dc.description.abstract | Περίληψη
Η παρούσα βιβλιογραφική διπλωματική εργασία έχει ως στόχο τη μελέτη και διερεύνηση των σχέσεων που αναπτύσσονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανάμεσα στο σχολείο και τους γονείς των μαθητών, όπως παρουσιάζεται στην εγχώρια και διεθνή βιβλιογραφία. Συγκεκριμένα, μελετάται ο τρόπος με τον οποίο εκφράζεται η σχέση αυτή. Γίνεται προσπάθεια διερεύνησης της βάσης της σχέσης και η συνάρτησή της με την επικοινωνία και το αποτέλεσμα που έχει για τους μαθητές, τους γονείς τους και το σχολείο τους. Αποσαφηνίζοντας κι ερμηνεύοντας τον όρο «γονεϊκή εμπολοκή» και μελετώντας τις θεωρητικές και σχηματικές προσεγγίσεις, της διεθνούς και εγχώριας βιβλιογραφίας, σχετικά με τα μοντέλα σύνδεσης του σχολείου με την οικογένεια, προχωρούμε στην κατανόησή του. Δίνεται, συνεπώς, η δυνατότητα αναγνώρισης των σημείων δυσερμηνείας της «γονεϊκής εμπλοκής», των δυσκολιών που προσδίδει στο σχολείο και τους γονείς και του αρνητικού αντίκτυπου που μπορεί να έχει για τα παιδιά, τις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς. Εν συνεχεία, πραγματοποιείται ο καθρευτισμός των χαρακτηρισμών και διαπιστώσεων αυτών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, και συγκεκριμένα στην ελληνική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και πως επηρέασαν το επίσημο θεσμικό της πλαίσιο. Ως συνονθύλευμα της έρευνας στις υπάρχουσες μελέτες, προκύπτει η ανάγκη κατανόησης των ρόλων όλων των πλευρών και πως αυτό θα οδηγήσει σε όφελος των παιδιών. Παρουσιάζονται οι τρόποι ενίσχυσης της επαφής γονέων και εκπαιδευτικών διαμέσου της επικοινωνίας και προτάσεις δράσης και συμμετοχής για γονείς, εκπαιδευτικούς και γενικότερα του σχολείου.
Abstract
This bibliographic dissertation aims to study and explore the relationships that are developed in Elementary Education between school and students' parents, as presented in domestic and international literature. In particular, what is studied is the way in which this relationship is expressed. An attempt is being made to explore the basis of the relationship and its relation to communication and the effect it has on students, their parents and their school. By clarifying and interpreting the term “parental involvement” and studying the theoretical and schematic approaches of the international and domestic literature, regarding the models of the school's connection with the family, we proceed to its understanding. It is therefore possible to identify the points of misinterpretation of the "parental involvement", the difficulties it gives to the school and parents and the negative impact it may have on children, families and teachers. In subsequently a mirroring is carried out of their characterizations and findings in Elementary Education, and specifically in Greek Elementary Education and how they influenced its official institutional framework. As a patchwork of research in existing studies, and understanding the roles of all parties and how this will benefit children. Finally, the ways to strengthen parent-teacher contact through communication and suggestions for action and participation for parents, teachers and the school in general are presented. | en_US |