dc.description.abstract | Είναι γνωστό, ότι η Τέχνη αποτελεί μέσο έκφρασης, αλλά και επικοινωνίας. Μέσα από διάφορες μορφές της, όπως ο χορός, η μουσική, το θέατρο και η ζωγραφική, ο άνθρωπος εκφράζει τα συναισθήματά του, με λεκτικά ή με μη λεκτικά σήματα και επικοινωνεί με τους συνανθρώπους γύρω του, ανεξαρτήτου γλώσσας, εθνικότητας ή θρησκείας. Αυτό όμως που ορισμένες φορές αμφισβητείται ή παραμελείται, είναι η αξία και η χρησιμότητα της βιωματικής μάθησης στην εκπαίδευση, η οποία λειτουργώντας συμπληρωματικά με τους παραδοσιακούς τρόπους μάθησης, προκαλεί τους μαθητές να σκεφτούν πρωτότυπα και δημιουργικά. Για αυτό το λόγο, μπορεί να αποτελέσει και μέσο διδασκαλίας προς όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από το επίπεδο γνώσεων και ικανοτήτων τους.
Η παρουσία των μαθηματικών στο θέατρο μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά μέσω του εκπαιδευτικού δράματος. Περνώντας μέσα από τη διαδικασία της αισθητικής απόλαυσης και ενεργοποιώντας τη φαντασία και το συναίσθημά του, ο μαθητής ως αναγνώστης ενός δραματοποιημένου κειμένου μαθηματικού περιεχομένου ή ως θεατής θεατρικής παράστασης ή συμμετέχοντας ενεργά στο ανέβασμα θεατρικής παράστασης, έχει τη δυνατότητα για μια διαφορετική προσέγγιση των μαθηματικών.
Στόχος αυτής της εργασίας, ήταν να τονίσει τη σημασία και τη χρησιμότητα της βιωματικής μάθησης στη διδασκαλία των μαθηματικών, καθώς και τις δυνατότητες αξιοποίησης τεχνικών δραματικής τέχνσης στη διδασκαλία των μαθηματικών, μέσα από δραστηριότητες που μπορούν να αναπτυχθούν στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Για να επιτευχθεί αυτό, χρησιμοποιήθηκε το παράδειγμα της διδασκαλίας της ενότητας της Α’ Δημοτικού «Η υπέρβαση της δεκάδας» μέσα από θεατρικά παιχνίδια και επιχειρήθηκε να αναλυθεί, η επίδραση που είχε η εμπειρία της βιωματικής μάθησης στο μάθημα των μαθηματικών, σε δυο Α τάξεις με την αξιοποίηση τεχνικών εθνογραφικής έρευνας.It is a fact that Art constitutes a way of expression and communication as well. Through its different forms like dancing, music, theater and painting people can express their feelings with both verbal and nonverbal signs and communicate with others irrespective of their language, nationality or religion. What is sometimes questioned or neglected though is the value and usefulness of experiential learning in education, which when used as a complement to the conventional methods of learning, causes students to think innovatively and creatively. This is why it can become a means of education for all students, no matter what their level of knowledge and abilities is.
The presence of mathematics in the theatre can be educationally used through 'Drama in Education'. Going through this procedure of aesthetic pleasure and triggering the imagination and the emotion, the student as a reader of a fictionalized drama, whose content has to do with mathematics, or as an audience of a theatrical play or by participating actively in the making of a theatrical performance, has the opportunity to approach mathematics in a different way.
The aim of this project was to point out the importance and the usefulness of in the teaching of mathematics, as well as the potential of using educational drama in the teaching of mathematics through activities that can be developed during the school curriculum. For this to be achieved, the teaching example of the unit 'Exceeding ten' of class A of Primary school through theatrical games was used and an attempt was made for the impact that experiential learning had in the teaching of mathematics to be analyzed through the sample of 31 children. | en_US |