Show simple item record

dc.contributor.advisorΜιχαήλ, Δόμνα
dc.contributor.authorΜάραντου, Φωτεινή
dc.date.accessioned2021-07-08T07:21:35Z
dc.date.available2021-07-08T07:21:35Z
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2123
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικούen_US
dc.description.abstractΤα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) στα ελληνικά κρατητήρια στοχεύουν στην αντιμετώπιση του ελλείμματος βασικών δεξιοτήτων της ευάλωτης ομάδας, σε καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού και στη διευκόλυνση της κοινωνικής επανένταξης των κρατουμένων. Σκοπός της μελέτης αυτής ήταν η διερεύνηση των εμπειριών, των στάσεων και των αναγκών των εκπαιδευτών ΣΔΕ, που εργάσθηκαν με μία ομάδα κρατουμένων, σε σωφρονιστικό κατάστημα στη χώρα μας. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα σε δείγμα 10 εκπαιδευτών, μέσω συνεντεύξεων, με τη βοήθεια ημι-δομημένου ερωτηματολογίου. Για την επεξεργασία των δεδομένων, χρησιμοποιήθηκε ερμηνευτική ανάλυση περιεχομένου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το ΣΔΕ ενθάρρυνε τη μάθηση, επέφερε θετική ψυχολογική αλλαγή και εξέλιξε τις ατομικές δυνατότητες των κρατουμένων. Οι εκπαιδευτές αντιλαμβάνονταν το έργο τους ως κοινωνική συμβολή και βίωσαν μία μοναδική εμπειρία ατομικής εξέλιξης, μέσω της εργασίας τους. Ωστόσο, επισήμαναν αρκετές οργανωτικές και θεσμικές αδυναμίες του ΣΔΕ. Από την πλευρά τους, οι κρατούμενοι εκτιμούσαν το ΣΔΕ και τους εκπαιδευτές και ήταν ικανοποιημένοι, αλλά, η συμμετοχή τους στη διδασκαλία δεν ήταν επαρκής. Επιπλέον, οι εκπαιδευτές, συχνά, αντιμετώπισαν προκλητικές συμπεριφορές ή ριψοκίνδυνες συνθήκες και, συνολικά, πίστευαν πως δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν σε όλες τις απαιτήσεις του ρόλου τους. Συμπερασματικά, οι κρατούμενοι αποτελούν ομάδα με ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες - εμπεριέχοντας, επίσης, υψηλή διαφορετικότητα μεταξύ τους - και οι εκπαιδευτές καλούνται σε εκτελέσουν ένα ρόλο αξιοποίησης της υποκίνησής τους και διασαφήνισης των εκπαιδευτικών και ατομικών εξελικτικών τους αναγκών. Οι εκπαιδευτές έχουν ανάγκη ειδικής κατάρτισης και ψυχολογικής υποστήριξης, για βελτίωση των ικανοτήτων τους και για ανταπόκριση στις ιδιαίτερες απαιτήσεις της συγκεκριμένης εργασίας. Η διοίκηση της φυλακής θα πρέπει να βελτιώσει τους κανόνες ασφαλείας και υγιεινής και να διαφυλάξει τα προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτών με μεγαλύτερη αυστηρότητα. Η πολιτεία θα πρέπει να ανταποκριθεί στις θεσμικές της υποχρεώσεις απέναντι στους εκπαιδευτές και στη βελτίωση της οργάνωσης του ΣΔΕ. Second Chance Schools (SCS) operating within Greek prisons intend to address the basic skills gap in this vulnerable group, to fight social exclusion and to facilitate prisoners’ reintegration to society. The aim of this study was to explore the personal experiences, attitudes and needs of educators who worked in a SCS, operating in a Greek prison. Α qualitative research was conducted in a sample of 10 educators. The participants were interviewed, using a semi-structured questionnaire. Interpretive content analysis was used for qualitative data. Results showed that SCS encouraged learning and enabled prisoners’ positive psychological change and human capacity. Educators perceived their work as socially contributing and experienced a unique opportunity for personal development in their job. However, they pointed out several organizational and institutional deficiencies of the School. Prisoners also valued SCS, as well as their educators and they were satisfied by their attendance to School, but, on the other hand, their participation within classes was not satisfactory. Moreover, their educators often faced challenging behaviors and risky conditions and believed that they did not entirely meet the requirements of their role. In conclusion, prisoners constitute a group of students with special and increased needs – also including high differentiation - and educators have a significant role to play in harnessing their motivation and defining their educational and personal development needs. Educators need special training assistance and psychological support to enhance their skills and meet the specific job requirements. Prison authorities should improve security rules and hygiene standards and should strictly protect educators’ personal data. Institutional obligations should also be met to cover educators’ needs. State policies should promote organizational improvement of the School.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectσχολείο δεύτερης ευκαιρίαςen_US
dc.subjectκρατούμενοιen_US
dc.subjectεκπαιδευτέςen_US
dc.subjectανάγκεςen_US
dc.subjectsecond chance schoolen_US
dc.subjectprisonersen_US
dc.subjecteducatorsen_US
dc.subjectneedsen_US
dc.titleΕμπειρίες, Στάσεις και Ανάγκες των Εκπαιδευτών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας: Μελέτη Περίπτωσης Εκπαιδευτών Ευάλωτης Κοινωνικής Ομάδαςen_US
dc.title.alternativeExperiences, Attitudes and Needs of Educators in Second Chance Schools: A Case Study in Educators of a Socially Vulnerable Groupen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record