dc.description.abstract | ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Οι συγκρούσεις μεταξύ των μαθητών του Δημοτικού σχολείου αποτελούν ένα συχνό φαινόμενο, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως. Το σύνηθες αυτό φαινόμενο έχει τεθεί πολλές φορές υπό διερεύνηση, καθώς το ζήτημα είναι ότι είναι σημαντική η διαχείρισή του, ώστε να μην κινδυνεύσει η ζωή των θυμάτων, των θυτών και κατ΄ επέκταση ολόκληρης της κοινωνίας, ως βασικές συνέπειες της άσκησης συμπεριφορών συγκρούσεων μεταξύ τους. Έτσι, λοιπόν, στη προκειμένη περίπτωση διερευνάται το ζήτημα των συγκρούσεων μεταξύ των ανήλικων μαθητών του Δημοτικού σχολείου βιβλιογραφικά, με εστίαση στους τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων αυτών, εκ μέρους των εκπαιδευτικών τους. Η επιτυχής επίλυση των συγκρούσεών τους, άλλωστε, βαραίνει σε επίπεδο ευθύνης τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τη σχολική διοίκηση κάθε σχολικής μονάδας και εξαρτάται από το κατά πόσο επιτυχείς θα είναι οι τεχνικές διαχείρισης των συγκρούσεων που επιλέγουν να εφαρμόσουν. Στη προκειμένη εργασία, επίσης, υπάρχει ο βασικός στόχος να προταθεί η τεχνική της διαμεσολάβησης, μίας νέας, καινοτόμας τεχνικής, που υπόσχεται μεγάλη αποτελεσματικότητα έκβασης σε ζητήματα συγκρούσεων, όχι μόνο στον εκπαιδευτικό τομέα, αλλά και σε κάθε άλλο τομέα, επαγγελματικό και μη.
Η εν λόγω εργασία, επίσης, δεν είναι καθαρά βιβλιογραφική. Περιλαμβάνει και έρευνα, η οποία διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη. Το δείγμα αποτελούνταν από 40 Εκπαιδευτικούς, των δύο (2) Δημοτικών σχολείων (12/θέσιου και 15/ θέσιου), της περιοχής του Παλαιοκάστρου, της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Από την έρευνα λοιπόν, προέκυψαν τα εξής συμπεράσματα. Φαίνεται ότι το φαινόμενο των συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις, συχνές, με τις αιτίες να εντοπίζονται σε λόγους που αφορούν στη μη ορθή ενημέρωση, καθοδήγηση, διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Φαίνεται ότι έχουν ανάγκη από λήψη προληπτικών μέτρων, για να μην επαναλαμβάνονται ανάλογες συμπεριφορές και με στόχο κυρίως την ευαισθητοποίησή τους στο διαφορετικό, το σεβασμό στη προσωπικότητα του συνανθρώπου και την εκμάθηση σε επικοινωνιακές δεξιότητες. Φυσικά και οι συνέπειες των συγκρούσεων ανάμεσά τους είναι μόνο αρνητικές και αφορούν στην εξέλιξη της σύγκρουση σε άλλη μορφή, σοβαρότερης και πιο επικίνδυνης για τη σωματική και ψυχική τους υγεία έντασης, με το κλίμα και τη λειτουργία του σχολείου
να διαταράσσονται, ως αναμενόμενο. Τέλος, διαπιστώνεται ότι γίνεται χρήση ποικίλων τεχνικών παρέμβαση στις συγκρούσεις αυτές, με τη πλειοψηφία ωστόσο να συμφωνεί ότι βασική εφαρμογή γίνεται της διαμεσολάβησης, που μάλιστα χρησιμοποιείται κατά τρόπο αποτελεσματικό, όπως τεκμηριώθηκε βιβλιογραφικά.ABSTRACT
Conflicts between elementary school students are a common phenomenon, not only in Greece but also worldwide. This common phenomenon has been under investigation many times, as the issue is that it is important to manage it so as not to endanger the lives of victims, perpetrators and, as a whole, society, as key consequences of engaging in conflict behaviors between them. . Thus, in this case, the issue of conflict between the underage pupils of the elementary school is investigated in a bibliographical manner, with a focus on the ways in which their teachers have resolved these conflicts. The successful resolution of their conflicts, however, rests with the level of responsibility of the teachers and the school administration of each school unit and depends on how successful the conflict management techniques they choose to apply will be. In this work, too, the key objective is to propose the mediation technique, a new, innovative technique that promises great effectiveness in dealing with conflict issues, not only in the education sector, but in all other fields, professional and non-professional.
This work is also not purely bibliographical. It also includes research conducted in Thessaloniki. The sample consisted of 40 Teachers, of 2 elementary schools, in the area of Palaiokastro, Thessaloniki. The student's research, therefore, came to the following conclusions. In conclusion, it seems that the phenomenon of conflict between students takes a large, frequent dimension, with the causes being identified in reasons related to incorrect information, guidance, and education of students.. hey therefore seem to need preventive measures, so as not to repeat similar behaviors and primarily aim at raising awareness of the different, respecting one's personality, and learning communication skills. Of course, the consequences of the conflicts between them are only negative and concern the development of the conflict in another form, more serious and more dangerous to their physical and mental health, with school climate and functioning disturbed, as expected.. Finally, it is found that a variety of techniques are used to intervene in these conflicts, the majority however agreeing that mediation is a basic application, which is effectively used, as documented. | en_US |