Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαλαιγεωργίου, Γεώργιος
dc.contributor.authorΣιδηροπούλου, Βασιλική
dc.contributor.authorSidiropoulou, Vasiliki
dc.date.accessioned2022-03-04T11:57:11Z
dc.date.available2022-03-04T11:57:11Z
dc.date.issued2017-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2328
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Παιδαγωγική και Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΤις τελευταίες δύο δεκαετίες, παράλληλα με την ραγδαία ανάπτυξη της αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή μέσα στην εκπαίδευση, αναπτύσσεται σταδιακά και ο τομέας της συμμετοχικής σχεδίασης με παιδιά, κάτω από την πεποίθηση ότι η συμμετοχή των παιδιών στην σχεδιαστική διαδικασία θα οδηγήσει στη σχεδίαση νέων τεχνολογιών που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των ανεξάρτητων, επικοινωνιακών και καλά πληροφορημένων παιδιών του σήμερα (Druin, 2009). Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η σχεδίαση του παιχνιδιού We!Design!Fractions για την πραγματοποίηση συνεδριών συμμετοχικής σχεδίασης με μαθητές δημοτικού σχολείου, ώστε τα παιδιά να γίνουν συν-σχεδιαστές των γνωστικών αναπαραστάσεων μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής για τα κλάσματα, η οποία θα βασίζεται στις δικές τους ιδέες που θα παράγουν μέσα από το παιχνίδι. Η έρευνά μας ολοκληρώνεται με την παραγωγή και την αξιολόγηση των ιδεών από τους συμμετέχοντες, ενώ η δημιουργία της εφαρμογής δεν ανήκει στους ερευνητικούς μας στόχους. Το παιχνίδι αποτελείται από κάρτες και ένα επιτραπέζιο ταμπλό πάνω στο οποίο μετακινούνται πιόνια και αφορμάται από το πλαίσιο των συμμετοχικών σχεδιαστικών παιχνιδιών, ώστε μέσα από τις θεωρίες της δημιουργικότητας, τις τεχνικές παραγωγής ιδεών και το εργαλείο των σχεδιαστικών alter egos να διερευνήσει τις αυθεντικές αναπαραστάσεις για τα κλάσματα που τα παιδιά θα ανακαλέσουν μέσα από το πλαίσιο των εμπειριών τους ή θα συνθέσουν μέσα στο πλαίσιο της εφαρμογής αντίστοιχα. Αρχικά, διεξήχθη μια πιλοτική εφαρμογή του παιχνιδιού We!Design!Fractions με συμμετέχοντες 12 μαθητές έκτης δημοτικού σε 3 συνεδρίες των τεσσάρων ατόμων και ενός συντονιστή. Στην συνέχεια, μετά από τεχνικές βελτιώσεις και ενίσχυση των σχεδιαστικών στόχων και περιεχομένου των καρτών, πραγματοποιήθηκε η εφαρμογή της κύριας έρευνας, στην οποία στην οποία συμμετείχαν 27 μαθητές έκτης δημοτικού σε 7 συνεδρίες των τεσσάρων ή τριών ατόμων, οι οποίοι είχαν καλή κατανόηση των κλασμάτων, και δύο συντονιστές. Ακολουθώντας ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους συλλογής και ανάλυσης των δεδομένων, η έρευνα επιβεβαιώνει ότι το πλαίσιο των συμμετοχικών σχεδιαστικών παιχνιδιών μπορεί να εφαρμοστεί και για το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών αναπαραστάσεων του δύσκολου γνωστικού αντικειμένου των κλασμάτων, από μαθητές δημοτικού σχολείου. Συγκεκριμένα, η τεχνική των σχεδιαστικών alter egos λειτούργησε αποτελεσματικά ως μια ομαλή εισαγωγή στη σχεδιαστική διαδικασία, και απελευθέρωσε τους μαθητές ώστε να εκφραστούν χωρίς το φόβο της έκθεσης τους, δεσμεύοντας τους εν μέρει με το τελικό προϊόν, ενώ το επιτραπέζιο παιχνίδι μέσω των καρτών και των κανόνων του υποστήριξε αποτελεσματικά την παραγωγή ιδεών από τους συμμετέχοντες πυροδοτώντας συνεχώς την ικανοποίηση και την δημιουργικότητα τους. Οι συμμετέχοντες δεσμεύτηκαν με το τελικό προϊόν στο βαθμό που επιτρέπει η κατανόηση του αντικειμένου, αξιολόγησαν θετικά τις παραγόμενες ιδέες τους και θεωρούν ότι είναι αντιπροσωπευτικές των προσδοκιών των μαθητών για την μαθησιακή προσέγγιση των κλασμάτων. Η τελική πρόταση των μαθητών προσφέρει πλούτο υλικού για περαιτέρω διερεύνηση και φαίνεται να έχει δυνατότητες διδακτικής αξιοποίησης σε καινοτόμες εκπαιδευτικές εφαρμογές ή μαθησιακές προσεγγίσεις. During the last two decades, along with the rapid immersion of the human-computer interaction in the education field, the participatory design with children approach rises under the assumption that students’ engagement in the design process will lead to new technologies that correspond to the needs, interests and potential of today’s independent, interactive and information active children (Druin, 2009). The purpose of this study is to design the We!Design!Fractions board game in order to conduct participatory design sessions with elementary school students, so as the children to co-design the representations of an educational application for fractions, based on their own ideas they will generate through the game. The study is completed after the participants’ generation and the evaluation of their ideas, whereas the development of the application goes beyond the studys’ purpose. The game consists of cards and a board with pieces and is inspired by the participatory design games framework, the creativity theories, idea generation techniques and the Design Alter Egos technique so as to explore students’ representations elicited from their experiences’ context or generated within the virtual context of the application. At first, a pilot study was conducted, with 12 6th grade elementary students , in 3 sessions of four, and a coordinator. Following, after technical improvements and enhancement of the design aims and cards props, we conducted the main study, with 27 6th grade students in 7 sessions of four or three, and 2 coordinators. Through quantitative and qualitative analysis of the selected data, the study confirms that the participatory design games framework can be applied for the co- design with elementary students, of teaching and learning representations of fractions. Specifically, the Design Alter Egos technique worked efficiently as an introduction to the design process, and liberate students of the fear of straightforwardly exposing themselves and helped them engage partially with the final product, whereas the board game props supported efficiently students’ idea generation through stimulating their satisfaction and creativity. Students engaged themselves with the final product, to the extent of their field understanding, they evaluated positively their generated ideas and they think that the ideas represent their expectations, in order to propose their own teaching and learning fractions approach. Students’ final approach offers a richness of material for further consideration, and a teaching potential to be implemented for the development of applications or learning approaches.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectσυμμετοχική σχεδίαση με παιδιάen_US
dc.subjectκλάσματαen_US
dc.subjectσυμμετοχικά σχεδιαστικά παιχνίδιαen_US
dc.subjectσυμμετοχική σχεδίαση εκπαιδευτικών εφαρμογών με παιδιάen_US
dc.subjectparticipatory design with childrenen_US
dc.subjectparticipatory design of educational applications with childrenen_US
dc.subjectfractionsen_US
dc.subjectparticipatory design gamesen_US
dc.titleWe!Design!Fractions: Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για την συμμετοχική σχεδίαση με παιδιά μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής για τα κλάσματαen_US
dc.title.alternativeWe!Design!Fractions: A board game for the participatory design with children of an educational application for fractionsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record