dc.description.abstract | Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας οι 31 εκπαιδευτικοί της
Β/θμιας Εκπαίδευσης της πόλης των Γιαννιτσών, της Περιφερειακής Ενότητας
Πέλλας, που πήραν μέρος στην έρευνα διατύπωσαν τις απόψεις τους για το τι είναι γι’
αυτούς η πολιτισμική ταυτότητα, τι είναι η πολιτισμική ετερότητα και τι θεωρούν ότι
είναι η πολυπολιτισμικότητα.
Αναφέρθηκαν στα χαρακτηριστικά των πολυπολιτισμικών κοινωνιών, απάντησαν στο
ερώτημα αν η κοινωνία που ζουν και εργάζονται είναι, κατά τη γνώμη τους,
πολυπολιτισμική και περιέγραψαν τις σκέψεις και τις αντιδράσεις τους απέναντι σ’
αυτό το φαινόμενο. Διατύπωσαν τις απόψεις τους σχετικά με τις ιδιαίτερες
εκπαιδευτικές ανάγκες των πολυπολιτισμικών κοινωνιών και ποιος θεωρούν ότι είναι
ο ρόλος των εκπαιδευτικών στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό σχολείο. Εξήγησαν τι
είναι γι’ αυτούς η διαπολιτισμική εκπαίδευση και περιέγραψαν το πώς φαντάζονται
το διαπολιτισμικό σχολείο. Έδωσαν τις απαντήσεις τους σχετικά με τις δεξιότητες
που θεωρούν ότι απαιτούνται στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και κατά
πόσο θεωρούν ότι οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν διαπολιτισμική ικανότητα.
Περιέγραψαν, τέλος, τους τρόπους με τους οποίους θεωρούν ότι οι εκπαιδευτικοί
μπορούν να αναπτύξουν διαπολιτισμική ικανότητα και εξέθεσαν τις σκέψεις τους για
την ανάγκη, τους τρόπους και τους φορείς της επιμόρφωσής τους για την καλλιέργεια
των διαπολιτισμικών τους δεξιοτήτων.
Διαπιστώθηκε γενικά ότι οι εκπαιδευτικοί, έχοντας μέσα από την εμπειρία τους,
συνειδητοποιήσει τη σταδιακή αλλαγή του σχολείου σε πολυπολιτισμικό, δείχνουν
ιδιαίτερο ενδιαφέρον για θέματα πολυ/διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και οι
περισσότεροι επιδιώκουν την καλλιέργεια διαπολιτισμικής ικανότητας, ώστε να είναι
σε θέση να εκπληρώνουν αποτελεσματικότερα τον ρόλο τους.____________________________________________________In this dissertation, the teachers of the Secondary Education of the city of Giannitsa,
Pella, who took part in the research, expressed their views on what cultural identity is,
on what cultural diversity is and what they consider multiculturalism to be.
They referred to the characteristics of multicultural societies, answered the question
whether the society in which they live and work is, in their opinion, multicultural, and
described their thoughts and reactions to this phenomenon. They expressed their
views on the special educational needs of multicultural societies and what they
consider to be the role of teachers in the modern multicultural school. They explained
what intercultural education is to them and described how they imagine the
intercultural school. They provided answers on the skills they think are required in
the context of intercultural education and whether they consider teachers to have
intercultural competence. Finally, they described the ways in which they believe that
teachers can develop intercultural competence and talked about their need to be
trained in order to cultivate interaltural skills. Finally, they described how they believe
this training should be organized and by whom.
It was generally found that teachers, having through their experience, realized the
gradual change of school to multicultural, show particular interest in issues of
multicultural education and most of them seek to cultivate intercultural competence in
order to be able to fulfill their role more effectively. | en_US |