dc.description.abstract | Περίληψη
H οικονομική κρίση και οι κεφαλαιακοί περιορισμοί που εφαρμόστηκαν λόγω αυτής, επηρέασαν άμεσα και σε μεγάλο βαθμό τις τράπεζες μέσω των μακροοικονομικών επιπτώσεών τους, οι οποίες έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη Διαχείριση του Ανθρώπινου Δυναμικού. Η εργασία αυτή διερευνά τη φύση και τις αλλαγές της ΔΑΔ στις ελληνικές τράπεζες υπό το πλαίσιο της οικονομικής κρίσης. Εξετάζει ακόμη, με την βοήθεια ερευνητικών δεδομένων, τον αντίκτυπο της τελευταίας στη ΔΑΔ, έτσι όπως αυτός έγινε αντιληπτός από τους υπαλλήλους των τεσσάρων συστημικών τραπεζικών οργανισμών στην Ελλάδα. Προκειμένου να καταφέρει η ΔΑΔ να ανταπεξέλθει στις δύσκολες συγκυρίες, οι τράπεζες αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε μεγάλες περικοπές στον αριθμό εργαζομένων τους και σε μείωση του δικτύου καταστημάτων. Ακόμη, εφάρμοσαν προγράμματα εθελουσίας εξόδου ενώ θέματα προς επαναξιολόγηση και διαπραγμάτευση αποτέλεσαν λειτουργίες της ΔΑΔ όπως μισθοδοσία, εκπαίδευση και προσλήψεις. Η οικονομική κρίση επέφερε ακόμη σημαντικές αλλαγές στην ΔΑΔ, οι οποίες περιλαμβάνουν αλλαγές στους μισθούς των τραπεζικών υπαλλήλων, στα ωράριά τους, αλλαγές λόγω άγχους που αποκτούν οι τραπεζικοί υπάλληλοι, αλλαγές στις σχέσεις μεταξύ των υπαλλήλων αλλά και στις σχέσεις υπαλλήλων και διεύθυνσης, καθώς και αλλαγές στην απόδοση και στην αξιολόγηση των τραπεζικών υπαλλήλων. Τα ευρήματα της έρευνας υπογράμμισαν ότι η ΔΑΔ είχε υποστεί κάμψη λόγω της κρίσης, αφού δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί αποτελεσματικά σε περιόδους οργανωσιακού άγχους και προκλήσεων. Οι τράπεζες πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή σε μια πιο στρατηγική προσέγγιση του ανθρώπινου δυναμικού, εάν θέλουν να επιτύχουν οργανωσιακή ανάπτυξη, ωρίμανση και ανθεκτικότητα.Abstract
The financial crisis and the capital controls that were implemented because of it, highly influence banks through their macroeconomic effects, which account for a significant impact on firms’ Human Resource Management. This thesis investigates the nature and changes of HRM in Greek banks under the challenging context of the economic crisis. It also examines, through research data, the latter’s impact upon HRM as it was perceived from employees of the four systemic banking organizations in Greece. In order for the HRM to cope with the challenges, banks had to cut staff numbers and to shrink branch network. They also implemented voluntary exit programs, while issues to re-evaluate and negotiate were HRM functions such as payroll, training and recruitment. The financial crisis has also brought about significant changes in HRM, which include changes on the salaries of bank employees, in their working hours, changes due to stress on bank employees, changes in employee relations, as well as changes in the performance and evaluation of bank employees. Research findings highlighted that HRM had suffered a setback owing to the crisis, as it was not able to respond authoritatively and influentially in times of organizational stress and challenge. Banks need to pay greater attention to a more strategic HR approach if they want to achieve organizational growth, maturity and resilience. | en_US |