Διδασκαλία αφηγηματικών τεχνικών μέσα από δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής για το ανθολόγιο της Ε’ και ΣΤ’ τάξης δημοτικού
Abstract
Στόχος της παρούσας εργασίας αποτελεί ο σχεδιασμός διδακτικών προσεγγίσεων αφηγηματικών τεχνικών μέσα από δραστηριότητες δημιουργικής γραφής σε λογοτεχνικά κείμενα του Ανθολογίου Ε’ & Στ’ Δημοτικού. Έγινε, λοιπόν, μια προσπάθεια να σχεδιαστούν κατάλληλες δραστηριότητες, ώστε να έρθουν σε επαφή οι μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού με τους όρους αφήγηση, αφηγητής και αφηγηματικές τεχνικές. Αρχικά, αναλύονται οι παραπάνω όροι σύμφωνα με τον Γάλλο αφηγηματολόγο Gerand Genette. Επίσης, τονίζεται η σημασία της αφήγησης στην εκπαίδευση. Ακόμη, γίνεται μια προσπάθεια σύνδεσης της Δημιουργικής Γραφής με την αφήγηση και τη Λογοτεχνία, σύμφωνα με αναφορές του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών. Με βάση τα παραπάνω, οι δραστηριότητες δημιουργικής γραφής που σχεδιάστηκαν στο Β’ Μέρος της παρούσας εργασίας έχουν στόχο να βοηθήσουν τον εκπαιδευτικό να φέρει σε επαφή τους μαθητές με τις αφηγηματικές τεχνικές καλλιεργώντας τις δεξιότητές τους στη δημιουργική γραφή στα λογοτεχνικά κείμενα του Ανθολογίου Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού. Είναι σημαντικό οι μαθητές να αναπτύξουν τις συγγραφικές τους δεξιότητες με δημιουργικό και ελεύθερο τρόπο, «έξω» από τα στενά πλαίσια των τυπικών απαντήσεων και των κατευθυνόμενων σκέψεων.