Show simple item record

dc.contributor.advisorΛαζαρίδης, Θεμιστοκλής
dc.contributor.authorΜαμανού, Βασιλική
dc.date.accessioned2021-07-08T09:48:56Z
dc.date.available2021-07-08T09:48:56Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2129
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού-Διαμεσολάβησηen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως απώτερο σκοπό να μελετήσει το φαινόμενο των εργασιακών συγκρούσεων στις κοινωνικές δομές των Ο.Τ.Α. αλλά και τον τρόπο που επιλέγουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι να τις διαχειριστούν προκειμένου να μπορέσουν να συνυπάρξουν αρμονικά και να συνεργαστούν για την επίτευξη των στόχων τους. Στο πρώτο μέρος γίνεται μια προσπάθεια να οριστεί η έννοια της σύγκρουσης, τα αίτια που την προκαλούν, οι συνέπειες που προκύπτουν και οι τρόποι που επιλέγονται για την αντιμετώπιση τους. Επίσης γίνεται μια προσπάθεια να αναλυθεί ο θεσμός της διαμεσολάβησης και κατά πόσο θα μπορούσε να βοηθήσει στην επίλυση των συγκρούσεων καθώς και τη δημιουργία θετικού κλίματος για την περαιτέρω συνεργασία μέσα στον οργανισμό. Στο δεύτερο μέρος ακολουθεί η έρευνα και η ανάλυση των δεδομένων η οποία βασίζεται στη μελέτη περίπτωσης του οργανισμού κοινωνικής πολιτικής του Δήμου Ελασσόνας. Η έρευνα που έγινε είναι ποσοτική και διενεργήθηκε με τη διανομή ερωτηματολογίων στους εργαζόμενους του οργανισμού. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 63 άτομα τα οποία απάντησαν ανώνυμα τα ερωτηματολόγια που τους διανεμήθηκαν και είναι εργαζόμενοι των κοινωνικών δομών του Δήμου Ελασσόνας. Τα βασικά συμπεράσματα που πρόεκυψαν από την ανάλυση των στοιχείων είναι ότι οι συγκρούσεις στον εργασιακό χώρο είναι αναπόφευκτο φαινόμενο. Πολύ σημαντικοί παράγοντες για την εμφάνιση τους αποτελούν το μορφωτικό επίπεδο και τα χρόνια προϋπηρεσίας που έχουν οι εργαζόμενοι στον οργανισμό. Οι δυο αυτοί παράγοντες επηρεάζουν και τον τρόπο που επιλέγουν να αντιμετωπίσουν τη σύγκρουση. Επίσης ένα άλλο βασικό στοιχείο είναι ότι οι συγκρούσεις δημιουργούνται από άτομα τα οποία έχουν κάποια είδους σχέση μεταξύ τους επομένως είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη τα συναισθήματα και οι προσδοκίες τους σε σχέση με τους στόχους και τις ανάγκες της ομάδας. Τέλος, με βάση τα αποτελέσματα μας παρατηρούμε ότι ένα πολύ μικρό ποσοστό θα επέλεγε το θεσμό της διαμεσολάβησης για την επίλυση των ζητημάτων τους. Αντίθετα όπου χρειάζονται τη βοήθεια ενός τρίτου ατόμου, παρατηρούμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των εργαζομένων απευθύνεται στους συναδέλφους αλλά και αυτό εξαρτάται από την ηλικία, τη θέση που κατέχουν και τα χρόνια προϋπηρεσίας ενώ άτομα με υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο και περισσότερα χρόνια εργασίας απευθύνονται σε υψηλά ιστάμενους για την επίλυση του προβλήματος τους.The purpose of the present work is to study the phenomenon of occupational conflicts in the social structures of local authorities as well as the way employees themselves choose to manage them so that they can coexist harmoniously and work together to achieve their goals. In the first part, an attempt is made to define the meaning of conflict, the causes that cause it, the consequences that arise, and the ways that are chosen to copewith them. There is also an attempt to analyze the institution of mediation and whether it can help resolve conflicts and create a positive climate for further cooperation within the organization. The second part follows the research and analysis of the data which is based on the case study of the Social Policy Organization of the Municipality of Elassona. The research was quantitative and was conducted by distributing questionnaires to the employees of the organization. The survey involved a total of 63 individuals who responded anonymously to the questionnaires distributed to them and are employees of the social structures of the Municipality of Elassona. The main conclusions drawn from the data analysis are that workplace conflicts are an inevitable phenomenon. Very important factors in their appearance are the educational level and years of service of the employees in the organization. These two factors also influence the way they choose to deal with conflict. Also another key element is that conflicts are created by individuals who have some sort of relationship with each other so it is very important to take into account their feelings and expectations regarding the goals and needs of the group. Finally, on the basis of our results we observe that a very small percentage would choose the institution of mediation to resolve their issues. Contrary to where they need the help of a third party, we note that the majority of employees turn to colleagues but this depends on their age, position and years of service while people with a higher education level and more years of service address to more highly qualified colleges in order to solve their problem.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectσυγκρούσειςen_US
dc.subjectδιαχείριση συγκρούσεωνen_US
dc.subjectεπικοινωνίαen_US
dc.subjectδιαμεσολάβησηen_US
dc.subjectconflictsen_US
dc.subjectconflict managementen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectmediationen_US
dc.titleΘέμα: «Οι συγκρούσεις στις κοινωνικές δομές των Ο.Τ.Α. Η διαμεσολάβηση ως τρόπος επίλυσης τουςen_US
dc.title.alternativeThe conflicts in social structures of O.L.G. Mediation as a way to solveen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record