Σχεδίαση ιστοσελίδων για εκπαιδευτικές δομές με χρήση Συστημάτων Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS)
Abstract
Η παρούσα έρευνα με τίτλο " Σχεδίαση ιστοσελίδων για εκπαιδευτικές δομές με χρήση Συστημάτων Διαχείρισης Περιεχομένου ( CMS ) " διεξήχθη στα πλαίσια του ΔΠΜΣ μεταπτυχιακού προγράμματος "Προηγμένες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Υπηρεσίες" που συνδιοργανώνουν τα Πανεπιστήμια Πληροφορικής Δυτικής Μακεδονίας - Πειραιώς και σχετίζεται με την διερεύνηση των Ιστοσελίδων της δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καταγράφοντας τα δεδομένα τα οποία παρουσιάζονται στους εν λόγου ιστοτόπους.
Συγκεκριμένα, διατυπώνονται όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν μία ιστοσελίδα λειτουργική και γίνονται οι απαραίτητες web μετρήσεις που αφορούν την ταχύτητα φόρτωσης τους και φιλικότητας προς τις κινητές συσκευές.
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να αναδειχθούν χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με τον τρόπο δημιουργίας ιστοσελίδων, τα στοιχεία που προβάλουν και τον ρόλο που διαδραματίζουν στην μαθησιακή διαδικασία. Γίνεται λοιπόν μια προσπάθεια καταγραφής της λειτουργικότητας των εν λόγω ιστότοπων αλλά και διερεύνησης της λειτουργίας τους στην σύγχρονη εποχή.
Όσον αφορά την ανάλυση των εκπαιδευτικών ιστοτόπων η έρευνα βασίστηκε σε μια ποσοτική προσέγγιση και τα δεδομένα αναλύθηκαν εκτενώς, έπειτα από προσωπικό έλεγχο, μέσα από 100 ιστοσελίδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και 50 ιστοσελίδες Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα και με τυχαία επιλογή.
Επίσης, στην συγκεκριμένη διπλωματική εργασία συμπεριλαμβάνονται και κάποιες γενικές έννοιες που αφορούν τις νέες τεχνολογίες της πληροφορίας στην εκπαίδευση, τους κανόνες διαδικτύου, τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ιστοσελίδων και τα είδη αυτών.
The present research entitled " Website design for educational structures using Content Management Systems (CMS) " was conducted within the framework of the postgraduate program " Advanced Information Technologies and Services " co-organized by the Universities of Informatics Western Macedonia – Piraeus and is related to exploring of the Websites Secondary and Higher Education by recording the data which are presented in the said websites.
Specifically, all the elements that make a website functional are formulated and the necessary web measurements are made regarding their loading speed and friendliness to mobile devices.
The purpose of this study is to highlight useful conclusions about how web pages are created, the elements they promote and the role they play in the learning process. An attempt is therefore made to record the functionality of these sites and to investigate their operation in modern times.
Regarding the analysis of educational websites, the research was based on a quantitative approach and the data were analyzed extensively, after a personal check, through 100 Secondary Education websites and 50 Higher Education websites from all over Greece and by random selection.
Also, in this dissertation are included some general concepts that concern the new information technologies in education, the rules of the internet, the technologies used for the construction of web pages and their types.