Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαμαρούδης, Σταύρος
dc.contributor.authorΚαβαθάς, Χρήστος
dc.date.accessioned2021-07-28T09:46:04Z
dc.date.available2021-07-28T09:46:04Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2182
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΠερίληψη Η ελληνική γλώσσα μαθαίνεται από ανθρώπους οι οποίοι είτε είναι Έλληνες, είτε είναι ομογενείς. Από το 1990 παρατηρείται έξαρση του μεταναστευτικού πληθυσμού στην Ελλάδα αλλά το 2010 μειώθηκε. Από την άλλη πλευρά από το 2015 και ύστερα κατέφθασαν στη χώρα πρόσφυγες. Το προσφυγικό αυτό ρεύμα συνεχίζεται ακόμη και σήμερα με μεγάλη αύξηση. Η Ελλάδα είναι η κύρια επιλογή προσφυγιάς και μετανάστευσης και γι’ αυτό τον λόγο έχει πιεστεί ασφυκτικά το σύστημα υποδομών που φιλοξενούνται οι άνθρωποι αυτοί. Στον εκπαιδευτικό τομέα όλοι οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα μάθησης και εναρμόνισης στο σχολικό περιβάλλον. Στη παρούσα εργασία θα πραγματοποιηθεί σαφής διαχωρισμός της έννοιας «πρόσφυγας» και της έννοιας «μετανάστης». Επίσης, θα γίνει οριοθέτηση της έννοιας «πρόσφυγας». Στη συνέχεια θα αναλυθούν πληροφορίες για το τι είναι προσφυγικό ρεύμα, πότε ξεκίνησε. Παράλληλα, θα παρουσιαστεί η σημαντικότητα της κουλτούρας των προσφύγων στη σχολική τάξη, η αντιμετώπιση των προσφύγων μαθητών από τον εκπαιδευτικό αλλά και τους συμμαθητές τους. Θα αναφερθούμε επίσης, και στη Σύμβαση της Γενεύης που αφορά τους πρόσφυγες και τα προσφυγικά ρεύματα. Επιπλέον, θα παρουσιαστεί έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της εργασίας, η μεθοδολογία της έρευνας, θα παρουσιαστούν τα μέσα συλλογής δεδομένων, η διαδικασία συλλογής δεδομένων, οι απαντήσεις που δόθηκαν από τους συμμετέχοντες, και η συζήτηση. Τέλος, σκοπός της έρευνας είναι η παρουσίαση των γνώσεων των φοιτητών για το προσφυγικό, για τους πρόσφυγες και η παρουσίαση των εμπειριών είτε των φοιτητών είτε των εκπαιδευτικών για τους πρόσφυγες στη σχολική τάξη, προκειμένου να φανεί ο τρόπος διαχείρισης των ατόμων αυτών και ο τρόπος ένταξης στο σχολικό περιβάλλον, στις παρέες των συνομηλίκων, στη γλώσσα και στην κουλτούρα της χώρας.Abstract The Greek language is learned by people who are either Greeks or expatriates. Since 1990 there has been an increase in the immigrant population in Greece but in 2010 it decreased. On the other hand, in 2015, refugees arrived in the country. This refugee flow continues even today with a large increase. Greece is the main choice of asylum and immigration and for this reason the infrastructure system that hosts these people has been suffocated. In the field of education, all people have the right to learn and to adapt to the school environment. In the present work, a clear separation of the concept of "refugee" and the concept of "immigrant" will be made. The concept of "refugee" will also be demarcated. It will then analyze information about what a refugee stream is, when it started. At the same time, the importance of the refugee culture in the classroom, the treatment of refugee students by the teacher and their classmates will be presented. The «Geneva Convention on Refugees» and Refugees will also be mentioned at work. In addition, a research will be presented as part of the project, the research methodology, the data collection tools, the data collection process, the answers given by the participants, and the discussion will be presented. Finally, the purpose of the research is to present the students' knowledge about refugees, about refugees and to present the experiences of either students or teachers about refugees in the classroom, in order to show how to manage these people and how to integrate in the school environment, in peer groups, in the language and culture of the country.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.titleΟι γλώσσες των προσφύγων και η διδασκαλία της ελληνικήςen_US
dc.title.alternativeThe languages of the refugees and the teaching of Greeken_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record