dc.description.abstract | Περίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Η εργασία αυτή πραγματεύεται την προσέγγιση της Νανοτεχνολογίας μέσω της μη τυπικής εκπαίδευσης για την υποχρεωτική εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα για το Δημοτικό Σχολείο.
Αρχικά, προσεγγίστηκε τόσο η Νανοτεχνολογία και η Νανοεπιστήμη, όσο και η μη τυπική εκπαίδευση σε θεωρητικό πλαίσιο, μέσω βιβλιογραφικών αναζητήσεων και ερευνών, προκειμένου να γίνουν κατανοητές ως έννοιες και περιεχόμενα και να αναδειχτεί η εκπαιδευτική τους αξία καθώς επίσης και οι λόγοι πραγματοποίησης της συγκεκριμένης εργασίας.
Έπειτα, έγινε μία προσπάθεια προκειμένου να διαμορφωθούν, να οργανωθούν και να αποτυπωθούν τρεις διδακτικές προτάσεις μέσα από τις οποίες αναδεικνύεται το περιεχόμενο της Νανοτεχνολογίας συνδεδεμένο με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών και θεμελιωμένο γύρω από τα χαρακτηριστικά της μη τυπικής εκπαίδευσης (non formal education).
Οι τρείς διδακτικές προτάσεις με τίτλους ¨Αιολική Ενέργεια¨, ¨Η Συγκομιδή των ελιών¨ και ¨Ένα πιο ελαφρύ αυτοκίνητο¨, αφορούν τις δύο μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού σχολείου για το μάθημα των Φυσικών Επιστημών και είναι δομημένες με στόχους, μεθοδολογίες και φάσεις- στάδια διδασκαλίας.
Δεδομένου ότι η εργασία αυτή γράφτηκε εν μέσω της πανδημίας του Covid- 19 και λόγω των περιορισμών και των αλλαγών που επέβαλλε στο παγκόσμιο στερέωμα ως προς τις συνθήκες της ζωής και της καθημερινότητας, δεν ήταν δυνατή η εφαρμογή των διδακτικών προτάσεων, προκειμένου να πραγματοποιηθεί έρευνα σχετικά με αυτές, γι΄ αυτό και παρουσιάζονται σε εντελώς θεωρητικό υπόβαθρο και με την μορφή προτάσεων.Abstract
The present dissertation was carried out within the framework of the Undergraduate Program of the Pedagogical Department of Primary Education of the University of Western Macedonia. This paper deals with the approach of Nanotechnology through non-formal education for compulsory education and more specifically for Primary School.
Initially, both Nanotechnology and Nanoscience, as well as non-formal education in a theoretical context, were approached through literature review, in order to understand their concepts and contents and to highlight their educational value as well as the reasons for carrying out this work.
Then, an effort was made to formulate, design and organize three didactic proposals through which the content of Nanotechnology is highlighted, linked to the Curriculum and based around the characteristics of non-formal education.
The three teaching proposals entitled ¨Wind Energy¨, ¨The Harvest of Olives¨ and ¨A Lighter Car¨, concern the two last primary school classes for the course of Natural Sciences and are structured with objectives, methodologies and phases-stages teaching.
Given that this work was written in the midst of the Covid-19 pandemic and due to the constraints and changes it imposed on the global firmament in terms of living and everyday life, it was not possible to apply the didactic suggestions in order to conduct research on with them, which is why they are presented in a completely theoretical background and in the form of sentences. | en_US |