Εμπλουτισμός σχολικού εγχειριδίου μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας και αξιολόγηση της επίδρασής του στη μάθηση. Επαύξηση κοινωνικής ιστορίας για την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητή με σύνδρομο Asperger
Abstract
Έρευνες καταδεικνύουν πως η Επαυξημένη Πραγματικότητα (Ε.Π.) μπορεί να συμβάλει σημαντικά στον τομέα της εκπαίδευσης. Η συγκεκριμένη τεχνολογία μετατρέπει τη μάθηση σε μια πιο ενθαρρυντική, ευχάριστη, διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα. Η παρούσα μελέτη παρουσιάζει τον εμπλουτισμό ενός πρωτότυπου σχολικού εγχειριδίου μέσω μιας εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας για έξυπνες φορητές συσκευές που συμπληρώνει και υποστηρίζει την εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω των Κοινωνικών Ιστοριών σε παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος. Η εφαρμογή, που ονομάζεται Zappar, αποτελείται από ένα πρωτότυπο βιβλίο που περιέχει μια Κοινωνική Ιστορία και ένα λογισμικό ικανό να διαβάσει ειδικούς δείκτες που έχουν εισαχθεί στο περιεχόμενο του βιβλίου. Όταν οι εν λόγω δείκτες τοποθετούνται μπροστά από την κάμερα μιας έξυπνης κινητής συσκευής, τρισδιάστατα αντικείμενα, ήχοι, κινούμενα σχέδια και άλλα διαδραστικά στοιχεία ξεπηδούν από τις σελίδες του, κάνοντας τη μάθηση πιο διασκεδαστική και συναρπαστική. Διενεργήθηκε μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητή με σύνδρομο Asperger η οποία έδειξε καλή αποδοχή της εφαρμογής για την ενίσχυση των κοινωνικών του δεξιοτήτων.Research shows that Augmented Reality (AR) is able to make a significant contribution to education. This technology turns learning into a more encouraging, enjoyable, fun and interesting activity. This paper presents the enrichment of an original textbook through an Augmented Reality application for smart mobile devices that complements and supports the learning of social skills through Social Stories in children with ASD. The application, called Zappar, consists of an original book containing a Social History and software capable of reading specific markers inserted into the book's content. When these markers are placed in front of the camera of a smart mobile device, 3D objects, sounds, animations and other interactive elements leap from its pages, making learning more fun and exciting. A case study was performed on a student with Asperger syndrome which showed good acceptance of the application to enhance his social skills.