Show simple item record

dc.contributor.advisorΜαυροπαλιάς, Τρύφων
dc.contributor.authorΧρυσάφη, Αναστασία
dc.date.accessioned2021-07-23T09:32:03Z
dc.date.available2021-07-23T09:32:03Z
dc.date.issued2021-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2174
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΠερίληψη: Το πρόγραμμα της Παράλληλης Στήριξης είναι ένα πρόσφατο μοντέλο της συνδιδασκαλίας που υλοποιείται στην Ελλάδα και απευθύνεται σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες. Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας ήταν η διερεύνηση του ρόλου και της συνεργασίας των εκπαιδευτικών της ειδικής και γενικής αγωγής (συνδιδάσκαλοι) στην υλοποίηση του προγράμματος της Παράλληλης Στήριξης, εξετάζοντας τις θέσεις και τις απόψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μελετήθηκε ο ρόλος των συνδιδασκάλων, εφαρμόζοντας το πρόγραμμα της Παράλληλης και εξετάστηκε η συνεργασία μεταξύ των συνδιδασκάλων καθώς και οι ανάγκες βελτίωσης που χρειάζονται για το πρόγραμμα της Παράλληλης Στήριξης. Έπειτα, ακολούθησε το ερευνητικό σχέδιο. Η έρευνα ήταν ποσοτική και συμμετείχαν 73 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο. Η ποσοτική έρευνα διερεύνησε το ρόλο, τη συνεργασία των συνδιδασκάλων αλλά και τις κυριότερες ανάγκες που χρειάζονται βελτίωση για την εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος. Σύμφωνα με τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών, προέκυψε ότι οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, αναπτύσσουν τις σχολικές και τις κοινωνικές δεξιότητες. Ωστόσο, οι ρόλοι των συνδιδασκάλων δεν είναι ακριβώς οριοθετημένοι, αφού δεν υπάρχει πλήρης συνεργασία μεταξύ τους. Ακόμα, πολλοί από τους εκπαιδευτικούς τόνισαν τις κύριες ανάγκες που χρειάζονται να γίνουν ώστε να βελτιωθεί το πρόγραμμα της Παράλληλης Στήριξης, εστιάζοντας κυρίως στη συνεργασία των συνδιδασκάλων, στην επιμόρφωσή τους, στη συνεργασία οικογένειας- σχολείου αλλά και στις ελλείψεις των υποδομών, των μέσων και των υλικών. Τέλος, προβάλλονται στη συζήτηση επιπλέον απόψεις σχετικά με τις κυριότερες ανάγκες προς βελτίωση του προγράμματος της Παράλληλης Στήριξης.Abstract: The Parallel Support program is a recent model of co-teaching implemented in Greece and it is aimed at students with special educational needs or disabilities. The purpose of this dissertation was to investigate the role and cooperation of special and general education teachers (co-teachers) in the implementation of the Parallel Support program, examining the positions and views of Primary School teachers. The role of co-teachers was studied, implementing the Parallel Support program and the cooperation between the co-teachers was examined as well as the need for improvement for the Parallel Support program. Then, the research plan followed. The research was quantitative and involved 73 primary school teachers, who completed a questionnaire. The quantitative research investigated the role, the cooperation of the co-teachers but also the main points that need improvement for the implementation of the specific program. According to the teachers’ answers, it turned out that the students with special educational needs who participated in the program, develop both school and social skills. However, the roles of co-teachers are not exactly defined, as there is no full cooperation between them. In addition, many of the teachers emphasized the main steps that need to be done in order to improve the Parallel Support program, focusing mainly on the cooperation of co-teachers, their constant training, family-school cooperation but also the lack of means, resources and materials. Finally, additional views on the main needs for improving the Parallel Support program are raised in the discussion.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectπαράλληλη στήριξηen_US
dc.subjectσυνδιδασκαλίαen_US
dc.subjectσυνδιδάσκαλοιen_US
dc.subjectσυνεργασίαen_US
dc.subjectένταξηen_US
dc.subjectσυνεκπαίδευσηen_US
dc.subjectparallel supporten_US
dc.subjectco-teachingen_US
dc.subjectco-teachersen_US
dc.subjectcollaborationen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.titleΔιερεύνηση των ρόλων και της συνεργασίας των συνδιδασκάλων στην υλοποίηση του προγράμματος της Παράλληλης στήριξης: Θέσεις και απόψεις των εκπαιδευτικών από την Ημαθίαen_US
dc.title.alternativeInvestigate the role and cooperation of co-teachers in the implementation of the Parallel Support program, examining the positions and views of Primary School teacheren_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record