Show simple item record

dc.contributor.advisorNικολαντωνάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΠουαρίδου, Ελισσάβετ
dc.date.accessioned2021-07-23T08:17:54Z
dc.date.available2021-07-23T08:17:54Z
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2167
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΠερίληψη Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται μία έρευνα σχετικά με τη διδασκαλία τριών διαφορετικών τρόπων εκτέλεσης της πράξης του πολλαπλασιασμού, αξιοποιώντας το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch. Οι τρόποι αυτοί, αποτελούν ιστορικές μεθόδους του πολλαπλασιασμού που εμφανίστηκαν σε διάφορους πολιτισμούς. Στόχος της έρευνας είναι να αναδειχθεί η συμβολή που μπορεί να έχει η εφαρμογή των παιχνιδιών, κατασκευασμένων στο περιβάλλον αυτό, στην κατανόησή τους, έναντι του παραδοσιακού τρόπου διδασκαλίας τους με χαρτί και μολύβι. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση που έχει γίνει για τη συγγραφή της παρούσας εργασίας, δεν παρατηρήθηκε κάποια παρόμοια προσπάθεια για το συγκεκριμένο θέμα του πολλαπλασιασμού, που να αξιοποιεί αυτό το προγραμματιστικό περιβάλλον. Ωστόσο, αποτελεί ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους/όλες τους/τις εκπαιδευτικούς και να εφαρμοστεί μέσα στη σχολική τάξη στα πλαίσια του μαθήματος. Ακόμη, με την αναφορά σε διαφορετικούς τρόπους πολλαπλασιασμού γίνεται παράλληλα και η ανάδειξη άλλων μεθόδων από διάφορους πολιτισμούς που έχουν αναπτυχθεί στη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για τη διεξαγωγή της έρευνας ήταν τα παιχνίδια που δημιουργήθηκαν στο Scratch και έπειτα, η συμπλήρωση του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, σχετικά με την κατανόησή τους. Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που ζούμε σήμερα, η έρευνα έγινε σε φοιτητές και φοιτήτριες του τμήματός μας και όχι σε παιδιά Δημοτικού. Τα βασικά συμπεράσματα που απορρέουν από αυτή είναι ότι τα παιχνίδια μπορούν να αξιοποιηθούν τελικά ως μέσο εκμάθησης αλγορίθμων πολλαπλασιασμού και ότι οι αναπαραστάσεις μπορούν να γίνουν αντιληπτές από τον μεγαλύτερο αριθμό των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών. Τέλος, φάνηκε ότι φοιτητές και φοιτήτριες του παιδαγωγικού τμήματος μπόρεσαν να αντιληφθούν τους συγκεκριμένους τρόπους πολλαπλασιασμού αποκλειστικά με τη χρήση του Scratch.Abstract This paper presents a research on teaching three different ways of performing the multiplication operation, utilizing the Scratch programming environment. These are historical methods of multiplication that have appeared in various cultures. The aim of the research is to highlight the contribution that the application of games made in Scratch may have in their understanding, compared to the traditional way of teaching. According to the literature review that has been done for writing this paper, no similar effort was observed for the specific issue of multiplication, which utilizes this programming environment. However, it is a tool that can be used by all teachers and be applied in the classroom as part of the lesson. Also, by referring to different ways of multiplication, other methods from different cultures that have been developed during all these years, are also highlighted. The method used to conduct the research was the games created in Scratch and then, the completion of the electronic questionnaire, regarding their understanding. Due to the special conditions we live in today, the research was done on students of our department and not on primary school children. The main conclusion that emerge from this is that games can ultimately be used as a mean of learning multiplication algorithms and that representations can be perceived by a large number of participants. Finally, it seemed that students of the pedagogical department were able to understand the specific ways of multiplication exclusively by using Scratch.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεναλλακτικές μέθοδοι πολλαπλασιασμούen_US
dc.subjectμαθηματικάen_US
dc.subjectπρογραμματισμόςen_US
dc.subjectδιδασκαλίαen_US
dc.subjectscratchen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectprogrammingen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.titleΕναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας του πολλαπλασιασμού με τη χρήση Scratchen_US
dc.title.alternativeAlternative methods of teaching multiplication using Scratchen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record