Show simple item record

dc.contributor.advisorΛαζαρίδης, Θεμιστοκλής
dc.contributor.authorΠαπαλαμπροπούλου, Νικολέττα
dc.date.accessioned2021-07-13T11:34:24Z
dc.date.available2021-07-13T11:34:24Z
dc.date.issued2020-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2141
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού-Διαμεσολάβησηen_US
dc.description.abstractΠερίληψη Η εμφάνιση των συγκρούσεων στις σχολικές κοινότητες είναι ένα υπαρκτό και σύνηθες φαινόμενο. Η αποτελεσματική διαχείριση αυτού του φαινομένου συμβάλει καθοριστικά στην ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας, καθώς και στην επίτευξη, ή όχι των στόχων της. Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στις συγκρούσεις που προκύπτουν μεταξύ των εκπαιδευτικών. Τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν προς διερεύνηση αφορούν στις γνώσεις και στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τον θεσμό της διαμεσολάβησης, ως μέσω επίλυσης των συγκρούσεων που δημιουργούνται στον χώρο εργασίας τους. Πέραν της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με ερευνητικό εργαλείο, για την συλλογή των δεδομένων, το ερωτηματολόγιο. Το δείγμα αποτέλεσαν 62 εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε δημοτικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καστοριάς. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι συνοπτικά τα εξής: 1) Το φαινόμενο των συγκρούσεων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς είναι υπαρκτό στα δημοτικά σχολεία Ν. Καστοριάς αλλά όχι σύνηθες, 2) οι συνηθέστεροι παράγοντες δημιουργίας των συγκρούσεων είναι η συνοδεία σε δράσεις εκτός ωραρίου και το ωρολόγιο πρόγραμμα, 3) η μέθοδος που χρησιμοποιείται κατά πλειοψηφία για την επίλυση των συγκρούσεων στα δημοτικά σχολεία Ν. Καστοριάς είναι η χρήση εξουσίας, 4) η πλειοψηφία του δείγματος γνωρίζει το θεσμό της διαμεσολάβησης και θεωρεί πως αποτελεί αποτελεσματικό μέσο επίλυσης συγκρούσεων, 5) η πλειοψηφία του δείγματος δεν έχει εκπαιδευτεί ως διαμεσολαβητής-τρια, 6) η πλειοψηφία του δείγματος θα επέλεγε να εκπαιδευτεί ως διαμεσολαβητής-τρια, με γνώμονα τη βελτίωση του κλίματος στο εργασιακό τους περιβάλλον. Ωστόσο ένα ποσοστό μόνιμων εκπαιδευτικών απάντησε πως δεν θα επέλεγε να ακολουθήσει την εκπαίδευση της διαμεσολάβησης.Abstract The emergence of conflicts is a real and common phenomenon among the school communities. The effective management of this phenomenon will make a key contribution to the proper functioning of the school unit as well as to the achievement or not, of its goals. The present paper focuses on the conflicts that arise between teachers. The research questions that were investigated concern the knowledge and the attitudes of the teachers in relation with the institution of mediation as a means of solving conflicts that arise in their workplace. In addition to the literature research, a quantitative survey was conducted for the collection of the data by the use of the questionnaire. The sample involved 62 teachers that work in the primary schools of the Primary Education in the Prefecture of Kastoria. The results of the research are briefly summarized as follows: 1) The phenomenon of conflicts between the teachers is real in the primary schools in the prefecture of Kastoria, but not common, 2) the most common factor that leads to conflicts is the teacher- escort in extracurricular activities that take place outside the school hours, 3) the method that is used by the majority of teachers to solve the conflicts in the primary schools in the prefecture of Kastoria is the use of power, 4) the majority of the sample is aware of the institution of mediation and it does consider it as an effective way of resolving the conflicts,5) the majority of the sample has never trained as a mediator 6) the majority of the sample would choose to train as a mediator with a view to improving the climate in their workplace. However, a certain percentage of permanent teachers would not choose to follow the education of mediation.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectσυγκρούσειςen_US
dc.subjectδιαμεσολάβησηen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectconflictsen_US
dc.subjectmediationen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleΓνώσεις και Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών στη Διαμεσολάβηση ως τρόπου επίλυσης συγκρούσεων στον εργασιακό τους χώρο. Μελέτη περίπτωσης Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Καστοριάς.en_US
dc.title.alternativeTeachers’ knowledge and perception of mediation as a means/tool of problem solving in their workplace. A case study in Primary Schools of Kastoriaen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record