dc.description.abstract | Η επίλυση διαφορών στον εργασιακό χώρο αποτελεί, αναμφίβολα, ένα καίριο ζήτημα. Οι συγκρούσεις στο χώρο εργασίας είναι μια αδήριτη και πανταχού παρούσα πραγματικότητα, ειδικά στις μέρες μας, όπου η ανεργία και η εργασιακή αβεβαιότητα αυξάνουν το στρες των εργαζομένων και συμπιέζουν τις εργασιακές σχέσεις. Η λέξη κλειδί, ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει ένας σύγχρονος οργανισμός σε αυτό τον καταιγισμό εξελίξεων και στη διαχείριση κρίσεων που έχουν προκληθεί από τις εργασιακές συγκρούσεις, είναι η ηγεσία.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ερευνητική μελέτη περίπτωσης στην Cosmote για τον ρόλο του ηγέτη – διαμεσολαβητή στην άμβλυνση των διαφορών στον εργασιακό χώρο. Εξετάστηκε, τόσο η συσχέτιση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων του «ιδανικού ηγέτη», όσο και ο διαμεσολαβητικός ρόλος του ηγέτη με τις συγκρούσεις στον χώρο εργασίας.
Στη μελέτη συμμετείχαν 80 εργαζόμενοι της Cosmote με τη συμπλήρωση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων. Για την ανάλυση και την επεξεργασία των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το excel και το στατιστικό πακέτο SPSS 20.0. Για την διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ των μεταβλητών χρησιμοποιήθηκε περιγραφική και επαγωγική στατιστική ανάλυση (απλή παλινδρόμηση, ANOVA test).
Η αρχική μηδενική υπόθεση επιβεβαιώνεται καθώς από την ανάλυση των δεδομένων προκύπτει θετική συσχέτιση μεταξύ αρκετών ερωτήσεων της ομάδας των συγκρούσεων στον εργασιακό χώρο με τις ικανότητες και δεξιότητες του «ιδανικού ηγέτη», αλλά και με τον διαμεσολαβητικό του ρόλο.
Τα ευρήματα της παρούσας εργασίας μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να αναπτυχθούν οι ικανότητες, δεξιότητες και κατά προτεραιότητα η διαμεσολαβητική ικανότητα των προϊσταμένων-ηγετών, τόσο στην Cosmote όσο και σε άλλες εταιρείες, προκειμένου να υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη άμβλυνση των συγκρούσεων στον εργασιακό χώρο.____________________________________________Resolving disputes in the workplace is undoubtedly a key issue. Conflicts in the workplace are an insurmountable and ubiquitous reality, especially today, where unemployment and job insecurity increase employee stress and strain employment relationships. The key word, so that a modern organization can cope with this storm of developments and crisis management caused by labor conflicts, is leadership.
The purpose of this paper is the case study at Cosmote on the role of the leader - mediator in mitigating differences in the workplace. Both the correlation of the abilities and skills of the "ideal leader" and the mediating role of the leader with the conflicts in the workplace were examined.
The study involved 80 Cosmote employees by completing electronic questionnaires. Excel and SPSS 20.0 statistical package were used for data analysis and processing. Descriptive and inductive statistical analysis (simple regression, ANOVA test) was used to investigate the relationships between the variables.
The initial null hypothesis is confirmed as the data analysis shows a positive correlation between several questions of the conflict group in the workplace with the abilities and skills of the "ideal leader", but also with his mediating role.
The findings of this work can be used to develop the skills, competencies and, above all, the mediating ability of bosses, both at Cosmote and at other companies, in order to further mitigate conflicts in the workplace. | en_US |