dc.description.abstract | ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Ο Ελληνικός Δημόσιος Τομέας τα τελευταία χρόνια βρίσκεται στο επίκεντρο συχνών οργανωσιακών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων στη δομή και τη λειτουργία του. Το Υπουργείο Παιδείας είναι ένας από τους οργανισμούς του δημοσίου τομέα που αναδιοργάνωσε τη δομή του, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του.
Η επιτυχία της διαδικασίας αλλαγής καθορίζεται από τον βαθμό της αντίστασης για αλλαγή που επιδεικνύουν οι εργαζόμενοι και επηρεάζεται από οργανωτικούς παράγοντες όπως το εργασιακό κλίμα, τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την υιοθέτηση της αλλαγής, την ενθάρρυνση από τα διοικητικά στελέχη, την ετοιμότητα και την οργανωσιακή δέσμευση. Σύμφωνα με τον Χυτήρη (2001), αλλαγή είναι η μετάβαση από μια κατάσταση σε μία άλλη, ή διαφορετικά, η μετάβαση από ένα δεδομένο σύνολο συνθηκών σε ένα διαφορετικό.
Στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί η επίδραση των οργανωσιακών αλλαγών στις Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, και πως οι αλλαγές αυτές επηρεάζουν την αποδοτικότητα των υπαλλήλων, μετά την εφαρμογή του οργανογράμματος.
Με τη χρήση του δομημένου ερωτηματολογίου διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις και οι αντιδράσεις των εργαζομένων απέναντι στις μεταρρυθμίσεις, και εξετάστηκαν οι παράγοντες που επηρεάζουν και καθορίζουν την εφαρμογή της αλλαγής.
Από την επεξεργασία των δεδομένων που συλλέχθηκαν διαπιστώθηκε ότι η εφαρμογή του οργανογράμματος ως μια μορφή οργανωσιακής αλλαγής έχει επιδράσει θετικά στην διοικητική αποδοτικότητα. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση, τα αποτελέσματα της έρευνάς μας συμπίπτουν με τα αποτελέσματα άλλων ερευνών που πραγματοποιήθηκαν σε άλλες χώρες,ABSTRACT
In recent years, the Greek Public Sector has been at the center of frequent organizational changes and reforms in its structure and operation. The Ministry of Education is one of the public sector’s organizations that has reorganized its structure, in order to modernize and improve its services.
The success of the change process is determined by the degree of resistance to change shown by employees and is influenced by organizational factors such as the work climate, the process followed to adopt change, the encouragement of management, readiness and organizational commitment. According to Chitiris (2001), change is the transition from one state to another, or otherwise, the transition from a given set of conditions to a different one.
In this thesis, we make an attempt to investigate the impact of organizational changes in the Directorates of Primary and Secondary Education of Western Macedonia, and present how these changes affect the efficiency of employees, after the implementation of the organizational chart.
Employee’s perceptions and reactions to reform were explored via a structured questionnaire. The factors that influence and determine the implementation of change were also examined.
Taking into consideration the data collected, it was found that the implementation of the organizational chart as a form of organizational change has had a positive effect on administrative efficiency. The results of our research coincide with those of other research conducted in other counties, according to the bibliographic review. | en_US |