σχολικό κλίμα & τις διαπροσωπικές σχέσεις και στη σχέση με τον/την προϊστάμενο/η. Επίσης, στη σχέση με τους μαθητές και τους γονείς, στο μισθό και στα προνόμια και στην επαγγελματική ανάπτυξη.
Ενώ, προέκυψε πως αισθάνονται και δυσαρεστημένοι ιδιαίτερα από τον ακατάλληλο αύλειο χώρο των παιδικών σταθμών και τις συνθήκες ασφαλείας που επικρατούν, από τις επενδύσεις των χρημάτων των παιδικών σταθμών και από το φόρτο εργασίας.
Από την ποιοτική ανάλυση αναδείχθηκαν οι εξής παράγοντες που επηρεάζουν την επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων των δημοτικών παιδικών σταθμών: α) κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, β) σχέσεις με τον/την προϊστάμενο/η, γ) σχολικό κλίμα & διαπροσωπικές σχέσεις, δ) σχέσεις με τους μαθητές και τους γονείς, ε) επαγγελματική ανάπτυξη και στ) μισθός & προνόμια.During the last decades, the job satisfaction of employees has been investigated systematically around the world and many studies have attempted to identify sources of job satisfaction and dissatisfaction. In Greece, only a limited amount of empirical research have investigated decisive factors, which affect the levels the job satisfaction of employees.
The purpose of the present study is to investigate the factors which affect the quality of the professional life and are connected with the job satisfaction experienced by all employees of the municipal nurseries of the Municipalities of Florina and Eordea regarding the conditions of work in the today’s Greek social and professional reality.
The survey was conducted during the school year 2018-2019. In order to locate the factors which affect the job satisfaction of all employees, of the childcare facilities of the municipalities of Florina and Eordea (supervisors, nursery teachers, nursery assistants, nursing assistants, cooks, cleaning staff) and the differences between the views of the employees regarding their satisfaction with different characteristics, e.g. specialty, earnings, years of service, etc. We used primary data, which we collected though questionnaires and interviews.
In conclusion, statistical data processing and analysis shows that all employees of municipal nurseries feel happy and enjoy their work but some aspects of the working conditions they experience in their working environment. These aspects relate mainly to the building and logistics infrastructure of kindergartens, to the administrative organization of kindergartens, to the school climate and interpersonal relationships and to the relationship with the supervisor. Also in the relationship with students and parents, in salary and privileges and in professional development.
While it turned out to be particularly unhappy and unhappy from the inappropriate outdoor space of the kindergartens and the security conditions that prevail, from the investment of the money in the nurseries and from the workload.
The qualitative analysis revealed the following factors that affect the job satisfaction of the employees of the municipal nurseries: a) building and logistics
infrastructure, b) relations with the director, c) school climate and interpersonal relations, d) relations with students and parents, e) professional development and f) salary & benefits. | en_US |