dc.description.abstract | ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Ένα από τα κομβικά σημεία της Μαθηματικής εξέλιξης ενός μαθητή είναι η διδασκαλία και η κατανόηση των αρνητικών αριθμών, των πράξεων αλλά και των συσχετίσεων μεταξύ τους είτε πρόκειται για ακέραιους είτε για κλασματικούς αριθμούς. Επιπλέον, ο σύγχρονος τρόπος ζωής αναδεικνύει έναν ακόμα παράγοντα, αυτόν του νοερού υπολογισμού των πράξεων, ο οποίος γίνεται ολοένα και πιο καθοριστικός αλλά και αναγκαίος για την περεταίρω μαθηματική ανάπτυξη του ατόμου. Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν από 20 άτομα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και καθηγητές Μαθηματικών, οι οποίοι ρωτήθηκαν για τις νοερές στρατηγικές που χρησιμοποίησαν για τον υπολογισμό 12 έργων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι ηλικιακές ομάδες, ξεκινώντας από αυτή της Β΄ Γυμνασίου και καταλήγοντας σε αυτή των Μαθηματικών, τα λάθη που παρατηρήθηκαν ήταν είτε λανθασμένης εφαρμογής της στρατηγικής του νοερού υπολογισμού είτε λάθους υπολογισμού και μειώνονταν συνεχώς ενώ προφανώς οι σωστές απαντήσεις είχαν μια σταθερή ανοδική τάση. Αρκετά άτομα όλων των ηλικιακών βαθμίδων έκαναν χρήση εναλλακτικών νοερών στρατηγικών υπολογισμού διαφόρων έργων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις περισσότερες απαντήσεις τα άτομα πρώτα καθόριζαν το πρόσημο του αποτελέσματος και έπειτα έκαναν χρήση διαφόρων στρατηγικών για τον υπολογισμό του έργου στα πλαίσια πλέον των Φυσικών αριθμών.Abstract
One of the focal points of a student’s mathematical development is the teaching and understanding of negative numbers, mathematical operations and the association between them, either they are whole or fractional numbers. Furthermore, the modern way of life features one more factor: mental calculation of operations, which is becoming not only even more decisive but also necessary for the person’s further development of mathematics. The sample of the survey consists of 20 people of the secondary education and of Professors of Mathematics, who were asked about the mental strategies used for the calculation of 12 projects. The results showed that in the age groups, starting from the second grade of junior high school up to the professors, the mistakes which were observed were either due to the wrong implementation of the mental calculation strategy or due to the wrong calculation, which was constantly decreasing, whilst the correct answers had obviously a steady upward trend. Several people of all age groups employed alternative mental calculation strategies in various projects. It should be pointed out that in most answers, the people firstly defined the sign of the result and then, made use of various strategies for the calculation of the task in the context of Natural numbers. | en_US |