dc.contributor.advisor | Κασβίκης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Χατζηαδαμίδης, Κωνσταντίνος | |
dc.date.accessioned | 2021-07-23T08:42:25Z | |
dc.date.available | 2021-07-23T08:42:25Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2169 | |
dc.description | Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.description.abstract | ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η εργασία εξετάζει τη χρησιμότητα της πολυπρισματικότητας στη διδασκαλία της ιστορίας με βάση μια έρευνα που αναφέρεται σε θέματα που αφορούν διαιρεμένες κοινωνίες και σε αυτές που προκύπτουν από συγκρούσεις. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ένα δημοτικό σχολείο στην Σαντορίνη σε μαθητές της Στ’ Δημοτικού. Τα παιδιά κλήθηκαν να απαντήσουν σε πέντε ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης ύστερα από ένα κείμενο μαζί με αντικρουόμενες πηγές με θέμα τον εθνικό διχασμό και την στάση του βασιλιά Κωνσταντίνου και του Βενιζέλου. Οι μαθητές που συμμετείχαν ήταν 20 στον αριθμό. Στόχος ήταν μέσα από αυτή την διαδικασία να διαπιστωθεί πως οι μαθητές μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα την ιστορία μέσα από την βοήθεια αντικρουόμενων πηγών και των διαφορετικών απόψεων των συγγραφέων. Αυτό που παρατηρήθηκε είναι ότι τα παιδιά αντιλαμβάνονται τις πηγές ως επιπλέον εργασία και όχι ως ένα εργαλείο για την κατανόηση του μαθήματος. Παρά όλα αυτά όμως σύμφωνα με τις απαντήσεις των παιδιών η πολυπρισματικότητα στην ιστορία βοηθάει τα παιδιά να δουν το παρελθόν από μια άλλη οπτική κατανοώντας το καλύτερα αφού αποκτούν μια πιο ολοκληρωμένη άποψη. ABSTRACT
The present thesis examines the utility of multi-perspectivity ein history teaching on topics related to divided societies and those emerging from conflict.The reseach was carried out in a primary school in Santorini in the 6th grade. The children were asked to answer five short developmental questions after a text along with conflicting sources on the subject of ethnic division and the attitude of Konstantinos and Venizelos. The participating students were 20 in number. The aim was through this process to find out how students can better understand the history through the help of conflicting sources and the different views of the authors. What has been observed is that children perceive resources as additional work and not as a tool for better understanding history . Nevertheless, according to the children’s answers, multi-perspectivity in history helps to see the past from a different perspective, to understand history and acquire a more complete aspect . | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.subject | διδασκαλία της ιστορίας | en_US |
dc.subject | πολυπρισματικότητα | en_US |
dc.subject | στ' δημοτικού | en_US |
dc.subject | εθνικός διχασμός | en_US |
dc.subject | history teaching | en_US |
dc.subject | multi-perspectivity | en_US |
dc.subject | elementary school | en_US |
dc.subject | national division | en_US |
dc.title | Ιστορική Πολυπρισματικότητα: Έρευνα στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού | en_US |
dc.title.alternative | Historical Multi-perspectivity: Research in the bigger grades of elementary school | en_US |
dc.type | BSc thesis | en_US |