Show simple item record

dc.contributor.advisorΡετάλη, Άννα Καρολίνα
dc.contributor.authorΣώκλη, Ελένη
dc.contributor.authorSoklis, Helen
dc.date.accessioned2022-03-17T13:36:54Z
dc.date.available2022-03-17T13:36:54Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2409
dc.descriptionMaster of Education Technology: Education Sciences with New Technologiesen_US
dc.description.abstractWorkplace bullying is a growing problem worldwide. Teachers have been cited as a profession that is particularly vulnerable to the phenomenon, often occupying the highest places among occupations at high risk of victimization. They are also unique in that they can suffer from vertical, horizontal and contrapower bullying. Very few studies have been conducted in Greece examining the phenomenon. Τhe purpose of the present quantitative study was to examine the prevalence and risk factors for teacher-directed bullying in Greece and to explore the relationship between perceived school climate and teacher-directed bullying. The sample consisted of 180 primary and secondary teachers from different regions in Greece. The questionnaire used for the study comprised mainly of Likert scale type questions, which asked the respondents to express to what extent they agreed or disagreed with each statement and to measure the frequencies of particular acts of workplace bullying. Also, teachers’ opinions were examined regarding workplace bullying and what can be done to reduce it. Overall, the majority of the participating teachers have experienced some type of bullying behaviour either by the principal, a colleague, a student or a parent. Teachers’ age as well as lack of perceived support from colleagues and principals were found to be risk factors for victimization. Negative school climate was also a strong predictor of teacher- directed bullying. More specifically, the better the perceived school climate and the more supported teachers felt, the less educator-directed bullying was reported. The findings stress the importance of cultivating a positive school climate in order to reduce hostile behaviours and create a safe environment for all stakeholders.______________________________________________________________________Ο εκφοβισμός στο χώρο εργασίας αποτελεί ένα αυξανόμενο πρόβλημα διεθνώς. Οι εκπαιδευτικοί έχουν αναφερθεί ως ένα επάγγελμα που είναι ιδιαίτερα ευάλωτο στο φαινόμενο, συχνά καταλαμβάνοντας τις υψηλότερες θέσεις μεταξύ επαγγελμάτων που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο θυματοποίησης. Ξεχωρίζουν στο ότι μπορούν να υποφέρουν από εκφοβισμό τόσο από ιεραρχικά ανώτερους όπως ο διευθυντής, όσο και από συναδέλφους, γονείς και μαθητές. Καθώς πολύ λίγες μελέτες έχουν διεξαχθεί στην Ελλάδα που εξετάζουν το φαινόμενο, η παρούσα έρευνα διερευνά τη συχνότητα και τους παράγοντες κινδύνου του εκφοβισμού κατά εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, καθώς και τη σχέση μεταξύ του σχολικού κλίματος και του εργασιακού εκφοβισμού. Το δείγμα αποτελούνταν από 180 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας. Το ερωτηματολόγιο περιείχε κυρίως ερωτήσεις τύπου Likert και ζητούσε από τους συμμετέχοντες να εκφράσουν κατά πόσο συμφωνούν ή διαφωνούν με τις δηλώσεις και να αναφερθούν στην συχνότητα που είχαν εμπλακεί σε περιστατικά εκφοβισμου τα τελευταία τρία χρόνια. Η έρευνα παρείχε, επίσης, στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με το φαινόμενο του εργασιακού εκφοβισμού και τρόπους αντιμετώπισής του. Συνολικά, η πλειονότητα των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα έχουν αντιμετωπίσει κάποιο είδος εκφοβιστικής συμπεριφοράς είτε από τον διευθυντή, έναν συνάδελφο, έναν μαθητή ή έναν γονέα. Η ηλικία των εκπαιδευτικών καθώς και η αντιλαμβανόμενη έλλειψη υποστήριξης από συναδέλφους και διευθυντές διαπιστώθηκε ότι αποτελούν παράγοντες κινδύνου για τη θυματοποίηση. Το αρνητικό σχολικό κλίμα βρέθηκε, επίσης, ένας ισχυρός προβλεπτικός παράγοντας για τον εκφοβισμό κατά των εκπαιδευτικών. Πιο συγκεκριμένα, όσο πιο θετικό το σχολικό κλίμα και όσο περισσότερη υποστήριξη ένιωθαν από τον διευθυντή και τους συναδέλφους τους οι εκπαιδευτικοί, τόσο μικρότερη η συχνότητα περιστατικών εκφοβισμού που ανέφεραν. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας, μεταξύ άλλων, τονίζουν τη σημασία της καλλιέργειας ενός θετικού σχολικού κλίματος προκειμένου να μειωθούν οι εχθρικές συμπεριφορές και να δημιουργηθεί ένα ασφαλές περιβάλλον για όλους τους ενδιαφερόμενους.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity of Western Macedonia: School of Social Sciences and Humanities: Department of Primary Educationen_US
dc.subjectteacher-directed bullyingen_US
dc.subjectschool climateen_US
dc.subjectvictimizationen_US
dc.subjectεκφοβισμός κατά των εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectσχολικό κλίμαen_US
dc.subjectθυματοποίησηen_US
dc.titleExamining the relationship between teacher-directed bullying and school climateen_US
dc.title.alternativeΔιερεύνηση της σχέσης του εκφοβισμού προς εκπαιδευτικούς και του σχολικού κλίματοςen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record